אחרי האכזבה בגמר הליגה האירופית מול אטאלנטה, שקטעה עבורה רצף של 51 משחקים ללא הפסד, באייר לברקוזן התאוששה היום (שבת) בגמר הגביע הגרמני עם ניצחון 0:1 על קייזרסלאוטרן, שהצליחה למתוח את העצבים של האלופה הטרייה עד הדקות האחרונות של המשחק.
בכך השלימה הקבוצה של צ'אבי אלונסו עונה חלומית עם דאבל היסטורי, וזכייה שנייה בגביע הגרמני בתולדות המועדון אחרי 31 שנה.
4 צפייה בגלריה
לברקוזן מניפה גביע
לברקוזן מניפה גביע
ג'אקה ושחקני לברקוזן מניפים את הגביע
(צילום: Lars Baron/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
אוהדי קייזרסלאוטרן
אוהדי קייזרסלאוטרן
אוהדי קייזרסלאוטרן בתצוגה מרשימה
(צילום: EPA/HANNIBAL HANSCHKE )
את השער היחידי במשחק כבש גרניט ג'אקה בדקה ה-17, עם טיל מדהים שהרעיד את הרשת של היריבה, שסיימה את העונה הסדירה במקום ה-13 בליגת המשנה. בדקה ה-43 נותרה האלופה בעשרה שחקנים אחרי צהוב שני שספג אודילון קוסונו בגלל עבירה גסה על בוריס טומיאק.
למרות הפערים בין הקבוצות, ומחצית שנייה טובה יותר של החבורה בשחור, לברקוזן הציגה הופעה פושרת שכללה ארבע בעיטות למסגרת לעומת שתיים של יריבתה. אבל בשורה התחתונה, זה הספיק לה כדי לחגוג דאבל ראשון בהיסטוריה של המועדון.
פ.ס.ז - ליון 1:2. גם הקבוצה של לואיס אנריקה התאוששה הערב מהאכזבה בחצי גמר ליגת האלופות נגד דורטמונד עם זכייה בגביע הצרפתי, זאת אחרי 0:2 בגמר נגד ליון. אוסמן דמבלה כבש ראשון לפ.ס.ז (22) ולאחר 12 דקות הוסיף בישול לפביאן רואיס (34). ג'ק אובראיין אומנם צימק זמנית, אבל זה לא מנע את חגיגות הדאבל מהקבוצה מעיר האורות. עבור פ.ס.ז' זוהי הזכייה ה-15 בתולדותיה בגביע הצרפתי והראשון אחרי שלוש שנים.
קיליאן אמבאפה, אגב, רשם ככל הנראה את משחקו האחרון במועדון והוא מסכם את הקריירה בבירה הצרפתית עם מטען יפה שכולל 6 אליפויות צרפת, 4 גביעים ו-2 גביעי ליגה בשבע עונות בכחול.
4 צפייה בגלריה
שחקני פ.ס.ז' חוגגים את הזכייה בסיום המשחק
שחקני פ.ס.ז' חוגגים את הזכייה בסיום המשחק
שחקני פ.ס.ז' חוגגים את הזכייה בסיום המשחק
(צילום: Denis Charlet / AFP)
סלטיק – ריינג'רס 0:1. אחרי שזכתה בשבוע שעבר באליפות (שלישית ברציפות ו-54 בתולדתיה), הקבוצה של ברנדון רודג'רס השלימה דאבל על חשבון היריבה העירונית בזכות שער בדקה ה-90 של אדה אידה. כזכור, עד חודש ינואר לבש ליאל עבדה את מדי הקבוצה, אך נאלץ לעזוב לשארלוט מה-MLS בעקבות הצביון הפרו פלסטיני של ארגון האוהדים המקומי, "הבריגדה הירוקה".
4 צפייה בגלריה
שחקני סלטיק והגביע
שחקני סלטיק והגביע
שחקני סלטיק והגביע
(צילום: Stu Forster/Getty Images)
התאוששה: אתלטיקו גברה 0:2 על סוסיאדד
(באדיבות ONE)