מנצ'סטר סיטי קמה לבוקר חדש היום (רביעי) בעקבות ה-0:7 ההיסטורי שלה אמש על ר.ב. לייפציג במסגרת גומלין שמינית גמר ליגת האלופות. אלופת אנגליה דרסה את האורחת האומללה מגרמניה, כאשר מעל כולם עמד בגאון ארלינג הולאנד - שכבש לא פחות מחמישה שערים!
החלוץ הנורבגי וקבוצתו רשמו מספר נתונים וציוני דרך היסטוריים במשחק שללא ספק ייכנס לפנתיאון וייזכר עוד שנים קדימה. הולאנד כבש את החמישייה שלו בטווח של 35 דקות (את שערו הראשון כבש בדקה ה-22, את החמישי ב-57) ושלח את חבריו לרבע גמר הצ'מפיונס בפעם השישית ברציפות. אילקאי גונדואן וקווין דה בריינה הוסיפו את שני השערים הנוספים עבור הסיטיזנס.
2 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד
(AFP)

ההיסטוריה של הולאנד

נחזור להולאנד. הפנומן שנרכש הקיץ מדורטמונד תמורת 60 מיליון אירו הפך לשחקן הצעיר ביותר שמגיע ל-30 שערים בליגת האלופות (בן 22 ו-236 ימים), ובנוסף הפך לכובש שמגיע לנתון הזה תוך כדי שהוא משחק את כמות המשחקים המועטה ביותר (25 בלבד).
זה לא ההכל. הולאנד כבש שלושה שערים ומעלה במשחק כבר חמש פעמים העונה. אף שחקן בחמש הליגות הגדולות באירופה לא מתקרב לנתון הזה, כאשר הנורבגי הוא הראשון שעושה זאת בקבוצת פרמייר-ליג מאז הארי קיין ב-2016/17.
החלוץ האימתני של פפ הפך לשחקן השלישי בתולדות המפעל שכובש חמישייה במשחק אחד. לפני הולאנד עשו זאת לואיס אדריאנו במדי שחטאר דונייצק מול באטה בוריסוב (2014) ולאו מסי במדי ברצלונה מול לברקוזן (2012).
חשבתם שנגמר? הולאנד שבר את שיא הכיבושים לעונה אחת עבור שחקן מנצ'סטר סיטי, וזה כשאנחנו רק באמצע חודש מרץ. הולאנד עומד על 39 שערים העונה, כאשר השיא הקודם נקבע בידי טומי ג'ונסון (38 שערים) ב-1929.

"רציתי שלושער כפול"

"אנחנו צריכים להציג את היכולת הכי טובה שלנו בכל משחק", אמר הולאנד בסיום הצגה. "היום זו הייתה הצהרת כוונות מצדנו. הראינו שיש לנו שחקנים נפלאים ושאנחנו יכולים לעשות דברים מדהימים בבית שלנו". על עצמו: "הנקודה החזקה במשחק שלי היא הבקעת שערים. היום לא חשבתי יותר מידי - פשוט עשיתי".
הולאנד שיתף כי התאכזב מעט כאשר ראה את המספר שלו על שלט החילופים, כבר בדקה ה-63: "אמרתי לגווארדיולה כשיצאתי מהמגרש, שרציתי להבקיע שלושער כפול. אבל מה אפשר לעשות?".
2 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד עם פפ גווארדיולה
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד עם פפ גווארדיולה
"הוא כישרון עצום". ארלינג הולאנד עם פפ גווארדיולה
(AFP)
מאמן מנצ'סטר סיטי, פפ גווארדיולה אמר בסיום: "זו הייתה הופעה נהדרת מצד כל השחקנים החל מהדקה הראשונה ועד הסוף. שיחקנו טוב מאוד עם והבלי הכדור והבקענו הרבה שערים. ארלינג הולאנד היה מדהים, אבל כולם היו יוצאים מהכלל".
על ההצגה של הולאנד: "חמישה שערים ב-60 דקות. זה מדהים. הוא בחור מצוין, כישרון עצום. הוא חזק גם מבחינה פיזית וגם מנטלית. הוא ווינר סדרתי. יש לנו היסטוריה כקבוצה שמבקיעה הרבה שערים".