בדרך למהפכה בכדורגל העולמי? כלי התקשורת באנגליה מדווחים היום (חמישי) כי הגוף האחראי על החוקה (IFAB) החליט לאשר כניסה של כרטיס נוסף לצהוב ואדום - כרטיס כחול.
שחקנים שיבצעו עבירה שמונעת התקפה מבטיחה או ימשכו בחולצה של שחקן יריב יקבלו כרטיס כחול שייאלץ אותם לרדת מהמגרש לעשר דקות. אם שחקן יספוג כרטיס כחול שני, זה למעשה יהיה כמו צהוב שני והוא יורחק מהמשחק. גם מי שיספוג כרטיס צהוב וכחול יורחק. זה יהיה השינוי הראשון בכרטיסים בחוקת הכדורגל מאז שהכרטיס הצהוב והכרטיס האדום נכנסו לשימוש במונדיאל 1970.
1 צפייה בגלריה
שופט
שופט
בקרוב מהפכה בכדורגל?
(צילום: Clive Brunskill / gettyimages)
הכרטיס הכחול כבר נכנס לשימוש בליגות לא מקצועניות בוויילס, ועכשיו הפיילוט צפוי להתרחב למשחקי כדורגל נוספים. באנגליה מדווחים כי ייתכן שהוא ייכנס לשימוש בגביע האנגלי בשנה הבאה, אבל עדיין אין אישור סופי למהלך הניסיוני.
נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין הביע התנגדות נחרצת לכרטיס הכחול, ולכן לא ידוע מתי ואם בכלל הכרטיס הזה ייכנס באופן רשמי לחוקת הכדורגל. כשצ'פרין נשאל בעבר על האפשרות לכרטיס כחול הוא ענה: "הדבר הזה לא קשור לכדורגל, אני חושב שלא צריך לשנות את המשחק. אם ה-IFAB יחליט על כך, נצטרך להתמודד עם זה. אנחנו לא רוצים להיזכר בתור אלה שהרסו את הכדורגל".