לאו מסי לא יגיע לברצלונה, את זה כולם כבר יודעים. הפרעוש בחר באינטר מיאמי ויהיה בארה"ב בזמן שקבוצתו לשעבר שוב עומדת בפני קיץ מאתגר. על אף שזכתה באליפות בעונה האחרונה, לראשונה אחרי ארבע שנים, ברצלונה עדיין לא יכולה לאפשר לעצמה להשתולל בחלון ההעברות ולבזבז מאות מיליונים. האצטדיון הביתי שלה קאמפ נואו נכנס לשיפוץ לפחות עד נובמבר 2024, מה שאומר שלפחות בעונה הקרובה היא תארח משחקיה באצטדיון מונז'ואיק, הבית של היריבה העירונית אספניול שמכיל כ-50,000 מקומות בלבד, ותספוג ירידה בהכנסות שלה מכרטיסים. אחרי השיפוץ קאמפ נואו יהפוך לאצטדיון בעל 115,000 מקומות והרבה יותר אטרקטיבי. אבל עד אז יש עוד זמן, וצריך לעבור את העונה הזאת.
בארסה מחפשת בעיקר "מציאות" (בסדר הגודל שלה כמובן) בשל מצבה הכלכלי המסובך. לא ברור כמה שחקנים מינהלת הליגה הספרדית תאפשר לה להחתים, ומלבד אילקאיי גונדואן שהגיע ממנצ'סטר סיטי, ספק אם נראה שם גדול נוחת אצלה בקיץ.
4 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
צ'אבי . קיץ לא קל
(צילום: Alex Caparros/Getty Images)
בקיץ הקודם בארסה זכתה לקבל את החלוץ הפולני רוברט לבנדובסקי, והשנה היא הצליחה כאמור להביא את גונדואן, מדובר באחד הכוכבים הגדולים של אלופת אירופה הטרייה, ווינר ענק שנמצא בשיא הקריירה שלו (בן 32) והוא כנראה החיזוק הכי טוב שברצלונה הייתה יכולה לקבל. הוא העדיף להרוויח "רק" 9 מיליון אירו במדיה והעדיף אותה על פני באיירן מינכן, ארסנל והצעה חדשה ממנצ'סטר סיטי.
גונדואן, כמו לבנדובסקי, נמצא בשלב בקריירה בו הוא רוצה להגשים חלומות. הבעיה של ברצלונה היא שאין עוד המון שחקנים ברמתו שמסכימים לוותר על שכר גבוה יותר רק כדי לשחק אצלה.
4 צפייה בגלריה
אילקאיי גונדואן
אילקאיי גונדואן
אילקאיי גונדואן. מגיע לברצלונה
(REUTERS/Carl Recine)
ברצלונה רצתה מאוד לצרף את מרסלו ברוזוביץ'(30), שהגיע עם אינטר עד לגמר ליגת האלופות העונה. כלי התקשורת בספרד יצאו מגדרם כדי לתאר כמה הוא רוצה להגיע לבארסה, ולא לקחו בחשבון את הכסף הסעודי. הקשר הקרואטי סירב תחילה להצעה מאל-נאסר והיה נראה שהוא בדרך לברצלונה. אפילו דווח שהוא מוכן להסתפק במשכורת של שבעה מיליון אירו לעומת 20 שהציעו לו הסעודים. הבוקר היה נראה שהוא יחתום בברצלונה, אולם בערב דווח כי הסעודים מוכנים לשלם לו 100 מיליון אירו לשלוש שנים, ולזה כבר אי אפשר לסרב.
לגבי מרטינס בן ה-32 הדברים מעט יותר פשוטים. הבלם הוותיק סיים חוזה בבילבאו ולפי הדיווחים סגור בברצלונה לשנתיים והוא מחכה לאישור מהלה ליגה כדי להצטרף באופן רשמי. מרטינס היה בלם מאוד מבטיח בצעירותו, אבל לא הצליח להגיע למועדון גדול ושיחק בריאל סוסיאדד ובילבאו. הוא יצטרך להוכיח את מקומו. לברצלונה אין יותר מדי ברירות חוץ ממנו.
4 צפייה בגלריה
מרסלו ברוזוביץ'
מרסלו ברוזוביץ'
מרסלו ברוזוביץ'. בחר בסעודיה
(צילום: gettyimages)
כוכב נוסף (לשעבר) של מנצ'סטר סיטי שברצלונה רוצה הוא המגן הימני ז'ואו קאנסלו. עד העונה קאנסלו היה אחד העוגנים המרכזיים של פפ גווארדיולה, אך השניים הסתכסכו והוא הושאל לבאיירן מינכן עד סוף העונה. גם התקופה בגרמניה לא האירה פנים למגן בן ה-29, שהיה אחד הטובים בעולם בתפקידו. ברצלונה זה המקום המושלם להרים את הקריירה, אבל יש את בעיית השכר.
צ'אבי מאוד רוצה את המגן למרות השנה הבעייתית, אולם הפורטוגלי מרוויח 20 מיליון אירו לעונה. סיטי כנראה תהיה מוכנה להשאיל אותו, והוא כמובן יצטרך להתפשר מאוד בשכרו כדי להגיע לספרד. נראה ששני הצדדים ירוויחו מן העסקה: ברצלונה זקוקה לעוד שם גדול וקאנסלו רוצה להוכיח שהוא עדיין אחד המגנים הטובים בעולם. אבל לא ברור אם זה יבשיל.
4 צפייה בגלריה
קאנסלו מאוכזב
קאנסלו מאוכזב
קאנסלו. יצטרך להתפשר
(צילום: AFP)

המרדף אחרי "רונאלדו החדש"

ברצלונה הצהירה כי היא "מחפשת שחקנים צעירים שנמצאים רגע לפני הפריצה" והיחיד שמבין השמות בכתבה שעומד בקריטריונים הוא החלוץ הברזילאי בן ה-19 ויטור רוקה. כבר מזה מספר שבועות מדווח שהעסקה כבר סגורה, או בדרך לסיכום סופי, אך הודעה רשמית עדיין אין.
רוקה משחק באתלטיקו פראנסה הברזילאית וכבר קיבל השוואות לרונאלדו (הברזילאי, לא הפורטוגלי). הוא זריז במיוחד ובעל יכולת כידרור נדירה. כמו רונאלדו, אפשר לראות הרבה מהלכים שהוא מתחיל בעצמו במרכז המגרש. ב-2023 מאזנו עומד על 14 שערים ב-28 משחקים, והוא צפוי להשתפר כמובן. זה אמור להיות רק עניין של זמן עד לחתימה הרשמית שלו, אבל כפי שלמדנו בשנים האחרונות, בברצלונה שום דבר לא בטוח.
פורסם לראשונה: 20:29, 29.06.23