לאינגריד אנגן הנורבגית יש חלום. נו, אתם יודעים. כמו כולם. לזכות בליגת האלופות. כבר שנתיים היא הייתה על סף הגשמתו, הגיעה ממש לבאר, אבל לא הצליחה לשתות. גם לא עם קשית.
אנגן בת ה-25 תעלה היום (שבת, 17:00) באיינדהובן לגמר הצ'מפיונס לנשים השלישי שלה ברציפות, כשקבוצתה ברצלונה תתמודד מול וולפסבורג, בה שיחקה עד לפני שנתיים. בפעמיים האחרונות זה הסתיים בדמעות. ב-2021 היא נוצחה עם הקבוצה הגרמנית על-ידי בארסה, אשתקד - במדי האימפריה הספרדית - היא הפסידה לליון. פעם שלישית גלידה?
3 צפייה בגלריה
אנגן
אנגן
גמר שלישי רצוף. אנגן
(צילום: Eric Alonso / gettyimages)
אני זוכרת שאחרי שני הגמרים עלתה לי מחשבה זהה: בטוח שאניף את הגביע הזה מתישהו. זה הפך את החלום לגדול עוד יותר", סיפרה השבוע אנגן. "לא דיברתי עם חברותיי לשעבר בוולפסבורג לפני המשחק הזה, אבל זה הולך להיות מפגש מיוחד".

שתי אימפריות על מגרש אחד

רק לפני שנה נפגשו שתי הקבוצות בחצי גמר הצ'מפיונס. בארסה חגגה עם 1:5 ביתי בקאמפ נואו והפסידה בגומלין 2:0 שלא ממש הפריע לה. מה שכן, הגרמניות זכו בתואר פעמיים, לעומת פעם אחת בודדת מצד הקטאלניות. בארסה עשתה זאת ממש לאחרונה, כשניצחה בגמר ב-2021. וולפסבורג חגגה שנתיים ברציפות (2012 ו-2013) ומאז הפסידה גם פעמיים לליון בגמר (2016 ו-2018).
3 צפייה בגלריה
אנגן
אנגן
אנגן במדי וולפסבורג בגמר ב-2021
(צילום: AP Photo/Alvaro Barrientos)
ברצלונה מסתמנת כפייבוריטית לקראת המשחק, ומוליכה את המפעל כולו בארבע קטגוריות סטטיסטיות שונות. בשלוש מתוכן וולפסבורג היא סגניתה. בארסה כבשה הכי הרבה שערים העונה (37, לעומת 26 של הגרמניות), מחזיקה הכי הרבה בכדור (61.7 אחוז, לעומת 57.3 של יריבתה) ומוליכה גם את קטגוריות הדיוק במסירה וניסיונות ההבקעה. מנגד, וולפסבורג היא מלכת התיקולים המוצלחים של ליגת האלופות, עם 161 כאלה - קטגוריה שברצלונה לא נמצאת בה אפילו בחמישייה הראשונה.
מלכת השערים של ליגת האלופות היא אווה פז'ור מוולפסבורג, שהרשיתה שמונה פעמים העונה. במקום השני בקטגוריה זו נמצאות לא פחות משש שחקניות, שתיים מהן מברצלונה - אסיסאט אושואלה הניגרית ואיטנה בונמטי, עם 5 כ"א. בונמטי היא גם מלכת הבישולים של הצ'מפיונס עם 7, כאשר את במקום השני נמצאת חברתה לקבוצה - גייסה הברזילאית.
3 צפייה בגלריה
ברצלונה חוגגת אשתקד את הזכייה בליגת האלופות
ברצלונה חוגגת אשתקד את הזכייה בליגת האלופות
הקבוצה הטובה בעולם כיום? ברצלונה
(צילום: gettyimages)
אז כן, בארסה פייבוריטית, אבל אנה-מריה קרנוגורצ'ביץ', מהשחקניות הבולטות של הקבוצה, הזהירה משאננות: "קבוצות גרמניות מאיימות עד הדקה האחרונה. לעתים קרובות הן מבקיעות שער גורלי, הרבה פעמים הן גם מנצחות. חייבים להיזהר".