החל משפטו של יוסף עטאל, שחקנה של ניס שנעצר לפני כשבועיים לאחר שבמהלך חודש אוקטובר האחרון פירסם פוסט בחשבון האינסטגרם שלו בו קרא "לגרום ליהודים יום שחור". התביעה בצרפת דורשת לגזור על האלג'יראי מאסר של עשרה חודשים על תנאי בעקבות "הפצת שנאה" זאת בנוסף לקנס בגובה 45 אלף אירו והתחייבות לפרסם את החלטת בית המשפט בחשבונותיו ברשת החברתית במשך חודש.
"למילים יש משמעות וכוח", אמר התובע. "הישענות על מסרים כאלה עלולים להוביל לפעולות אלימות, כאלה שכבר גרמו להרס בצרפת עצמה וגם במדינות אחרות". החלטת בית המשפט בעניין תתפרסם ב-3 בינואר
1 צפייה בגלריה
עטאל
עטאל
התביעה בצרפת דורשת מאסר על תנאי. עטאל
(צילום: Lars Baron/Getty Images)
ניס השעתה את עטאל עד להודעה חדשה בעקבות מה שפירסם, זאת למרות שהשחקן התנצל בחשבון האינסטגרם שלו, המונה כ-2.3 מיליון עוקבים. בהבהרה שפירסם עטאל בן ה-27 הוא כתב: "אני מגנה כל צורה של אלימות, בכל מקום בעולם, ותומך בכל הקורבנות. לעולם לא אתמוך במסר של שנאה. אני מאמין נחרצות בשלום".
"אנחנו רוצים להדגיש את המוניטין של ניס, בנוגע להטפה למסרים של אחדות. אנחנו מצפים מכל השחקנים להתאים את עצמם לערכי המועדון", נאמר אז על-ידי המועדון הצרפתי.
ההתאחדות הצרפתית הענישה גם היא את עטאל והודיעה כי הוא מושעה משבעה משחקים. בהודעה מטעמנה נמסר: "הקריאות לאלימות שפרסם יוסף עטאל מנוגדות לכל אתיקה ולערכים שהכדורגל מגן עליהם ללא לאות. התאחדות הכדורגל הצרפתית מגנה זאת בתקיפות הכי קיצונית. אסור לאפשר דברי שטנה וטוב שהמועצה הלאומית לאתיקה התייחסה לעניין".