זאת יכולה להיות אחת מהתפניות הדרמטיות והביזאריות שידע הכדורגל, כשבימים האחרונים מתגברים הדיווחים לכך שדויד דה חאה, שרק לפני שלושה חודשים עזב את מנצ'סטר יונייטד בבושת פנים, ירשום קאמבק מפואר לאולד טרפורד.
על פי דיווחים באנגליה, השדים האדומים בוחנים את האפשרות להחזיר את השוער הספרדי, שאת מקומו בקבוצה תפס אנדרה אוננה שהגיע הקיץ מאינטר תמורת 47 מיליון פאונד.
2 צפייה בגלריה
דויד דה חאה
דויד דה חאה
ההמתנה השתלמה? דה חאה
(צילום: AP Photo/Dave Thompson)
התשתית לתפנית האפשרית מונחת על ההיעדרות הצפויה והממושכת של אוננה בחודש ינואר הקרוב, כשהשוער הקמרוני ייחסר במשך שמונה משחקים בגלל משחקי אליפות אפריקה. הפנייה לדה חאה מתאפשרת מאחר שהשוער נשאר חופשי מאז שעזב את המועדון בו שיחק במשך 12 עונות והוא צפוי לקבל הצעה לחוזה קצר טווח.
השוער הספרדי, 32, סיים הקיץ את חוזהו בקבוצה, אחרי שהרוויח סכום אסטרונומי של 375 אלף פאונד בשבוע. לפי דיווחים בתקשורת האנגלית הוא הסכים לקצץ משמעותית את שכרו, אך אחרי שחתם המועדון התחרט וביטל את ההסכם. במקום זאת הוגשה לו הצעה חדשה עם שכר עוד יותר נמוך, לה דה חאה סירב.
"אני רוצה להביע את תודתי והערכתי על האהבה שקיבלתי ב-12 השנים האחרונות", כתב דה חאה בהודעת הפרידה. "השגנו הרבה מאז שסר אלכס פרגוסון היקר הביא אותי למועדון. זו הייתה גאווה אדירה ללבוש את החולצה הזו, להוביל את הקבוצה, לייצג את המוסד הזה, המועדון הגדול בעולם. זה כבוד שניתן רק לכמה כדורגלנים בני מזל".
2 צפייה בגלריה
אנדרה אוננה
אנדרה אוננה
פתיחה מאכזבת. אוננה
(צילום: גטי אימג'ס)
עם קשר או בלי לחרושת השמועות, דה חאה נצפה ביום שני האחרון כשהוא מבלה עם חבריו הוותיקים ממנצ'סטר יונייטד, כשברונו פרננדס שיתף תמונה מהאירוע ברשתות החברתיות עם הכותרת "קפה עם חברים".
הדיווחים והבאז סביב השוער הספרדי מגיעים על רקע פתיחת עונה רעה ממנה סובל אוננה, עם מספר טעויות קשות שעלו לקבוצה בנקודות יקרות אם כי במשחק האחרון נגד פ.צ קופנהאגן השוער הקמרוני הציג יכולת מעוררת תקווה מבחינת האוהדים של השדים האדומים.
בשלושת החודשים האחרונים מאז שעזב, דחה דה חאה מספר הצעות, כולל מקבוצות סעודיות, ושמר על כושר בתקווה להצעה מקבוצה בכירה. לפני כחודש פרסום ב"גרדיאן" הבריטי טען שאם לא תגיע הצעה כזאת בקרוב, יודיע השוער על פרישה.