כשהיא נחושה להציל את העונה, מנצ'סטר יונייטד הצליחה לעלות אתמול (ראשון) לגמר הגביע האנגלי, בו תפגוש את היריבה העירונית מנצ'סטר סיטי בפעם השנייה ברציפות. אך היא עשתה זאת בצורה הכי לא מספקת שניתן להעלות על הדעת. אחרי שהוליכה 0:3 על קונבנטרי מליגת המשנה, הקבוצה של אריק טן האח ספגה שלושה שערים ב-20 הדקות האחרונות ונזקקה לדו-קרב פנדלים כדי לנצח. אם לא די בכך, קובנטרי כבר הייתה בטוחה שכבשה שער ניצחון עמוק בתוספת הזמן של ההארכה, אבל שופטי המסך זיהו נבדל קטנטן והעשר נפסל.
רסמוס הוילונד כבש בבעיטה המכרעת בדו-קרב, אבל שחקני יונייטד חגגו את העלייה באיפוק רב ומיהרו לרדת לחדר ההלבשה. "אני לא מאמין במה שאני צופה", אמר שחקן העבר רוי קין שהיה הקפטן של יונייטד, "אתה מחפש מנהיגות, אבל היא לא קיימת. השחקנים והאוהדים של מנצ'סטר יונייטד לא חגגו כי היה להם מזל שהם ניצחו. קובנטרי נראתה כמו קבוצת פרמייר-ליג ומנצ'סטר יונייטד נראתה כמו קבוצת צ'מפיונשיפ".
2 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר יונייטד
שחקני מנצ'סטר יונייטד
אנתוני התגרה, השאר חגגו יחסית באיפוקץ שחקני יונייטד אחרי הפנדל המכריע
(צילום: Richard Heathcote/Getty Images)
יונייטד לא תשחק בליגת האלופות בעונה הבאה, כיוון שהיא נמצאת בפיגור של 16 נקודות מאסטון וילה שבמקום הרביעי, כך שהתוצאה בגמר הגביע האנגלי עשויה להיות קריטית עבור עתידו של טן האח, שעדיין לא ברור האם הוא יקבל את ההזדמנות לעמוד על הקווים גם בעונה הבאה, השלישית - וכרגע האחרונה - בחוזה שלו, עליו חתם כשעבר מאיאקס ב-2022.
"זה יהיה מטורף," אמר ההולנדי על הטענה שמדובר היה בהופעה מביכה של יונייטד ושהיא עלולה לפגוע במעמדו, "אני צריך את הכלים לאמן, עם וכל הפציעות, אין לנו הרבה כלים. בסופו של יום, זה הישג להגיע לגמר בפעם השנייה ברציפות. אני רואה את הטעויות שאנחנו עושים אבל זו לא מבוכה".
2 צפייה בגלריה
טן האח
טן האח
גמר הגביע עשוי להכריע את עתידו. טן האח
(צילום: EPA/ANDY RAIN)
מי שהרגיז אוהדים רבים ברחבי הרשת הוא אתוני, שבסיום התגרה באוהדי ושחקני קובנטרי, למרות שיונייטד הייתה ביתרון 0:3 כשהוא החליף את אלחנדרו גרנאצ'ו.
עבור קובנטרי, שחוותה את הקמפיין הכי מוצלח שלה בגביע מאז שזכתה בו ב-1987, להפסיד בפנדלים בוומבלי זו לא חוויה חדשה. במאי היא נכנעה 6:5 ללוטון בדו-קרב מהנקודה הלבנה בגמר הפלייאוף של הצ'מפיונשיפ ופספסה את ההזדמנות לעלות לפרמייר-ליג. "היום הזה יכאב כי היינו כל כך קרובים", אמר בסיום מארק רובינס, "אני ממש גאה בשחקנים שלי. על הריצה הזו בגביע ידברו אוהדי קובנטרי במשך הרבה מאוד זמן".