באיירן מינכן הודיעה היום (חמישי) על רכישתו של שוער נבחרת שוויץ ובורוסיה מנשנגדלבאך יאן זומר בן ה-34. האלופה הגרמנית רכשה את זומר תמורת 7 מיליון אירו והוא חתם לשנתיים וחצי עד 2025. זומר צפוי להיות השוער הראשון של באיירן בשל פציעתו של מנואל נוייר, שגמר את העונה בעקבות פציעה במהלך חופשת סקי אחרי המונדיאל. השוויצרי עשוי להיות בסגל כבר למשחק מחר מול ר.ב. לייפציג בחוץ, אבל יאן אולרייך הוא זה שככל הנראה יפתח בין הקורות. זומר הוא שחקן החיזוק השני שהצטרף לבאיירן במהלך חלון ההעברות הנוכחי כשהקודם היה דיילי בלינד.
זומר אמר: "אני מצפה לתפקיד החדש שלי בבאיירן. זה מועדון גדול עם כוח, שיחקתי נגד באיירן הרבה פעמים ואני יודע כמה שזה מועדון איכותי וגדול. אני גאה להיות חלק מבאיירן מינכן. יש לנו משימות גדולות לפנינו ואני מצפה להתחיל לעבוד עם חבריי החדשים. אני רוצה להודות לבורוסיה מנשנגלדבאך על שמונה שנים וחצי שהיו נהדרות ועל כך שאפשרו את המעבר הזה".
2 צפייה בגלריה
יאן זומר שוער באיירן מינכן
יאן זומר שוער באיירן מינכן
עם המדים החדשים. זומר
(צילום: אתר באיירן מינכן)
2 צפייה בגלריה
יאן זומר שוער באיירן מינכן
יאן זומר שוער באיירן מינכן
יתפוס את המקום של נוייר. זומר
(צילום: אתר באיירן מינכן)
המנהל המקצועי של באיירן חסן סליהאמידז'יץ' אמר: "היינו צריכים להגיב אחרי הפציעה של מנואל. יש לנו מטרות גדולות לעונה הזו ואנחנו רוצים להשיג דברים גדולים ולכן החתמנו את יאן זומר, שאנחנו מחשיבים כאחד השוערים הטובים באירופה. יאן הוא השוער הראשון של נבחרת שווייץ כבר הרבה שנים, הוא מתאים טוב מאוד לשאיפות ולאופי של המועדון שלנו. אני רוצה להודות לבורוסיה מנשנגלדבאך על המו"מ הענייני".
שוער העבר ויו"ר באיירן אוליבר קאן אמר על מספר 27 החדש: "הוא חיזוק בעל ערך רב כי יש לו המון ניסיון בינלאומי והוא מכיר היטב גם את הבונדסליגה. יש לו כל מה שצריך כדי לתרום לנו להמשיך בדרך הנכונה. אנחנו משוכנעים שנוכל להשיג את המטרות שלנו עם יאן זומר".