התרגלנו בשנה האחרונה לסיפורים מוזרים מהכדורגל הסעודי, אבל האירוע הבא, שנערך אתמול (חמישי) מיד בסיום הסופרקאפ בין אל-הילאל לאל-איתיחאד, כנראה שבר את כל השיאים.
אל-הילאל, מוליכת הליגה וככל הנראה האלופה הבאה, לא ריחמה על יריבתה (בה משחק קארים בנזמה) עם 1:4 מהדהד, מה שהוביל, כך מסתבר, לסערה. עבדלרזק חמדאללה, שהבקיע את השער המצמק לאל-איתיחאד, ניגש בסיום אל אחד מאוהדי אל-הילאל שקיללו אותו במטרה לסגור חשבון והחל להשפריץ עליו מים.
1 צפייה בגלריה
עבדרזק חמדאללה
עבדרזק חמדאללה
עבדרזק חמדאללה
(צילום: REUTERS/Stringer)
אותו אוהד לא נשאר חייב, לקח לידיו שוט והגיב בשתי הצלפות. המאבטחים מיהרו ליציע, עצרו את האוהד ומנעו משחקני אל-איתיחאד להתעמת איתו.
המשחק עצמו, למי ששואל, היה במעמד צד אחד. מלקום הברזילאי כיכב עם צמד, כשגם האחים סאלם ונאסר אל-דוואסרי השתתפו בחגיגת השערים. "שמחים שזכינו בתואר הראשון שלנו העונה, אבל אנחנו מכוונים לעוד כמה", אמר מלקום בסיום.
צפו באירוע הביזארי
מהעבר השני, עיקר הביקורת באל-איתיחאד היא כלפי קארים בנזמה. בנזמה הגיע בקיץ לסעודיה בתור זוכה כדור הזהב ומשתכר 200 מיליון אירו לעונה בחוזה לשלוש שנים. התרומה שלו לא מרשימה והוא כבר הספיק להסתכסך עם שר הפנים הצרפתי ולריב עם חברו לחוד חמדאללה.
בהצגתו החגיגית ביוני, רחפנים יצרו את פניו השואגים של נמר - הכינוי של אל-איתיחאד - מעל אצטדיון הקבוצה, המכיל 62,000 מקומות. אבל בחודשים האחרונים, האוהדים לועגים לבנזמה, הקפטן החדש שלהם, וקוראים לו "חתול". בנזמה הוא כמובן לא האשם היחיד - המאמן נונו אספיריטו סנטו פוטר בנובמבר האחרון ובמקומו מונה מרסלו גז'ארדו - אך את האוהדים, כך נראה, זה לא מאוד מעניין.