בקיץ 1998, שקדם לעונתה האחרונה של נוטינגהאם פורסט בפרמייר-ליג עד לזאת הנוכחית, הוציאה הקבוצה כסף על חמישה שחקנים חדשים, בסכום מצטבר של 8.8 מיליון אירו. הרכש היקר ביותר היה נייג'ל קוואשי, הקשר המרכזי שהיה אז בן 19 והגיע מקווינס פארק ריינג'רס עבור 3.75 מיליון אירו. 24 שנה עברו מאז אותו קיץ, הכדורגל השתנה ב-180 מעלות, וכיום 8.8 מיליון אירו לא מספיקים אפילו עבור רגל אחת של שחקן בפרופיל גבוה. בתקופה שבה נעדרה פורסט מהליגה הבכירה, הסכומים אותם משלמות קבוצות עבור שחקנים האמירו והתנפחו בצורה כה קיצונית, עד לרמה כזאת שקבוצה כמו מנצ'סטר יונייטד מתקשה להחתים שחקן צעיר בלי להוציא מכיסה 100 מיליון אירו לפחות. הכל כבר נאמר על כמה שוק ההעברות הפך מטורלל. ובכל זאת, מה שעשתה הקיץ פורסט – ממש לא אחת מהקבוצות העשירות בעולם - הוא חסר תקדים.
לאחר שבתום העונה שעברה סיימה את 23 שנות הגלות שלה מהפרמייר-ליג, פורסט בעלת העבר המפואר לא מעוניינת שהשהות שלה בבמה של הגדולות תיזכר כביקור קצר בלבד, ועל פי התנהלותה ניתן להסיק כי הלך המחשבה בקבוצה הוא שעל מנת לפגוע במטרה צריך לירות לכל הכיוונים. בחלון ההעברות האחרון שברה פורסט את שיא הפרמייר-ליג בהחתמות בקיץ אחד עם צירופם של לא פחות מ-22 שחקנים חדשים (מספר הקטן רק במעט מכמות השחקנים הנורמטיבית בסגל של קבוצת כדורגל), עליהם הוציאה סכום מצטבר של 146 מיליון אירו. כמה מההחתמות החדשות הן של שחקנים מעולים שנקנו בלא מעט כסף, ביניהם מורגן גיבס-וויט שהגיע מוולבס תמורת 29.5 מיליון אירו, טאיו אווני שנרכש מאוניון ברלין תמורת 20.5 מיליון אירו, ונקו וויליאמס שהגיע מליברפול ב-20 מיליון אירו. עם זאת, נראה שההחתמה המשמעותית ביותר של פורסט היא בכלל של שחקן שהגיע בהשאלה בחינם – זו של דין הנדרסון.
7 צפייה בגלריה
דין הנדרסון חוגג
דין הנדרסון חוגג
ההחתמה המשמעותית ביותר של פורסט הקיץ. הנדרסון חוגג
(צילום: גטי אימג'ס)
השוער בן ה-25 הוא אחד שפילס את דרכו מלמטה. הוא אמנם גדל במחלקת הנוער של מנצ'סטר יונייטד, אך מאז שהיה בן-19 הושאל באופן קבוע, ושיחק בכל אחת מחמש הליגות הבכירות של אנגליה עד שהגיע לפרמייר-ליג בעונת 2019/20 והצטיין כמושאל בשפילד יונייטד. לפני שנפתחה העונה הקודמת, כבר היה נדמה שהוא משתלט על תפקיד השוער הבכיר ביונייטד ומשאיר את דויד דה חאה על הספסל, אך דווקא אז נדבק בקורונה, מה שהוביל את הספרדי בחזרה להרכב, ממנו הוא לא יצא. דה חאה אף נבחר לשחקן העונה של המועדון על ידי חבריו לקבוצה. הנדרסון רשם שלוש הופעות בלבד ביונייטד בעונה שעברה, כשאף אחת מהן לא במסגרת הפרמייר-ליג.
"לתת לי לשבת על הספסל ולבזבז שנה שלמה זה פשע", סיפר הנדרסון מיד לאחר שהושאל לפורסט. "ביונייטד הבטיחו לי שאהיה השוער הראשון, הונו אותי". עם התסכול הזה, מעברו לעולה החדשה תאם את הרצונות של כל הצדדים. לראשונה מאז שירד ליגה עם שפילד, הנדרסון קיבל את אפודת השוער הראשון בקבוצת פרמייר-ליג, הזדמנות לה הוא חיכה כל כך שגם ללא ספק מגיעה לו. בצד של יונייטד, גם אם היא לא בונה עליו לעולם, היא יכולה רק להרוויח מכך שהנדרסון מקבל דקות משחק ובכך מעלה את ערכו, מה שכבר כעת - שישה משחקים לתוך הקמפיין החדש של נוטינגהאם בליגה הבכירה - ניתן להגיד שהוא עושה.
7 צפייה בגלריה
דויד דה חאה דין הנדרסון
דויד דה חאה דין הנדרסון
"לתת לי לשבת בספסל ולבזבז שנה שלמה זה פשע". דה חאה והנדרסון
(צילום: גטי אימג'ס)
פורסט היא קבוצה חדשה לחלוטין, פרויקט שעדיין נמצא בשלבי עבודה, כך שזאת ממש לא הפתעה שהקבוצה נמצאת במקום ה-19 עם ארבע נקודות בלבד, ושהיא הרשתה עד כה יותר בעיטות לשער מאשר כל קבוצת פרמייר-ליג אחרת (17.3 למשחק). הפתיחה הרעה יורדת אפילו חלק יותר בגרון כשמתחשבים בכך שהיא כבר פגשה את מנצ'סטר סיטי (הפסידה 6:0) וטוטנהאם (הפסידה 2:0), שתי הקבוצות שמאז פתיחת העונה מחזיקות בציון ההתקפי הגבוה ביותר בפרמייר-ליג באתר WhoScored. בתוך כל זה, הנדרסון מצליח לבלוט. תפקיד השוער הוא בודד מטבעו, הרי בדרך כלל הוא מגיע לשיאו בזמנים בהם כל עשרת השחקנים שלפניו נכשלו במשימתם לעצור את הקבוצה היריבה, והוא נשאר כקו ההגנה האחרון. זה בדיוק המצב של הנדרסון, שנמצא במקום הרביעי בטבלת ההצלות מבין שוערי הפרמייר-ליג עם 25, להן הוסיף גם שתי עצירות פנדלים.
בטווח הארוך פורסט עשויה להתייצב, אבל מההפקרות ההגנתית שמאפיינת את הקבוצה כרגע היא לא רק מפסידה, אלא גם מרוויחה את הנדרסון, שמשחק אחר משחק מקבל שלל הזדמנויות להראות את הכישרון הייחודי שיש לו בלעצור את הכדור מלהיכנס לשער. למרות שהוא בקבוצה שניצחה רק פעם אחת העונה (0:1 על ווסטהאם במחזור השני), הנדרסון כבר הספיק להיבחר פעמיים לשחקן המצטיין של המשחק, מול ווסטהאם וב-1:1 מול אברטון במחזור שלאחר מכן.
7 צפייה בגלריה
דין הנדרסון הודף בעיטת פנדל של דקלן רייס במשחק מול ווסטהאם
דין הנדרסון הודף בעיטת פנדל של דקלן רייס במשחק מול ווסטהאם
הספיק להיבחר כבר פעמיים לשחקן המצטיין של המשחק. הנדרסון הודף את הפנדל של דקלן רייס
(צילום: גטי אימג'ס)
בעקבות פציעה בקיץ הקודם, הנדרסון יצא ברגע האחרון מהסגל של נבחרת אנגליה ליורו 2020 (שנערך ב-2021). כעת, הוא מקווה שהיכולת הטובה תגרום לגארת' סאות'גייט, מאמן הנבחרת, להאמין בו ולהעניק לו מקום בסגל לקראת המונדיאל בקטאר שיוצא לדרך בעוד קצת יותר מחודשיים. לצערו, התחרות על המקום בהרכב היא גדולה. ג'ורדן פיקפורד עמד בשער של הנבחרת בשני הטורנירים הגדולים האחרונים והוא במעמד השוער הראשון. מלבדו, ישנם גם ניק פופ מניוקאסל וארון רמסדייל מארסנל, שפתיחת העונה שלהם משכנעת לא פחות מזו של הנדרסון.
7 צפייה בגלריה
ג'ורדן פיקפורד חוגג
ג'ורדן פיקפורד חוגג
הוא כרגע במעמד השוער הראשון של אנגליה. פיקפורד חוגג
(צילום: גטי אימג'ס)
אבל עוד לפני המחשבות על המונדיאל, הערב (22:00) פורסט תעמוד מול מבחן משמעותי בדמותם של פולהאם ואלכסנדר מיטרוביץ' הלוהט שכבש העונה כבר שישה שערים. עבור הנדרסון מדובר כמובן בהזדמנות מצוינת להרוויח כותרות חיוביות, לשפר עמדות, ואולי אפילו להשפיע על דעתו של סאות'גייט, שיצטרך בקרוב להכריע מי מארבעת השוערים האנגלים יהיה הבכיר, ומי מהם כלל לא יזומן.
לפי האתר 'טרנספרמרקט', לוריין - שסיימה את העונה הקודמת במקום ה-16 - היא הקבוצה בעלת השווי החמישי הכי נמוך בליגה הבכירה בצרפת, מה שהופך את פתיחת העונה שלה לאחת ההפתעות הגדולות ביותר של הכדורגל האירופי. אחרי שבעה מחזורים, לוריין במקום הרביעי עם 16 נקודות, רחוקה רק שלוש נקודות מפריז סן-ז'רמן הראשונה.
אחד הגורמים המרכזיים להצלחה המפתיעה של לוריין הוא דאנגו אואטארה. שחקן הכנף מבורקינה פאסו, רק בן 20, היה משמעותי בקבוצה גם בעונה שעברה, אך כעת חווה פריצה תחת המאמן החדש, ראס לה בריס. אואטארה פתח בכל שבעת המשחקים, כבש שלושה שערים (בכל העונה הקודמת היה לו רק אחד), הוסיף חמישה בישולים (בכל העונה הקודמת היו לו שניים) וסחט פנדל. אם ימשיך בקצב הזה, סביר מאוד שיעבור לקבוצה גדולה כבר בינואר. פ.ס.ז' כבר בטוח שמה עליו עין.
7 צפייה בגלריה
דאנגו אואטארה לוריין
דאנגו אואטארה לוריין
מוביל את לוריין לפתיחה חלומית. אואטארה (משמאל)
(צילום: AFP)
לא סתם המשחק ביניהן מכונה "אם כל הדרבים". מדובר ביריבות הגדולה ביותר בבונדסליגה, ובאחד המשחקים הנצפים ביותר בעולם. כיאה ליריבות כזאת חמה, היא סיפקה כמה משחקים גדולים לאורך ההיסטוריה, אך כנראה שהגדול ביותר היה בעונת 2017/18. דורטמונד הובילה אז 0:4 בחוץ כבר אחרי 30 דקות, אבל קאמבק הירואי של שאלקה שנחתם בשער בדקה ה-94 של נאלדו, הבלם הברזילאי, קבע 4:4 בסיום.
7 צפייה בגלריה
נאלדו חוגג את השער שקבע 4:4
נאלדו חוגג את השער שקבע 4:4
נאלדו חוגג את השער שקבע 4:4
(צילום: גטי אימג'ס )
במשחק הקרוב, דורטמונד מקווה לחזור למסלול הניצחונות אחרי ההפסד 2:1 למנצ'סטר סיטי בליגת האלופות והתבוסה 3:0 ללייפציג במחזור הקודם. מנגד, שאלקה - שהתחילה את העונה רע - השיגה ארבע נקודות בשני המשחקים האחרונים (1:1 מול שטוטגרט ו-1:3 על בוכום) והיא מקווה להמשיך את המומנטום החיובי עם תוצאה שתרחיק אותה קצת מהתחתית. והאוהדים הנייטרלים, הם מקווים לקבל משחק דומה לזה של עונת 2017/18.
איניאקי (28) וניקו (20) וויליאמס, צמד שחקני ההתקפה מאתלטיק בילבאו, הם כמובן לא האחים הראשונים שמשחקים כדורגל באותה קבוצה, ולבטח לא האחרונים שיעשו זאת. הרשימה של אחים כדורגלנים היא ארוכה, אבל הסיפור של האחים וויליאמס מרגש במיוחד. הוריהם היגרו מגאנה לספרד על מנת להעניק להם חיים טובים יותר, ובשל העובדה שברוב ילדותם הם גידלו את עצמם כי ההורים נאלצו לעבוד, מערכת היחסים שלהם הפכה קרובה במיוחד.
גם על המגרש, איניאקי - אחד הכוכבים הגדולים בהיסטוריה של המועדון הבאסקי - הוא קצת כמו אבא עבור ניקו. העונה הם מובילים את קבוצתם לפתיחה מרשימה, כשבילבאו כרגע במקום השישי עם 10 נקודות לאחר חמישה מחזורים. בילבאו ניצחה את ראיו ב-12 מתוך 24 המפגשים האחרונים ביניהן, והמשחק הקרוב הוא הזדמנות מצוינת לצפות באחים, שבספרד כבר הפכו לאחד הצמדים האהובים ביותר על המסך.
7 צפייה בגלריה
 אינאקי וויליאמס ניקו וויליאמס
 אינאקי וויליאמס ניקו וויליאמס
מערכת יחסים מיוחדת. ניקו (מימין) ואיניאקי
(צילום: גטי אימג'ס)