הליגות הבכירות באירופה ממשיכות היום (שבת), כשבמוקד אלופת אנגליה מנצ'סטר סיטי השיגה ניצחון דרמטי על העולה החדשה והמפתיעה פולהאם, נאפולי בורחת לליגה האיטלקית אחרי ניצון 1:2 על אטלאנטה בקרב צמרת, ובאיירן מינכן ניצחה 2:3 את הרטה ברלין ועלתה זמנית למקום הראשון בגרמניה. בהמשך הערב: ג'רארד פיקה במשחקו האחרון בברצלונה שפוגשת את אלמריה.

אנגליה

מנצ'סטר סיטי - פולהאם 1:2 | אלופת אנגליה חווה ירידה קלה ביכולתה בשבועות האחרונים, והיום היא הייתה קרובה מאוד להיעצר על ידי אחת מהפתעות העונה באירופה, אלא הולאנד - שהחליף את אלבארס בדקה ה-64 - העניק לה את הניצחון עם פנדל מוצלח בדקה ה-95. בעט לרשת. חוליאן אלבארס עלה בהרכב במקום הולאנד שלא היה כשיר במאה אחוז, ובא על שכרו עם שער בדקה ה-17. בדקה ה-26, הארי ווילסון הגיע לאחד על אחד מול אדרסון, וז'ואאו קאנסלו דחף אותו וספג אדום ישיר. מי שבלט אצל האורחת הוא קווין דה בריינה שבישל את השער הראשון וסחט את הפנדל.
8 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
עלה מהספסל וכבש את שער הניצחון. הולאנד
(צילום: רויטרס)
לידס יונייטד - בורנמות' 3:4 | לידס ברחה מהתחתית, והיא עשתה זאת בזכות מהפך ענק. קריסנסיו סאמרוויל, שכבש את שער הניצחון ב-0:1 על ליברפול, עשה זאת שוב (84). עוד לפני כן, רודריגו סידר ללידס יתרון כבר בדקה השלישית עם פנדל מדויק, אך מרכוס טאברנייר (7), פיליפ בילינג (19) ודומיניק סולאנקה (48) הפכו את התוצאה. סם גרינווד צימק בדקה ה-60, ובישל לליאם קופר את השוויון כעבור שמונה דקות. גרינווד הוא השחקן לידס הצעיר ביותר (בן 20 ו-283 ימים) מאז 2001 שכובש ומבשל באותו משחק. האחרון שעשה זאת היה אלן סמית' בגיל 20 ו-197 ימים.
8 צפייה בגלריה
קריסנסיו סאמרוויל
קריסנסיו סאמרוויל
עשה זאת שוב. סאמרוויל
(צילום: רויטרס )
וולבס - ברייטון 3:2 | השחפים המשיכו בעונה הנפלאה שלהם והשיגו שלוש נקודות דרמטיות ו. אדם ללאנה כבש עבור האורחת (10), אך היתרון החזיק מעמד שתי דקות בלבד עד השוויון של גונסאלו גדש. רובן נבס קבע מהפך עם פנדל מוצלח (35) (כבש את כל שבעת הפנדלים שלקח במדי וולבס), אך ברייטון השוותה בזכות לאלאנה שהוסיף בישול נהדר לקאורו מיטומה היפני (44). עוד במחצית הראשונה, וולבס הספיקה להישאר בעשרה שחקנים בעקבות אדום של נלסון סמדו. ההכרעה הושגה בדקה ה-83 כשפסקל גרוס קבע 2:3 לברייטון. האורחת, אולי אכזבת העונה באנגליה, במקום ה-19 עם 10 נקודות בלבד.
8 צפייה בגלריה
אדם לאלאנה
אדם לאלאנה
כוכב לא צפוי. לאלאנה
(צילום: גטי אימג'ס)
במשחק נוסף: נוטינגהאם פורסט - ברנטפורד 2:2 אברטון - לסטר 2:0

איטליה

אטאלנטה - נאפולי 2:1 | גם ללא חביצ'ה קבברצ'חליה הפצוע, נאפולי השיגה ניצחון קריטי על סגניתה ופתחה פער של שמונה נקודות בפסגה. דווקא האורחת היא זו שכבשה ראשונה עם פנדל של אדמולה לוקמן בדקה ה-14 (שער חמישי שלו בששת המשחקים האחרונים), אבל ויקטור אוסימן הלוהט הוביל את המוליכה למהפך עוד במחצית הראשונה עם שער בדקה ה-23 (משחק ליגה רביעי ברציפות שהוא כובש) ובישול לאליף אלמאס בדקה ה-34. נאפולי עם ניצחון ליגה תשיעי ברציפות.
8 צפייה בגלריה
ויקטור אוסימן
ויקטור אוסימן
משחק רביעי ברציפות שהוא כובש. אוסימן
(צילום: רויטרס )
מילאן - ספציה 1:2 | אלופת איטליה חגגה השבוע את חזרתה לשמינית גמר ליגת האלופות לראשונה אחרי תשע שנים עם 0:4 על זלצבורג, והיום היא הצליחה להשיג ניצחון דרמטי שהשאיר אותה חזק במאבק האליפות. אוליבייה ז'ירו עלה מהספסל בדקה ה-72 וכבש את שער הניצחון בדקה ה-89. החלוץ הצרפתי חגג את השער בהורדת חולצה, מה שזיכה אותו בכרטיס צהוב שני והרחקה. אבל העיקר הניצחון. לפני כן, תיאו הרננדז העלה את מילאן ליתרון (21), ודניאל מלדיני - שמושאל לספציה מהאלופה - איזן את התוצאה (59). המארחת עלתה למקום השני ושמרה את הפער מנאפולי על חמש נקודות.
8 צפייה בגלריה
אוליבייה ז'ירו חוגג מילאן
אוליבייה ז'ירו חוגג מילאן
ז'ירו חוגג בהורדת חולצה
(צילום: רויטרס)
בליגה האיטלקית: אמפולי - ססואולו 0:1 סלרניטנה - קרמונזה 2:2

גרמניה

הרטה ברלין - באיירן מינכן 3:2 | האלופה פתחה את העונה רע, אבל אז אריק מקסים שופו-מוטינג נכנס להרכב לפני שבעה משחקים, ומאז היא לא מפסיקה לנצח והוא לא מפסיק לכבוש. החלוץ הקמרוני השלים צמד בתוך דקה (37, 38), והוא עם תשעה שערים ושלושה בישולים בשבעת המשחקים האחרונים. גמ'אל מוסיאלה כבש עוד קודם לכן (12) את השמיני שלו העונה. הרטה חזרה למשחק עוד במחצית הראשונה בזכות שערים של דודי לוקבאקיו (40) ודייבי סלקה (45 בפנדל), אך לא הצליחה להשוות בשנייה.
8 צפייה בגלריה
צ'ופו מוטינג חוגג
צ'ופו מוטינג חוגג
שינה את העונה של באיירן. שופו-מוטינג חוגג
(צילום: גטי אימג'ס)
בורוסיה דורטמונד – בוכום 0:3 | 13 מחזורים לתוך העונה, ויוספה מוקוקו בן ה-17 מוביל את רשימת הכובשים והמבשלים של בורוסיה דורטמונד עם שישה שערים וארבעה בישולים. היום הוא סיפק את הופעה נהדרת – כנראה הטובה בקריירה הקצרה שלו – עם צמד (8, 45+2). מי שעוד הצטיין במדי האורחת הוא ג'יובאני ריינה שכבש בפנדל (16) ובישל את השלישי. מרקו רויס חזר מפציעה ונכנס בדקה ה-67.
8 צפייה בגלריה
מוקוקו חוגג
מוקוקו חוגג
רק בן 17. מוקוקו חוגג
(צילום: גטי אימג'ס)
הופנהיים – ר.ב לייפציג 3:1 | כריסטופר אנקוקו לוהט. החלוץ הצרפתי כיכב גם היום עם צמד (17, 57), העלה את מאזנו ל-11 שערי ליגה (מלך השערים), והשלים משחק חמישי ברציפות בכל המסגרות עם שער. ג'ורג'יניו רוטר השווה זמנית (50), ודני אולמו כבש את השלישי של האורחת (69). לייפציג החלה העונה בצורה נוראית, אך השתפרה מאז שמינתה את מרקו רוזה למאמן, וכעת רושמת משחק 11 ברציפות ללא הפסד בכל המסגרות.
במשחקים נוספים: מיינץ - וולפסבורג 3:0 אוגסבורג - איינטרכט פרנקפורט 2:1 ורדר ברמן - שאלקה 1:2

ליגיונרים

סלטיק - דנדי יונייטד 2:4 | ליאל עבדה עלה מהספסל במקום סיאד הקסבנוביץ’ שכבש צמד, והתכבד בשער האחרון של המשחק בדקה ה-92. עבדה, שבתקופה האחרונה חווה פיחות במעמדו ולא פותח ברוב המשחקים, כבר עם שמונה שערים העונה בליגה.
8 צפייה בגלריה
עבדה חוגג
עבדה חוגג
כבר עם שמונה שערים העונה בליגה. עבדה חוגג
(צילום: gettyimages)
בוטוב פלובידב - בוטב וראסטה 0:6 | רועי הרמן שעזב הקיץ את בית"ר ירושלים בישל את השער הראשון של קבוצתו לבלם ויקטור גאנב. בדקה ה-75, כשהתוצאה כבר הייתה 0:5, מגן הנבחרת הצעירה של ישראל הוחלף. בזכות הניצחון המרשים, בוטב פלובדיב עלתה למקום העשירי בליגה הבולגרית.
הארטברג - אוסטריה לוסטיאנו 1:1 | אילון אלמוג בישל את שער השוויון של קבוצתו בדקה ה-58. בדקה ה-71 הישראלי הוחלף.
בליגה הספרדית: חטאפה - קאדיס 0:0 ריאל ויאדוליד - אלצ'ה 1:2
בליגה הצרפתית: אז'קסיו - שטרסבורג 2:4
פורסם לראשונה: 18:27, 05.11.22