לא שלמישהו היה ספק, אבל מנצ'סטר סיטי הסירה אותו אתמול (שלישי), כשחזרה מקופנהאגן עם 1:3 ועשתה צעד גדול לעבר הופעה ברבע גמר ליגת האלופות. קווין דה בריינה כיכב עם שער ושני בישולים - לברנרדו סילבה ופיל פודן. שער שוויון זמני של הדנים (אחרי טעות קשה של השוער אדרסון) לא ממש הפחיד את אלופת אירופה, שאמורה לטייל בגומלין לשלב הבא.
האמת, זה היה גם ערב שובר שיאים עבור סיטי. מדובר בניצחון ה-11 ברציפות שלה בכל המסגרות והתשיעי בליגת האלופות - שיאי מועדון חדשים. תוסיפו לזה שאף קבוצה אנגלית לא הצליחה בעבר להגיע לתשעה ניצחונות רצופים בצ'מפיונס - והיד כמובן עוד נטויה, בטח כשמשחק הגומלין מול קופנהאגן ייערך באיתיחאד. "קבוצה קלאסית", נכתב ב"טיימס". ב"סטאר" הודו: "השער השני של ברנרדו סילבה היה זה למעשה ש'הרג' את הדנים האמיצים".
4 צפייה בגלריה
סיטי
סיטי
מי תעצור אותם? שחקני סיטי חוגגים בדנמרק
(צילום: Jonathan NACKSTRAND / AFP)
4 צפייה בגלריה
פודן
פודן
רצף מרשים. פודן אחרי השער השלישי מול קופנהאגן
(צילום: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix via REUTERS)
שיא נוסף ששברה הערב סיטי - והפעם היא היחידה בתולדות המפעל שעושה זאת - הוא שהקבוצה כבשה שלושה שערים או יותר בכל אחד משבעת המשחקים האחרונים במפעל (למעשה שלושה בדיוק בכל משחק). "התנהגנו בבגרות ובסבלנות. כולם שיחקו ברמה גבוהה", התמוגג בסיום המאמן המנצח, פפ גווארדיולה, אך גם ביקש לרדת מעט לקרקע: "זה לא מעלה אותנו לשלב הבא, אבל זו תוצאה טובה. מקווה שנצליח להגיע לרבע הגמר".
דה בריינה, כאמור, עמד במוקד הניצחון. "בסך הכל שיחקנו טוב, הגענו להזדמנויות והיינו יכולים להבקיע יותר שערים", אמר הקשר הבלגי. "מזל שהבקענו את השער השלישי שנתן לנו מקדמה משמעותית לגומלין".
4 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
העלייה לרבע הגמר לא סגורה? פפ
(צילום: EPA/Mads Claus Rasmussen)
4 צפייה בגלריה
פציעה מדאיגה. גריליש
פציעה מדאיגה. גריליש
פציעה מדאיגה. גריליש
(צילום: EPA/Liselotte Sabroe)
המאזן של דה בריינה מאז חזר מפציעה בחודש שעבר מרשים: הוא השתתף בשבעה משחקים בכל המסגרות וסיים עם שני שערים ושבעה בישולים. אגב, כל עשרת שעריו האחרונים בליגת האלופות היו בשלבי הנוקאאוט. "קופנהאגן קבוצה נהדרת שידענו שאנחנו חייבים לכבד. נענשנו בטעות היחידה שעשינו", הודה הבלגי.
יש לציין כי בסיטי ירדו מכר הדשא בטעם חמוץ מעט, לאור פציעותיהם של ג'ק גריליש וברנרדו סילבה. הראשון נפצע עוד במחצית הראשונה והוחלף. "זו נראית פציעת שריר וזה מאוד חבל כי בימים האחרונים הוא נראה טוב מאוד באימונים, מקווה שיחלים במהרה", הודה פפ. "בשבועיים-שלושה הקרובים יחסר לנו גם יושקו גברדיול".
פורסם לראשונה: 06:26, 14.02.24