משטרת הולנד עצרה יותר מ-150 אוהדי אלקמאר לאחר שהם שרו שירים אנטישמיים ברכבת בדרכם למשחק קבוצתם מול איאקס אתמול (שנגמר ב-0:0). המשטרה עצרה את האוהדים לאחר שאלה לא הפסיקו עם הקריאות האנטישמיות למרות האזהרות.
איאקס כידוע מזוהה עם הקהילה היהודית כי בשנות ה-30 מגרשה היה בסמוך לשכונה יהודית, רבים מאוהדיה וחלק משחקניה היו יהודים. במהלך השנים אוהי הקבוצה אימצו לעצמם "זהות יהודית" ובין השאר מניפים דגלי ישראל ושרים שרים יהודיים כמו "הבה נגילה". יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, הודה למשטרת הולנד על הטיפול הנחוש באוהדים שקראו קריאות אנטישמיות וקרא להנהלת אלקמאר לנקוט בפעילות חינוכית בהשתתפות כוכבי הקבוצה ולהכריז על אימוץ עקרונות העמותה הבינלאומית לזיכרון השואה.
2 צפייה בגלריה
אוהדי אלקמאר
אוהדי אלקמאר
אוהדי אלקמאר
(REUTERS/Piroschka Van De Wouw)
2 צפייה בגלריה
אוהדי אלקמאר
אוהדי אלקמאר
אוהדי אלקמאר. 150 נעצרו
(EPA/Ramon van Flymen)
"לשירי שטנה אנטישמיים אין מקום באירופה של 2023 ומי שלא יפעל כבר היום בנחישות נגד המלבים שנאה נגד יהודים, ימצא עצמו כבר מחר מותקף על ידי אותם בריונים ממש בתירוץ אחר", אמר הרב מרגולין והמליץ לקחת דוגמה מהפעילות החינוכית המרשימה של שעשתה הקבוצה האנגלית צ'לסי, שזכתה בפרס המלך דוד של EJA (איגוד הארגונים היהודיים) בעבור מאבקה המתמיד באנטישמיות ובשיח השטנה במגרשים ומחוצה להם.