מה שאוהדי צ'לסי יזכרו מהבכורה המתוקשרת של ז'ואו פליקס במדים הכחולים תהיה ההרחקה שלו אתמול (חמישי) בהפסד 2:1 בדרבי הלונדוני לפולהאם בפרמייר-ליג. המנג'ר גרהאם פוטר (שכיסאו ממשיך לרעוד) בחר להעלות את חלוץ הרכש להופעה ראשונה רק לאחר אימון אחד וראה אותו סופג כרטיס אדום בפתיחת המחצית השנייה.
דווקא אחרי פתיחת משחק טובה שלו, הפורטוגלי רשם גלישה חזקה קדימה לרגלו של טטה ויראה את שלושת המשחקים הבאים של הבלוז מהיציע. "לז'ואו הייתה השפעה פנטסטית על המשחק, ועכשיו להפסיד אותו לשלושה משחקים - זה ממש מאכזב", הודה פוטר בסיום.
3 צפייה בגלריה
פליקס
פליקס
פליקס, רגע לאחר ההרחקה
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
פליקס
פליקס
הגלישה המסוכנת של פליקס לרגליו של טטה
(צילום: gettyimages)
"הוא לא רצה לפגוע באף אחד, וזו פעולה במשחק שיכולה לקרות לכל אחד", הגן עליו פוטר. "זו כנראה קארמה. המכות ממשיכות ליפול עלינו. אין מה לעשות. זה היה תיקול של חלוץ, לא היה בזה זדון, אבל אני מבין למה הוא קיבל אדום. חבל, כי הוא היה ממש טוב. אפשר היה לראות את האיכות שלו במשחק, כך שזה מאכזב אותנו כפליים".
צ'לסי הייתה הקבוצה הטובה יותר, אבל ספגה פעמיים - כולל מרגלי קרלוס ויניסיוס שהכריע (72), 13 דקות אחרי ההרחקה של פליקס. "הכרטיס האדום הזה שינה את המשחק", אמר כוכב העבר של צ'לסי ונבחרת אנגליה, ג'ו קול. "פליקס היה מבריק - ראיתי מספיק ב-59 הדקות שלו כדי לדעת איזו החתמה טובה הוא עבור צ'לסי. בפרמייר-ליג זה קשה לשחק ב-10 שחקנים, העומס עליך גדול כפליים".

"האוהדים צריכים קצת סבלנות"

אגב, בזמן ההיעדרות של הפורטוגלי תפסיד צ'לסי 2 מיליון דולר מהשכר שלו שירדו לטמיון. אבל עם כל הכבוד לפליקס לא בטוח שמאמנו יחזיק יותר מעמד בסטמפורד ברידג'. הבלוז מדורגים במקום ה-10 בלבד אחרי 18 מחזורים עם 25 נקודות, 10 פחות מהמקום המוליך לליגת האלופות. "הזמן עובד נגד פוטר ומשהו חייב להשתנות. הם צריכים ניצחון כדי להחזיר אליהם את הביטחון", הוסיף קול.
המנג'ר התייחס גם הוא להפסד: "אנחנו חייבים להמשיך לעבוד. אין פתרון אחר - צריך להמשיך לעבוד, להישאר ביחד ולנסות להשיג את שלוש הנקודות במשחק הבא". קול גם מבקש לתת עוד זמן לפוטר: "אני מאמין שראינו מספיק ניצוצות מצ'לסי כדי להאמין שהתוצאות ישתנו. הוא בן אדם ישר, עקבי. מה עוד אתה יכול לעשות חוץ מלהמשיך לעשות את מה שאתה עושה ולהאמין בשחקנים".
3 צפייה בגלריה
פוטר
פוטר
יקבל עוד זמן? פוטר
(צילום: רויטרס)
גם שחקן עבר נוסף, פטר קראוץ', המשיך באותו הקו: "הוא בחוזה לשש שנים, בצ'לסי אמרו שהם רוצים לבנות משהו, אבל זה לא יעבוד אם תפטר אותו עכשיו". מגן הקבוצה לשעבר, גארי קייהיל, סיכם: "זה הלחץ של להיות בצ'לסי. אין לו מזל. אני חושב שהוא צריך באמת קצת סבלנות מצד האוהדים והמועדון".