בורוסיה דורטמונד עשתה אתמול (ראשון) צעד ענק בדרך לאליפות שישית וראשונה מאז עונת 2011/12, עם ניצחון 0:3 על אוגסבורג שהעלה אותה לפסגת הבונדסליגה על חשבון באיירן מינכן - האלופה בעשר העונות האחרונות - שהפסידה בשבת ללייפציג 3:1.
גיבור הניצחון היה סבסטיאן האלר, שכיכב עם צמד השערים הראשונים. כזכור, החלוץ מחוף השנהב, שנרכש בקיץ מאיאקס, חלה בסרטן האשכים ביולי, עבר טיפולים וניתוחים - וחזר למגרשים בינואר. אתמול הוא הפך למלך השערים של דורטמונד בליגה עם 9 (בצוותא עם דוניאל מאלן ויוליאן בראנדט שכבש את השלישי), כשבשלושת המחזורים האחרונים הוא מצא את הרשת לא פחות מחמש פעמים.
2 צפייה בגלריה
האלר
האלר
מרגש. האלר
(צילום: Christof STACHE / AFP )
"זה אחד מאותם ימים שפשוט הכל עבד עבורי, זה נפלא", שיתף האלר עם שריקת הסיום. "זה לא יאומן המצב שאני נמצא בו כרגע. לא יכולתי לדמיין לפני חצי שנה שאהיה פה, בסיטואציה הזאת היום. עכשיו אנחנו רוצים להשיג את הדבר הטוב ביותר. אני גאה בקבוצה זאת".
מאמנו אדין טרזיץ' אמר לקראת מחזור הסיום: "אנחנו שמחים מהמצב שהצלחנו להגיע אליו. סבלנו המון בשביל זה, עכשיו זה הרגע לעשות צעד אחרון ביחד עם האוהדים שלנו, באצטדיון שלנו, כדי להביא את האליפות בחזרה לדורטמונד. העונה תסתיים רק בעוד שבוע".
2 צפייה בגלריה
סבסטיאן האלר חוגג
סבסטיאן האלר חוגג
דורטמונד תחגוג אליפות?
(REUTERS/Leonhard Simon )
אגב, דורטמונד הסתדרה אתמול בלי כוכבה הגדול ביותר ג'וד בלינגהאם, שפצוע. זה היה המשחק השלישי בלבד העונה בליגה בו האנגלי לא עלה בהרכב, ודורטמונד ניצחה בכולם - השניים הקודמים היו מול הרטה ברלין ומיינץ. את האחרונה תארח דורטמונד במחזור הסיום של הבנודסליגה (שבת, 16:30), כשרק ניצחון יבטיח לה את התואר. המאזן שלה בבית העונה בליגה: 14 ניצחונות, תיקו אחד והפסד אחד (לוורדר ברמן).