בפעם ה-20 בתולדותיה והראשונה מאז 2014 - ריאל מדריד היא שוב מחזיקת גביע המלך בספרד. ניצחון 1:2 על אוסאסונה בסביליה העניק לחבורה של קרלו אנצ'לוטי את התואר, שלושה ימים בלבד לפני הקרב הגדול בברנבאו מול מנצ'סטר סיטי בחצי גמר ליגת האלופות.
כוכבי המשחק היו הברזילאים רודריגו ו-ויניסיוס ג'וניור. רודריגו כבש צמד (שחקן ריאל הראשון שעושה זאת בגמר הגביע מזה 43 שנה), את השער הראשון הוא חגג כבר אחרי 107 שניות - הגול המהיר ביותר במעמד זה מאז 2006. 'ויני' פשוט עשה שמות בהגנת אוסאסונה והתכבד גם בבישול.
4 צפייה בגלריה
ריאל והגביע
ריאל והגביע
שחקני ריאל והגביע
(צילום: REUTERS/Jon Nazca)
4 צפייה בגלריה
רודריגו
רודריגו
צמד שייכנס לספרי ההיסטוריה. רודריגו והפרס על שני השערים
(צילום: EPA/Julio Munoz )
4 צפייה בגלריה
אנצ'לוטי והגביע
אנצ'לוטי והגביע
אפילו בקטאלוניה החמיאו. שחקני ריאל והתואר
(צילום: AP Photo/Jose Breton)
"גביע של שני מלכים", זעקה הכותרת ב"אס" עם תמונות של צמד הברזילאים. גם ב"מארקה" חגגו את הזכייה: "הגביע הכי יפה שיש". בעיתוני קטאלוניה היו כמובן יותר סולידיים, אך החמיאו לריאל. "גביע לבן", הייתה הכותרת ב"מונדו דפורטיבו", שם ציינו: "ריאל פשוט חגגה על כר הדשא". הגדילה לעשות ברצלונה, שלמרות היריבות המרה, צייצה (די במפתיע, יש לציין) ברכה לבלאנקוס.

העימות של ויניסיוס, ההכחשה של פרס

"שיחקנו טוב במשך 30 הדקות הראשונות, ויניסיוס היה בלתי ניתן לעצירה", אמר אנצ'לוטי במסיבת העיתונאים לאחר המשחק. "אחרי זה קצת איבדנו את השלווה. הקבוצה הזו צריכה לעשות דבר אחד: לשחק כדורגל. בזה היא אלופה. במחצית ניסיתי להרגיע את השחקנים, עלינו לא טוב למחצית השנייה וספגנו את השוויון, אבל רודריגו דאג להרגיע אותנו. הוא שינה את הדינמיקה לחלוטין".
4 צפייה בגלריה
ויניסיו ג'וניור
ויניסיו ג'וניור
עימות בירידה לחדר ההלבשה בהפסקה. ויניסיוס
(צילום: REUTERS/Jon Nazca)
אנצ'לוטי החמיא כמובן לכובש הצמד: "אנחנו לא יודעים מה תקרת הזכוכית שלו. הוא שחקן מאוד אלגנטי, הוא יכול למסור, להבקיע שערים, וההתקדמות שלו אדירה". מאמן ריאל חגג את התואר היחידי שהיה חסר לו בקדנציה הנוכחית בריאל. "היינו ראויים לקחת את הגביע הזה", הוסיף האיטלקי. "עכשיו יש לנו את מנצ'סטר סיטי ונגיע למשחק הזה עם יתרון. בזכות הקהל שלנו, ביום שלישי נהיה על כר הדשא 12 מול 11".
רודריגו אמנם כבש פעמיים, אבל ויניסיוס היה הטוב במגרש. "הוא הטוב בעולם בתפקידו", החמיא לו נשיא ריאל, פלורנטינו פרס. "קשה לעצור אותו. מי שרוצה לעשות את זה צריך לבצע הרבה עבירות. נכון, הוא הרבה פעמים מתלונן וסופג גם על זה כרטיס צהוב, אבל לטעמי צריכים להגן על שחקנים כאלה".
"הגביע הכי יפה שיש": שער ה"מארקה"
"גביע של שני מלכים": שער ה"אס"
"גביע לבן": שער ה"מונדו דפורטיבו"
עוד סיפור גדול משהמשחק הזה היה העימות בין ויניסיוס לכמה משחקני הספסל של אוסאסונה בירידה לחדר ההלבשה בהפסקה. "כמו שכבר אמרתי, היינו לא רגועים במחצית", ניסה אנצ'לוטי להיות פוליטקלי קורקט. "אם נאבד שליטה - דברים לא טובים יקרו לנו".
פרס הכחיש בסיום המשחק שוב את הדיווחים, לפיהם אנצ'לוטי יעזוב את הברנבאו בקיץ לטובת נבחרת ברזיל. "אני לא רוצה לשמוע על זה יותר, יש לו חוזה ואנחנו מרוצים ממנו", אמר לכתבים.
הציוץ הדי מפתיע של ברצלונה
רודריגו, שנבחר גם ל-MVP של המשחק, טען שהצמד בגמר גביע המלך לא היה הרגע הגדול בקריירה שלו. "חצי גמר בצ'מפיונס נגד מנצ'סטר סיטי בעונה שעברה היה המשחק המיוחד ביותר. שום דבר לא משתווה לערב הזה", אמר רודריגו והחמיא לשחקנים הוותיקים בריאל - לוקה מודריץ' וטוני קרוס: "הם המודל לחיקוי שלי. הם תמיד רוצים לנצח יותר מכל אחד אחר. עם כל הכבוד לגביע המלך, כבר ביום שלישי יש לנו את המשחק הכי חשוב העונה".