מי יזכה בתואר כדור הזהב בסוף השנה? אם תשאלו את פטריס אברה, שחקן העבר של מנצ'סטר יונייטד ונבחרת צרפת, יש רק אחד שראוי לכך: ז'ורז'יניו, כוכב נבחרת איטליה.
את האמת, הקשר האיטלקי, שהוליך את האזורי לזכייה ביורו האחרון, הוא אחד המועמדים הבולטים לקבל את התואר האישי היוקרתי, אך יש כאלה - חלקם בכירים בענף - שלא ממש חושבים שהוא ראוי לכך. אברה, לעומת זאת, בדעה אחרת לגמרי.
3 צפייה בגלריה
ליונל מסי
ליונל מסי
מסי עם כל פרסי כדור הזהב בהם זכה
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
ז'ורז'יניו חוגג
ז'ורז'יניו חוגג
המועמד המוביל לפרס? ז'ורז'יניו
(צילום: AFP)
"אני ממש לא מסכים עם אלה שחושבים שז'ורז'יניו לא ראוי לפרס", סיפר אברה. "לטעמי, כדור הזהב צריך ללכת לז'ורז'יניו או אנגולו קאנטה, הם אלה שראויים לו. אני לא מבין את אלה שאומרים: 'אבל הוא רק קשר'. הוא זכה בכל דבר, השתתף בכל המפעלים החשובים".
אברה הוסיף: "זה יהיה חוסר צדק אם ז'ורז'יניו לא יזכה. נמאס לי שנותנים את התואר כל שנה למסי. מה הוא עשה בעונה האחרונה? במה הוא זכה? טוב, הוא הניף את הקופה אמריקה, אבל מה הוא עשה בברצלונה? בשנה שעברה, ז'ורז'יניו גם זכה בתארים שלא ממש קיימים".
מסי, כידוע, זכה לפני שנתיים בפעם השישית בקריירה בתואר מטעם המגזין הנחשב "פראנס פוטבול". הוא הפך בכך לשיאן הזכיות הבלעדי, לפני כריסטיאנו רונאלדו שזכה חמש פעמים.
3 צפייה בגלריה
הקול שלו הולך לקשר האיטלקי. אברה
הקול שלו הולך לקשר האיטלקי. אברה
הקול שלו הולך לקשר האיטלקי. אברה
(צילום: AFP)
ז'ורז'יניו זכה בתואר שחקן השנה של אופ"א בחודש אוגוסט האחרון, לפני הגרלת שלב הבתים של הצ'מפיונס - והוא כמובן הפייבוריט גם של צמד מאמניו - רוברטו מאנצ'יני בנבחרת איטליה ותומאס טוכל בצ'לסי. "הוא זכה בכל תואר אפשרי, זה פשוט מגיע לו", אמר מאנצ'יני לאחרונה. "הוא מועמד לא כי הוא שיחק בנבחרת איטליה, אלא כי הוא כדורגלן נהדר".
טוכל פירגן אף הוא לפני מספר חודשים: "הוא השחקן שצריך להניף את הפרס. הוא שחקן אינטליגנטי ונאמן למאמן שלו. יש לו ראייה אחרת לכדורגל ממה שהכרתי אצל שחקנים אחרים שאימנתי".