אחרי הזכייה שלו בתואר שחקן השנה באפריקה, בחר סאדיו מאנה להודות לאדם אנונימי כמעט לחלוטין. חלוץ באיירן מינכן דיבר על דזירה סגבה אזנקפו ואמר שהוא היה עמוד תווך בנסיקה ובהצלחה האדירה שלו.
סביר להניח שאוהדי אולדהאם עוד זכרו את החלוץ, אותו רבים הגדירו כגרוע ביותר בהיסטוריה של המועדון. סגבה שיחק שם ב-2019/20 ורשם 28 הופעות במדי הקבוצה מהליגה הרביעית בהיררכיה באנגליה ו-4 שערים בלבד. משם הוא התגלגל לקבוצות מליגות נמוכות בצרפת וביום ראשון מצא את עצמו בבאיירן מינכן, לא פחות ולא יותר, עם חוזה לשנתיים בקבוצה השנייה של המועדון שמשחקת בליגה האזורית של בוואריה.
2 צפייה בגלריה
דזירה סגבה אזנקפו שחקן אולדהאם
דזירה סגבה אזנקפו שחקן אולדהאם
דזירה סגבה אזנקפו שחקן אולדהאם
(צילום: גטי אימג'ס)
הקשר בין מאנה לסגבה הולך הרבה אחורה. סגבה נולד וגדל בבנין ובילדותו עבר לאקדמיית הכדורגל "גנרסיון פוט" בסנגל אחרי שסקאוטים התלהבו ממנו. שם הוא הפך לחבר הכי טוב של מאנה, שגם התגלה והובא לשם מהכפר הקטן בו גדל, בנבאלי. לפי הסנגלי, השניים חלקו מגורים ואפילו אוכל ובגדים. מאנה היה נועל לפעמים את הנעליים של סגבה ולהפך. באותה תקופה סגבה נחשב לכישרון גדול ושיחק כחלוץ בעוד מאנה היה קשר.
בגיל 19 עבר מאנה למץ ואחרי תקופה מסוימת הצליח לשכנע את המועדון שיקלטו גם את חברו הטוב, וכך היה. השניים שוב חלקו חדר ונשארו קרובים מאוד אחד אל השני, גם בצרפת. הפרידה הראשונה הייתה ב-2012 כשמאנה עבר לזלצבורג והתחיל להרשים ולפרוח, בעוד חברו סבל מפציעה קשה ושיחק קצת בקבוצה השנייה של מץ. משם הוא התגלגל בכל מיני קבוצות קטנות בצרפת, לוקסמבורג וסלובקיה. למרות זאת, השניים שמרו על קשר קרוב מאוד ושוחחו בכל יום בפייסטיים.
ב-2019 דרכם של השניים שוב הצטלבה. מאנה כבר היה כוכב ענק בליברפול וחברו חתם באולדהאם אתלטיק. בגלל שהמרחק היה יחסית קרוב, רק 45 דקות נסיעה, מאנה שכנע את חברו להגיע ולגור איתו יחד בבית. באותה שנה, 2019, השניים גם נפגשו במגרש, בפעם היחידה עד כה, ברבע גמר אליפות אפריקה, אז סנגל ניצחה 0:1 את בנין. סגבה המתין עד סוף הטורניר כדי להיות שם עם חברו הטוב וראה אותו ואת סנגל מפסידים 1:0 בגמר לאלג'יריה.
2 צפייה בגלריה
סאדיו מאנה שחקן ליברפול עם חברו דזירה סגבה אזנקפו
סאדיו מאנה שחקן ליברפול עם חברו דזירה סגבה אזנקפו
תמיד ביחד. מאנה וסגבה
(צילום: מתוך אינסטגרם)
סגבה סיפר על מערכת היחסים המיוחדת ביניהם ואמר: "למאנה תמיד היו שאיפות גדולות. הוא תמיד רצה להגיע הכי רחוק שאפשר. הוא מגיע מרקע עני מאוד, כמו כולנו. אנחנו אומרים לעצמנו שאנחנו צריכים להצליח כדי לעזור למשפחה כי מאחורינו נשארים אנשים רעבים. אני זוכר שסאדיו דיבר איתי על נבחרת סנגל, הוא כל כך רצה לשחק שם".
כשמאנה הגיע למינכן כדי להשלים את עסקת ההעברה הגדולה שלו מליברפול לבאיירן, סגבה היה שם איתו וליווה אותו בכל צעד ושעל. כך גם כשמאנה טס מוושינגטון לרבאט כדי לקבל את פרס תואר שחקן השנה של אפריקה.
ייתכן מאוד שמאנה ביקש שסגבה גם יקבל חוזה בבאיירן כדי לעזור לו להתאקלם והאלופה הגרמנית רוצה לגרום לסנגלי להרגיש הכי טוב שאפשר כדי לכפר על התחושה הלא טובה איתה עזב את ליברפול. באחד האימונים אחרי זכייתו בתואר שחקן השנה באפריקה, באיירן קיימה לכבודו טקס והעניקה לו עוגה לכבוד ההישג ובאופן כללי במועדון עושים כמעט כל מה שאפשר כדי לעזור לו להתאקלם. נראה שגם החתמת סגבה, אחרי שבועיים של מבחנים בקבוצה השנייה, היא צעד שנועד לכך.