המחזורים בליגות באיטליה, גרמניה, ספרד וצרפת נמשכו גם היום (ראשון). באנגליה, נערך הסיבוב הרביעי בגביע.

איטליה

מילאן - ססואולו 5:2 | אלופת איטליה מתרסקת. לאחר שהובסה 3:0 על ידי אינטר בסופרקאפ ונמחצה 4:0 על-ידי לאציו במחזור הקודם, קיוותה מילאן להתאושש מול בוצה שנמצאת במשבר עמוק (שתי נקודות בלבד מ-24 אפשריות טרם המשחק). אבל במקום זאת היא ספגה הפסד ביתי שלישי ברציפות.
8 צפייה בגלריה
טומאסו פובגה (מימין) וסנדרו טונאלי מאוכזבים
טומאסו פובגה (מימין) וסנדרו טונאלי מאוכזבים
טומאסו פובגה (מימין) וסנדרו טונאלי מאוכזבים
(צילום: גטי אימג'ס)
8 צפייה בגלריה
דומינקו ברארדי
דומינקו ברארדי
משחק ענק שלו. ברארדי
(צילום: EPA)
דומניקו ברארדי - שחווה עונה רעה בסטנדרטים שלו - חגג עם שער (30) ושלושה בישולים לגרגואר דפרל (19), דוידה פראטזי (21) ומתאוס הנריקה (79). ארמון לוריינט כבש את הרביעי בפנדל (47) בעוד אוליבייה ז'ירו ודיבוק אוריגי (81) רק צימקו. שערים של הצרפתי ושל אנטה רביץ' נפסלו אחרי התערבות ה-VAR בשל נבדלים קטנטנים, ומילאן - שסופרת חמישה משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון - עשויה ליפול מהרביעייה המובילה בסיום המחזור.
זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שמילאן סופגת ארבעה שערים ומעלה בשני משחקים ברציפות. ואם זה לא מספיק, 27 שנים עברו מאז הפעם האחרונה שבה ספגה חמישייה בסן סירו - אז זו הייתה יובנטוס שחגגה על חשבונה.
יובנטוס - מונזה 2:0 | ואם כבר דיברנו על יובנטוס: אחרי שספגה שבעה שערים בלבד ב-17 המשחקים הראשונים של העונה בליגה, הגברת הזקנה חטפה עשרה שערים בשלושת המשחקים האחרונים. תוסיפו לזה הפחתה של 15 נקודות ממאזנה בעקבות עבירות כלכליות, ותבינו שהמצב שלה עוד יותר גרוע מזה של מילאן. מונזה רשמה רק שלוש בעיטות לשער, לעומת 22 של היריבה, אך השתיים מהם הספיקו לשערים של פטריק צ'יוריה (18) ודני מוטה (39). העולה החדשה עברה את יובנטוס בטבלה והשלימה ניצחון ליגה שני עליה העונה, אחרי 0:1 בסיבוב הראשון.
8 צפייה בגלריה
גאטי מתוסכל
גאטי מתוסכל
פדריקו גאטי מתוסכל
(צילום: רויטרס)
נאפולי - רומא 1:2 | בערב שבו הובכו מי שנחשבו עד לאחרונה כיריבותיה הגדולות שלה לתואר, המוליכה המשיכה בשלה עם ניצחון דרמטי על הקבוצה של ז'וזה מוריניו. ויקטור אוסימן כבש ראשון (17) את שערו ה-14 העונה (מלך השערים של הסרייה A), כשהמבשל היה כמובן חביצ'ה קברצ'חליה עם השמיני שלו העונה בליגה (מלך הבישולים של הסרייה A יחד עם סרגיי מלינקוביץ'-סאביץ' מלאציו). סטפן אל שעראווי המחליף איזן עבור הזאבים (75), אך המחליף ג'ובאני סימאונה כבש את שער הניצחון היקר. נאפולי פתחה פער של 13 נקודות בפסגה, ולא נראה שיש מי שיכול אפילו לעשות קולות של איום עליה.
8 צפייה בגלריה
ויקטור אוסימן וחביצ'ה קברצ'חליה חוגגים
ויקטור אוסימן וחביצ'ה קברצ'חליה חוגגים
הצמד הכי לוהט באירופה. אוסימן וקברצ'חליה
(צילום: רויטרס)
במשחק נוסף: לאציו - פיורנטינה 1:1

גביע אנגלי

ברייטון - ליברפול 1:2 | הקבוצה של יורגן קלופ פשוט פחות טובה מהשחפים, והמסע להגנה על הגביע שבו זכתה בעונה שעברה הסתיים מוקדם מהמתוכנן. היא לא ניצחה באף אחד משלושת המשחקים ביניהן העונה, כולל 3:3 בתחילת העונה ותבוסה 3:0 לפני כשבועיים, שאותה הגדיר קלופ כ"המשחק הגרוע ביותר שלי בליברפול". הארווי אליוט העלה את האורחת ליתרון (30), אך לואיס דאנק השווה לאחר עשר דקות. המארחת הייתה טובה יותר ובאה על שכרה בזכות שער של קאורו מיטומה בדקה האחרונה של תוספת הזמן (90+5). היפני הלוהט היה מעורב בשער בכל אחד מחמשת משחקיה האחרונים של ברייטון. מחזיקת הגביע ממשיכה את עונת הבלהות שלה וסיימה את דרכה כבר בשלב 32 האחרונות.
8 צפייה בגלריה
קארו מיטומה
קארו מיטומה
לוהט מאז החזרה מהפגרה. מיטומה חוגג עם חבריו
(צילום: AFP)
רקסהאם - שפילד יונייטד 3:3 | מסע הסינדרלה המופלא של מוליכת הליגה החמישית נמשך. היום היא סיימה בתיקו דרמטי מול סגנית ליגת המשנה - והשתיים ייפגשו למשחק חוזר. אוליבר מקברני העלה את האורחת ליתרון כבר בדקה השנייה, אך ג'יימס ג'ונס (50) ותומאס אוקונור (61) קבעו מהפך מדהים. אוליבר נורווד השווה עבור שפילד (65), אך שש דקות לאחר מכן דניאל ג'ביסון ראה כרטיס אדום והשאיר אותה בעשרה שחקנים. בדקות הסיום רקסהאם תקפה ותקפה, והצליחה לעלות ליתרון בזכות שער של פול מאלין בדקה ה-86. כבר היה נראה שהסנסציה בדרך, אלא שבדקה ה-95 ג'ון איגן נגח פנימה והציל את קבוצתו ממבוכה גדולה.
8 צפייה בגלריה
שחקני רקסהאם חוגגים את הסנסציה
שחקני רקסהאם חוגגים את הסנסציה
המסע המופלא נמשך. שחקני רקסהאם חוגגים
(צילום: AFP)
במשחק נוסף: סטוק סיטי - סטיבנייג' 1:3.

צרפת

פ.ס.ז' - ריימס 1:1 | האלופה פתחה עם לאו מסי, קיליאן אמבאפה וניימאר - וקיוותה לנצל את איבוד הנקודות של לאנס ולהגדיל את הפער בפסגה לחמש נקודות. בפועל, היא הייתה נחותה בהרבה מהאורחת המפתיעה, שכפתה שוויון בדקה ה-96 בזכות שער של פולארין בלוגון. עוד קודם לכן, ניימאר קבע 0:1 לפריזאים עם שער נפלא (51) בניגוד למהלך המשחק, ומרקו וראטי הורחק במחצית השנייה, 13 דקות בלבד לאחר שעלה מהספסל.
8 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
פ.ס.ז פספסה הזדמנות. מסי
(צילום: AFP)
ניס - ליל 0:1 | מאז פיטורי לוסיאן פאבר המארחת סופרת שבע נקודות מתשע אפשריות תחת המאמן הזמני דידייה דיגאר. רמי קאבלה מליל רשם שתי החמצות ענק לפני שביצע טעות נוראית בהגנה שהובילה לשער ניצחון של גאיטן לאבורד בדקה ה-34.
במשחקים נוספים: שטרסבורג - טולוז 2:1, אוקזר - מונפלייה 2:0, קלרמון - נאנט 0:0, ברסט - אנז'ה 0:4, אז'אקסיו - ליון 2:0.

ספרד

סלטה ויגו - אתלטיק בילבאו 0:1 | אחרי 251 משחקים רצופים (שיא לה ליגה), איניאקי וויליאמס הפצוע לא שותף היום במשחק ליגה של בילבאו לראשונה מאז 20 באפריל 2016. הבאסקים לא הסתדרו בלעדיו ונכנעו לשער הליגה התשיעי העונה של יאגו אספס הבלתי נגמר (71).
אוסאסונה - אתלטיקו מדריד 1:0 | לפני המשחק הפער בין הקבוצות עמד על שלוש נקודות בלבד, והמארחת המפתיעה קיוותה לסגור אותו עם ניצחון. אך סאול ניגס עלה מהספסל בדקה ה-65 ותשע דקות לאחר מכן כבש את שערו הראשון העונה, שהעניק לאתלטיקו ניצחון חשוב.
8 צפייה בגלריה
סאול ניגס
סאול ניגס
שער ראשון העונה. סאול
(צילום: AFP)
במשחקים נוספים: ויאדוליד - ולנסיה 0:1 (שון וייסמן לא שותף), ריאל מדריד - ריאל סוסיאדד 0:0.

גרמניה

באייר לברקוזן - בורוסיה דורטמונד 2:0 | המארחת הגיעה אחרי חמישה ניצחונות רצופים, אך נעצרה על ידי הצהובים-שחורים שעלו למקום הרביעי. סבסטיאן האלר פתח לראשונה מאז החלים מסרטן, השלים 60 דקות והיה מעורב בשער הראשון של קארים אדיימי, שמצא את הרשת בפעם הראשונה העונה בליגה (33). שער עצמי של אדמונד טאפסובה (53) סגר את הסיפור.
במשחק נוסף: שאלקה - פ.צ קלן 0:0.
פורסם לראשונה: 17:26, 29.01.23