שמחה גדולה בנבחרת קרואטיה לאחר ה-2:4 הגדול אמש (רביעי) בחוץ על הולנד בתום הארכה, שהעלה אותה לגמר ליגת האומות. השחקנים של זלטקו דאליץ' נקלעו לפיגור בדקה ה-34 משער של דונייל מאלן, אך הצליחו להפוך, ולמרות שספגו שער שוויון שש דקות בתוך תוספת הזמן, הצליחו להתעשת ולהשיג את הכרטיס לגמר במהלך 30 הדקות הנוספות.
זו תהיה הפעם הראשונה מאז ייסוד המפעל, שהקרואטים ישחקו בגמר (שייערך גם הוא באצטדיון דה קיפ ברוטרדם), וכעת הם מחכים למנצחת במפגש בחצי הגמר השני בין ספרד לאיטליה הערב (21:45).
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת קרואטיה חוגגים
שחקני נבחרת קרואטיה חוגגים
שחקני נבחרת קרואטיה חוגגים
(Christof Koepsel/Getty Images)
סגנית אלופת העולם במונדיאל 2018 והזוכה במקום השלישי במונדיאל 2022 הראתה שוב עד כמה היא ווינרית. בשני המונדיאלים האחרונים הקרואטים שיחקו בחמש הארכות וניצחו בכולן - כולל ארבע פעמים בדו-קרב פנדלים. יחד עם ההפסד לספרד ביורו 2020 והניצחון אתמול בהולנד אנחנו מדברים על מאזן מרשים של 6 מ-7. בנוסף, זהו ניצחונה החמישי ברציפות של קרואטיה בליגת האומות.
"קרואטיה עשתה זאת שוב!", חגגו בתקשורת המקומית במדינה הבלקנית. "השחקנים הצליחו להפוך את המשחק, ולנצח בתום הארכה. כבר התרגלנו להפתעות כאלה מהנבחרת הנפלאה הזו. מדובר בחבורה חזקה מנטלית. עכשיו אנחנו רחוקים צעד אחד מתואר ראשון אי פעם".
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת קרואטיה לוקה מודריץ'
שחקן נבחרת קרואטיה לוקה מודריץ'
"זה הלך בדיוק כמו שרצינו". לוקה מודריץ'
(EPA/MAURICE VAN STEEN)
"שיחקנו מעולה, זה הלך בדיוק כמו שרצינו", אמר בסיום המשחק הקפטן וכוכב קרואטיה לוקה מודריץ'. "אולי ב-20 הדקות הראשונות הדברים לא כל-כך הסתדרו לנו, אבל השתפרנו ככל שהתקדם המשחק. אחרי שער השוויון של קרמאריץ', שיחקנו את הכדורגל הטוב ביותר שלנו. זה כאב לחטוף את שער השוויון בתוספת הזמן, אבל הראינו את האופי שלנו בהארכה".
המאמן, זלטקו דאליץ': "אני רוצה לברך את הבחורים שלי. אני מקדיש את הניצחון הזה לעם הקרואטי. לנצח את הולנד במגרש הביתי שלה זו הצלחה גדולה. הצלחנו להבטיח מדליה נוספת, זה מרגיש לא אמיתי, אבל זה מגיע לנו. זה אחד הניצחונות הגדולים שלנו אי פעם".
3 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת קרואטיה זלטקו דאליץ'
מאמן נבחרת קרואטיה זלטקו דאליץ'
הקדיש את הניצחון לעם הקרואטי. זלטקו דאליץ'
(EPA/MAURICE VAN STEEN)
בהולנד לעומת זאת, התאכזבו מכך שלא הצליחו לעלות לגמר מול הקהל הביתי. "היינו טובים מאוד במחצית הראשונה, יצרנו מצבים ושלטנו במשחק", אמר נתן אקה, שרק בשבת האחרונה זכה בליגת האלופות עם מנצ'סטר סיטי. "במחצית השנייה הם חזרו למשחק ודחפו אותנו לאחור, ואיבדנו את השליטה במשחק".
המאמן רונלד קומאן: "לא התחלנו מספיק טוב את המחצית השנייה. הקשרים של קרואטיה השתלטו על המשחק והקשו עלינו מאוד. רואים שהשחקנים שלהם משחקים ביחד הרבה מאוד זמן".