אכזבה גדולה במנצ'סטר יונייטד לאחר ההפסד הביתי אמש (שלישי) 1:0 לבאיירן מינכן במחזור הנעילה של שלב הבתים של ליגת האלופות וההדחה מהמפעל. השדים האדומים אפילו לא הצליחו לתפוס את המקום השלישי בבית 1, שהיה שולח אותם לליגה האירופית וסיימו את דרכם במפעלים האירופיים לעונת 2023/24 באופן סופי. הארי קיין בישל לקינגסלי קומאן את השער היחיד במשחק וסתם את הגולל על התקוות של המארחת.
הקמפיין הנוכחי של מנצ'סטר יונייטד בליגת האלופות היה אחד הגרועים שלה אי פעם, אם לא הגרוע ביותר. הקבוצה של אריק טן האח ניצחה רק פעם אחת וסיימה במקום האחרון בבית שלה בליגת האלופות לראשונה מאז עונת 2005/6, והודחה אתמול בפעם השלישית מתוך שבע הופעותיה האחרונות בשלב הבתים. מעבר לכך, היא רשמה את הפסדה הביתי הראשון לבאיירן מינכן מאז אפריל 2001.
1 צפייה בגלריה
מנצ'סטר יונייטד באיירן מינכן
מנצ'סטר יונייטד באיירן מינכן
הופעה מאכזבת ושיאים שליליים. פרננדש ו-וראן מאוכזבים
(צילום: AP Photo/Dave Thompson)
וזה לא הכל. יונייטד קבעה שיא שלילי כאשר ספגה 15 שערים - הכמות הגבוהה ביותר שספגה קבוצת פרמייר-ליג אי פעם. בנוסף, היא רשמה אתמול את הפסדה ה-12 ב-24 משחקים העונה בכל המסגרות, לעומת כמות דומה של הפסדים בכל 62 משחקי העונה שעברה.
בתקשורת האנגלית כבר התרגלו לחבוט בטן האח ושחקניו העונה, ולאחר ההדחה הם עשו זאת ביתר שאת. ב'דיילי מייל' כתבו כי "מנצ'סטר יונייטד הייתה אנמית, חסרת השראה ובינונית באופן מייאש אתמול, ולאורך כל הקמפיין. היא הוכיחה שהיא לא שייכת לרמה הזאת".
טן האח לעומת זאת, הראה לא מעט ניתוק, כשהתעקש שהקבוצה הציגה יכולת טובה אתמול, וגם לאורך הקמפיין עצמו: "שיחקנו כדורגל טוב בשלב הבתים והיו לנו כמה משחקים טובים גם בפרמייר-ליג. אנחנו נרצה לחזור לליגת האלופות גם בעונה הבאה. לגבי ההפסד לבאיירן - לא איבדנו את זה בשום שלב וזה די ברור. שיחקנו טוב, אבל גם עשינו כמה טעויות. בסופו של דבר - זה לא היה מספיק".
ההולנדי המשיך: "נראינו טוב מאוד, לא הגיע לנו להפסיד לבאיירן, אבל היא קבוצה טובה מאוד. אפילו שהיא לא הייתה במשחק יש לשחקנים שלה יכולת אישית נפלאה והם צריכים רק רגע טוב אחד בשביל להכריע את המשחק".
טן האח סיכם את ההופעה של קבוצתו בשלב הבתים: "היינו צריכים להיות יותר עקביים. כמאמן, אני צריך לגרום לקבוצה להשתפר ולהדריך את השחקנים לקחת אחריות. אנחנו צריכים לעשות את זה יחד".