אין הרבה מחמאות מגניבות יותר בעולם מאשר לקבל השוואה לג'יימס בונד. סוכן העל שאף פעם לא מזדקן, תמיד יש לו משהו מבריק להגיד, הציוד והנשק המתוחכמים ביותר מגיעים לידיו וכל בנות הזוג המבוקשות נופלות לרגליו. קשה מאוד להפיל את זה על מישהו בתור עלבון – אבל כריסטיאנו רונאלדו דווקא מרגיש זאת היטב.
CR7 הפך ביומיים האחרונים ברשתות החברתיות ל־CR007 כטרנד ויראלי שנועד ללעוג לו, כשהוא שתול בתוך דמותו של בונד. כאמור, לא מדובר במחמאה – הכוונה היא להדגיש שרונאלדו שותף בשבעה משחקים של מנצ'סטר יונייטד העונה, ותרם אפס שערים ואפס בישולים. אפס אפס שבע.
3 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
רונאלדו. באינטרנט קורעים אותו
(צילום: EPA)

אחרי הקיץ בו עשה הכל כדי לעזוב את אולד טראפורד, רונאלדו מוצא את עצמו בסיטואציה הכי גרועה שיכול היה לדמיין. נכון, יונייטד התחילה את העונה נורא והידרדרה עד למקום האחרון, אבל מאז היא ניצחה בארבעה מחזורים ברציפות, כולל את ליברפול וארסנל. היא עושה את זה עם רונאלדו כשחקן ספסל, וכל השחקנים שהוא כיבה מאז שחזר למועדון נדלקו מחדש ברגע שהוא יצא מהמשוואה. אף קבוצה רצינית לא מעוניינת בו, בטח לא קבוצה בליגת האלופות כמו שהוא רצה, ובגיל 37 הוא הפך לסוג של בדיחה. אף אחד לא מפקפק במה שהפנומן הזה יכול עדיין לעשות, הרי הוא במצב פיזי מושלם, אבל רונאלדו הנוכחי נחשב לרעל בחדר ההלבשה ועל המגרש. המנג'ר אריק טן האח ניצח אותו.
זה נשמע הזוי, אבל ההשפעה של רונאלדו עד כדי כך מזיקה שהוא אפילו יצר בלי שהתכוון תגובת שרשרת שתרמה בצורה ניכרת לפיטוריו של תומאס טוכל מצ'לסי. כזכור, הבעלים החדשים של המועדון מלונדון היו להוטים להביא את רונאלדו כהצהרה על כך שצ'לסי חזרה בגדול אחרי הצרות שעברה בגלל רומן אברמוביץ', אבל טוכל הוכרז כסמכות המקצועית והטיל וטו על הרעיון מאחר שהפורטוגלי לא מתאים לשיטה שלו. כאשר סיים את דרכו בקבוצה בשבוע שעבר, התקשורת הבריטית טענה שלצד התוצאות הרעות ואי שביעות הרצון של השחקנים מהסגנון, המחלוקת בנוגע לרונאלדו הייתה הצעד הראשון בקלקול היחסים בין המנג'ר הגרמני לבוסים.
3 צפייה בגלריה
תומאס טוכל
תומאס טוכל
תומאס טוכל. לא רצה את רונאלדו בצ'לסי
(צילום: גטי אימג'ס)

איש ההרס

בואו נחזור לכוח ההרסני של רונאלדו כלפי הסביבה שלו. שלושת השחקנים הטובים ביותר של יונייטד העונה הם בדיוק השלושה שחטפו את הביקורות הקשות ביותר בשנה שעברה. במועדון לא מצאו איך לשלב אותם איתו. מאז שהוא ירד לספסל קורה שם משהו מיוחד. מרקוס רשפורד הפך לשחקן שולי אצל רלף רנגניק, וההערכה הרווחת הייתה שיימכר הקיץ אחרי שאיבד את מקומו. על נבחרת אנגליה במונדיאל לא היה מה לדבר. כעת הוא מפציץ שערים ובישולים ונראה כמו פעם; ג'יידון סאנצ'ו היה פלופ יקר מאוד בגלל הניסיון להריץ אותו בתפקיד שהוא לא מכיר (רונאלדו דחק אותו לצד ימין). העונה טן האח נותן לו יותר הזדמנויות באגף שמאל, וסאנצ'ו פשוט פנטסטי; וישנו ברונו פרננדש, סיפור כפול בפני עצמו.
פרננדש היה אחד השחקנים הטובים בעולם לפני החתימה של רונאלדו, והשנה האחרונה הראתה עד כמה הכוכב הוותיק מנטרל את הכוכב הצעיר. באליפות אירופה בקיץ שעבר היכולת של פרננדש הייתה פשוט מחפירה, ונבחרת פורטוגל רואה לאורך זמן איך שניהם לא מצליחים לשתף פעולה. זה נמשך בעונה שלמה בקבוצה בה פרננדש לא הצליח לנהל את המשחק כמו שהוא מבין ולקבל את הכדור בעקביות, שוב בגלל אותו שחקן שמכוון את התנועה אליו גם בנבחרת.

3 צפייה בגלריה
ברונו פרננדש
ברונו פרננדש
ברונו פרננדש. פורח כשרונאלדו לא בסביבה
(צילום: גטי אימג'ס)
מי שהטיל ספק בבעיה לא יוכל עוד להתעלם ממנה אחרי הניצחון האחרון על ארסנל. פרננדש היה מדהים בצורה שערורייתית, כולל שני בישולים לרשפורד שהשאירו את התותחנים המומים. ביונייטד מצאו דרך להפרדת כוחות, אבל לא מן הנמנע שהצרה הזו תחזור בעוד חודשיים במונדיאל, עוד טורניר גדול אליו מגיע דור פורטוגלי מוזהב.

שחקן במלכודת

גורם במועדון אמר אתמול ל"סאן": "כל עוד רונאלדו על הספסל, השחקנים מרגישים בטוחים להביע את עצמם. כשהוא משחק כולם לחוצים. המנג'ר מאמין שרשפורד יכול להיות אחד החלוצים הטובים בעולם, ורוצה שהוא יהיה החלוץ המוביל. הקשר ביניהם מעולה". אין פלא שבאנגליה מאמינים שגם בינואר רונאלדו ילחץ לעזוב – אבל זה מהלך שידרוש המון פשרות. השכר שלו עצום, 17 מיליון יורו לעונה, ומעט מאוד קבוצות מוכנות לשלם זאת. אלו שכן מוכנות, כמו המועדון הסעודי שהציע לו 3 מיליון יורו לשבוע, נמצאות בליגות שלרונאלדו אין שום עניין להגיע אליהן. גם ההעברה תהיה בעייתית, כי לא תמצאו מי שישלם הון עבור רונאלדו חצי שנה לפני שיהפוך לשחקן חופשי. אם עד לא מזמן נראה היה ששני הצדדים תקועים זה עם זה, כרגע מסתמן שרק רונאלדו בבעיה. הקבוצה מסתדרת גם כשהוא בסביבה, למרות שהחוזה כבד.
לראשונה מאז הספסול והשנמוך למעמד מחליף, שהגיע בעקבות התבוסה 4:0 לברנטפורד במחזור השני, רונאלדו פתח בהרכב ביום חמישי. זו הייתה הפעם הראשונה בחייו בליגה האירופית, משחק ביתי מול סוסיאדד. זה נגמר בהפסד 1:0 שהרס את המומנטום והוסיף לא מעט לגל הביקורות נגד הפורטוגלי. הוא היה רע מאוד, ובעיקר החמיץ ללא הרף ממצבים שפעם היו מסתיימים בשער אם הוא רק היה מביט על הכדור.
יכול להיות שאנחנו בדרך לשנה המבוזבזת והגרועה בקריירה של רונאלדו. הוא כבר לא יכול לחכות לפגרת המונדיאל, לפחות בנבחרת הוא יודע שאין מי שייגע בו.
פורסם לראשונה: 11:29, 12.09.22