בגיל 32 בלבד, אדן הזאר הודיע היום (שלישי) על פרישה מכדורגל. הבלגי, שעד לפני כמה שנים נחשב לאחד משחקני הכנף הטובים בעולם, שוחרר בקיץ האחרון מריאל מדריד ולא מצא קבוצה.
"אתה חייב להקשיב לעצמך ולדעת לעצור בזמן הנכון", כתב הזאר בהודעת הפרישה שלו. "אחרי 16 שנה ויותר מ-700 משחקים, החלטתי לסיים את הקריירה שלי ככדורגלן מקצועי. הגשמתי את החלום שלי, שיחקתי ונהניתי במגרשים רבים ברחבי העולם. זכיתי להכיר מאמנים ושחקנים נהדרים, ואני רוצה להודות לכולם - אתגעגע אליכם. אני רוצה להודות גם לקבוצות בהן שיחקתי: ליל, צ'לסי וריאל מדריד. אני רוצה להודות גם להתאחדות הבלגית על הזכות לשחק בנבחרת".
2 צפייה בגלריה
אדן הזאר במדי נבחרת בלגיה
אדן הזאר במדי נבחרת בלגיה
"צריך לדעת לעצור בזמן הנכון". אדן הזאר
(Michael Steele/Getty Images)
עוד הוסיף הזאר: "אני רוצה להודות גם למשפחה שלי, לחברים, היועצים שלי וכל מי שהיה קרוב אליי בזמנים הטובים, וגם הרעים. אחרונים חביבים, אני רוצה להודות לאוהדים שעקבו אחריי כל השנים ותמכו בי ועודדו אותי בכל מקום בו שיחקתי. עכשיו זה הזמן ליהנות מאלה שקרובים אליי ולחוות חוויות חדשות".
אדן הזאר החל את הקריירה שלו בליל הצרפתית ב-2007, בה שיחק גם במחלקת הנוער, ואיתה זכה בדאבל צרפתי היסטורי בעונת 2010/11. כעבור שנה ושני תארי שחקן העונה הוא עבר לצ'לסי, אצלה שיחק במשך שבע עונות ועימה זכה פעמיים באליפות אנגליה, פעם אחת בגביע האנגלי, פעם אחת בגביע הליגה ופעמיים בליגה האירופית. הקדנציה בלונדון הייתה המוצלחת ביותר בקריירה שלו, כשב-352 הופעות במדים הכחולים בכל המסגרות הוא כבש 100 שערים ובישל 92 נוספים. הוא גם זכה בתואר שחקן העונה בפרמייר-ליג בעונת 2014/15.
2 צפייה בגלריה
אדן הזאר
אדן הזאר
נכשל בענק אצל ריאל. הזאר
(צילום: AFP)
בקיץ 2019 השלים הזאר העברת ענק בריאל מדריד, אך אצלה נכשל בענק. בארבע שנים בריאל מדריד הוא ערך 76 הופעות בלבד, במהלכן כבש שבעה שערים ובישל 12 נוספים. במדי נבחרת בלגיה כבש 33 שערים ב-126 הופעות. הוא פתח ב-60 משחקי נבחרת עם סרט הקפטן על זרועו - הכי הרבה בתולדות בלגיה. השיא של הזאר בנבחרת היה ללא ספק מונדיאל 2018, אז הוא הוביל את הבלגים למקום השלישי וזכה במקום השני בתואר השחקן המצטיין אחרי לוקה מודריץ'.