גיא אסולין כבר בן 30. ילד הפלא ממחלקת הנוער של ברצלונה ציפה להיות היום במקום אחר, כאשר כרגע הוא ללא קבוצה ובעונה הקודמת שיחק בליגה הרביעית באיטליה. פציעות וסדרה של החלטות רעות הרסו לו את החלום. בראיון לאתר "גול" נזכר אסולין ברגעים הגדולים בקריירה, וגם במקומות אליהם לא היה חוזר לעולם.
תחילה דיבר אסולין על איך זה היה להתאמן תחת פפ גווארדיולה בקבוצת המילואים של בארסה, ואף נתן סיפור קטן: "היינו בפלייאוף העלייה, ובאימון לפני המשחק הקובע, כשכולם עצבניים, גווארדיולה אמר לקפטן שהוא ייבחר את ההרכב, ולא אכפת לו מי ישחק כי הוא סומך על כולנו. לא שמעתי אף מאמן אומר דבר כזה, זאת חוויה שנשארת איתי".
2 צפייה בגלריה
בימים היפים בברצלונה. אסולין
בימים היפים בברצלונה. אסולין
בימים היפים בברצלונה. אסולין
(צילום: getty images)
אחרי שלא הצליח להתאקלם בקבוצה הבוגרת של ברצלונה, ולואיס אנריקה גם לא נתן לו צ'אנס במילואים כשהחליף את פפ, אסולין עבר למנצ'סטר סיטי. גם באנגליה זה לא היה זה, והישראלי המשיך בנדידה. בין השאר שיחק ברסינג סנטנדר, הרקולס, מאיורקה, ואפילו הגיע לגיחה קצרה בהפועל ת"א.
"רק כשהגעתי לליגה השנייה בספרד הבנתי מה זה כדורגל אמיתי", אמר אסולין בראיון. "כשאתה גדל בברצלונה וסיטי זה כמו חלום. במועדונים אחרים זה היה שונה. הייתי בחדרי הלבשה קשים, ראיתי מלחמות בין שחקנים מקומיים לזרים".
2 צפייה בגלריה
גיא אסולין מוצג במועדון
גיא אסולין מוצג במועדון
אסולין. אפילו שיחק בליגה הרומנית
(צילום: באדיבות המועדון)
לאסולין יש המלצה אחת לשחקנים צעירים: "הייתי אומר להם להישאר במערב אירופה - אנגליה, ספרד, איטליה, גרמניה או צרפת. שלא ילכו למדינות במזרח אירופה. חוויתי הרבה חוסר מקצוענות, שחיתות במקומות האלה. זה היה קשה עבורי כי גדלתי במועדון הכי טוב בעולם. זה כמו לחיות באחוזה ולהפוך להומלס".
ומה לגבי העתיד? החלטנו שהמשפחה (לאסולין אישה ובת) צריכה להתבסס במנצ'סטר בגלל הבת שלי, זה הבית שלנו. אני מדבר עם כמה מועדונים באנגליה, מנסה לעניין אותם. אם אשאר כאן זה יהיה מושלם".