נשיא ברצלונה ז'ואן לאפורטה הודה שהמועדון קיבל הצעות משתלמות עבור לאמין ימאל, אך דחה את כולן כיוון שבמועדון מאמינים בהתפתחות שחקן ההתקפה הספרדי בן ה-16, כמו גם בגלל שאין צורך כלכלי דחוף.
לאפורטה אמר זאת בפרק הראשון בפודקאסט החדש שלו, בו גם הדגיש שהמודל של ברצלונה הוא השקעה בשחקני נוער מהאקדמיה. "קיבלנו הצעות על שחקנים כמו לאמין ימאל, תמורת 200 מיליון אירו, ואמרנו לא, כי אנחנו סומכים על הילד ועל ההתפתחות שלו, ואין לנו צורך, להיפך. אנחנו בתהליך התאוששות כלכלית ורואים את האור בקצה המנהרה".
2 צפייה בגלריה
ימאל
ימאל
שווה 200 מיליון אירו? ימאל
(צילום: AP Photo/Joan Monfort)
כזכור, מוקדם יותר החודש דווח כי פ.ס.ז' הציעה לברצלונה 200 מיליון אירו על ימאל - ונדחתה. שווי השוק שלו לפי "טרנספרמרקט" עומדת כעת על 75 מיליון אירו, זאת לאחר שהוא כבש העונה שישה שערים ובישל שבעה נוספים ב-39 הופעות בכל המסגרות.
לאפורטה גם אמר שאין בכוונתו למכור כישרונות צעירים נוספים של הקבוצה: "יש לנו הצעות על (פרנקי) דה יונג, פרמין (לופס), (אלחנדרו) באלדה, גאבי, פדרי ורונלד אראוחו, אבל אנחנו לא רוצים למכור אותם. עם השמות שהזכרתי, נוכל להכניס קרוב למיליארד אירו".
כנשנאל מי עשוי לעמוד על הקווים בעונה הבאה, נוכח העובדה שצ'אבי הודיע שהוא יעזוב בתום העונה, השיב הנשיא: "כולנו התחייבנו לדבר בסוף העונה. הוא (צ'אבי) קיבל החלטה, לפעמים החלטות נבחנות מחדש. תאר לעצמך אם נזכה בתואר? אני חושב שצ'אבי ישקול את זה מחדש. אם נזכה בתואר, הייתי רוצה שצ'אבי ימשיך".
2 צפייה בגלריה
מאמן ברצלונה צ'אבי
מאמן ברצלונה צ'אבי
יעזוב בקיץ? צ'אבי
(Angel Martinez/Getty Images)
לאפורטה הדגיש כי גם צ'אבי וגם המנהל הספורטיבי דקו עובדים "באופן מופתי", כפי שמעידה ההעפלה לרבע גמר ליגת האלופות וההתאוששות בליגה, שם עלתה ברצלונה למקום השני והיא רחוקה שמונה נקודות מריאל מדריד המוליכה. "יש ליגה ויש ליגת האלופות. לא נוותר. נילחם עד הסוף", סיכם לאפורטה.