כשאלופת סעודיה אל-איתיחאד החתימה הקיץ את קארים בנזמה, אנגלו קאנטה ופאביניו, היא לא ציפתה למצוא את עצמה במקום השישי בלבד לאחר 18 מחזורים, רחוקה כבר 22 נקודות מאל-הילאל שבפסגה.
בנזמה, שהגיע לקבוצה בתור זוכה כדור הזהב וצפוי להרוויח 200 מיליון אירו לעונה בחוזה לשלוש שנים, תרם תשעה שערים וחמישה בישולים ב-15 הופעות בליגה, מספרים לא רעים. אבל הוא גם סיפק מספר החמצות גדולות וכבר הספיק להסתכסך עם שר הפנים הצרפתי ולריב עם חברו לחוד עבדראזק חמדאללה - וכעת האוהדים של המועדון מג'דה מפנים את כעסם אל החלוץ הצרפתי בן ה-35.
2 צפייה בגלריה
בנזמה
בנזמה
עוד לא מוצא את עצמו. בנזמה
(צילום: Yasser Bakhsh/Getty Images)
בהצגתו החגיגית ביוני, רחפנים יצרו את פניו השואגים של נמר - הכינוי של אל-איתיחאד - מעל אצטדיון הקבוצה, המכיל 62,000 מקומות. אבל עכשיו, האוהדים לועגים לבנזמה, הקפטן החדש שלהם, וקוראים לו "חתול". אחרי התבוסה 5:2 לאל-נאסר של כריסטיאנו רונאלדו ביום שלישי, בנזמה השבית את חשבון האינסטגרם שלו, לו 76 מיליון עוקבים, כנראה מתוך חשש למבול של תגובות שליליות.
בקבוצה עצמה, כך נראה, עדיין מגלים סבלנות. ב-"france24" נטען כי מקור המקורב להנהלת הקבוצה הודה שהשחקנים החדשים "עדיין לא השיגו את התוצאה הרצויה", והוסיף כי "כמובן, ציפינו ליותר מבנזמה, אבל אנחנו מבינים את ערכו כשחקן ברמה עולמית. לא תמיד קל לעבור למדינה ולליגה חדשה ולהבריק מיד. זה עניין של זמן".
2 צפייה בגלריה
בנזמה
בנזמה
לא הכל באשמתו, אבל את האוהדים זה פחות מעניין. בנזמה מאוכזב
(צילום: Francois Nel/Getty Images)
החמצת הפנדל של בנזמה בהפסד לאל-אהלי המצרית ברבע גמר אליפות העולם לקבוצות גרמה לאוהדים לזעום במיוחד, שכן קבוצתם הייתה המארחת של הטורניר, והם ציפו ממנה להגיע לגמר. "הוא לא מתאמץ במשחקים, מפספס הזדמנויות קלות מאוד ונראה כמי שאיבד את החשק לשחק כדורגל", ביקר את בנזמה שדר הספורט הסעודי עבדול קארים אל-ג'סר לערוץ "אל-אכבריה" שבבעלות המדינה.
אל-איתיחאד כבשה הכי מעט (34) וספגה הכי הרבה העונה (26) מבין ארבע הקבוצות שנרכשו על ידי קרן העושר הסעודית, שכוללות גם את אל-נאסר, אל-הילאל ואל-אהלי. בנזמה הוא כמובן לא האשם היחיד - המאמן נונו אספיריטו סנטו פוטר בחודש שעבר ובמקומו מונה מרסלו גז'ארדו - אך את האוהדים, כך נראה, זה לא מאוד מעניין.