לא רק פ.ס.ז', אלא כל צרפת בהלם מהסיום הדרמטי שסידר לנו אתמול (רביעי) בית 8 בליגת האלופות - בסיומו בנפיקה הביסה 1:6 את מכבי חיפה, תפסה את הפסגה והותירה את קבוצת הכוכבים של כריסטוף גאלטייה במקום השני. המשמעות: לאו מסי וחבריו עשויים לפגוש בהגרלת שמינית הגמר שתיערך ביום שני יריבות סופר-קשות כמו מנצ'סטר סיטי, באיירן מינכן או ריאל מדריד, לדוגמה.
התסכול בפ.ס.ז' חולק לשניים: למכבי חיפה, שכמובן חטפה שישייה מבנפיקה ולשופט האנגלי אנתוני טיילור, שהוסיף 3 דקות - במהלכו ז'ואאו מריו הבקיע את השער המכריע שהעלה את הפורטוגלים למקום הראשון בבית (הם אמנם סיימו עם יחס שערים זהה לזה של פ.ס.ז', אך כבשו יותר שערי חוץ - הנתון שעשה את ההבדל).
4 צפייה בגלריה
בנפיקה
בנפיקה
שחקני בנפיקה חוגגים בחיפה. סיום הכי דרמטי שיש
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
בנפיקה
בנפיקה
בתוספת הזמן: בנפיקה עלתה מהמקום הראשון בבית
(צילום: עוז מועלם)
בעוד אוהדי פ.ס.ז' האשימו את הירוקים במשחק נרפה בדקות הסיום, מאמן האלופה הצרפתית, גאלטייה, העביר ביקורת גלויה על השופט טיילור: "אם מתייחסים לפרטים הקטנים, המשחק שלנו נגד מכבי חיפה נעצר בדקה ה-90. למה זה קרה? באופ"א דברים צריכים להיות מסודרים ושוויוניים".
גאלטייה למעשה טען כי לא יכול להיות שבשבוע שעבר, במהלך ה-2:7 של פ.ס.ז' על חיפה, לא הוסיף השופט הגרמני, פליקס צוואייר, תוספת זמן, ושרק מיד עם הדקה ה-90 לסיום. "זה עניין של פרטים שעושים הבדל. הלילה הזה לא הגיוני", המשיך גאלטייה. "בשבוע שעבר, כשהובלנו 2:7 והיו הרבה עצירות, לא הוסיפו זמן".
4 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
לא ידע. אמבאפה
(צילום: AFP)
ב"ל'אקיפ" נכתב ש"פריז עשתה את מה שנדרש ממנה באיטליה, אבל נכנעה לסיום משוגע בישראל". ב"לה פריזיאן" הוסיפו: "איך פ.ס.ז' בסוף נותרה במקום השני? מה הלך בחיפה?". ומה היה לאוהדים להגיד? שטף של תגובות נרשם ברשתות החברתיות. "יכול להיות שהם עשו את זה בכוונה?", שאל אחד האוהדים. "נתנו לבנפיקה זמן לכבוש".
קיליאן אמבפה, אגב, טען בסיום כי לא ידע שבנפיקה משלימה את המהפך המשוגע: "במהלך המשחק לא ידענו כלום, בסיום ניסו להזהיר אותנו. אבל בסוף, זה לא משנה. עלינו. עשינו את העבודה, זה לא הספיק. עכשיו נחכה להגרלה, ונגיע כדי לנצח".
4 צפייה בגלריה
מסי
מסי
יפגוש את ריאל או באיירן? מסי
(צילום: AFP)
אוהדי פ.ס.ז' מוחים
מרקיניוס המשיך באותו הקו: "מצד אחד, אנחנו יכולים לבכות ולהגיד שנפגוש קבוצות חזקות יותר בשמינית. מצד שני, איזו קבוצה באמת תרצה לפגוש אותנו? נגיע לכל משחק כדי לנצח".