גביע העולם ב-1986 הוא מהזכורים ביותר בתולדות הכדורגל העולמי בעיקר בזכות דייגו מראדונה. כדורגלן העבר האגדי, שהלך לעולמו ב-2020, הוביל את נבחרת ארגנטינה לזכייה השנייה בתולדותיה תוך כדי שהוא כובש חמישה שערים לאורך הטורניר, בסיומו נבחר לשחקן המצטיין. כעת, הודיעו בצרפת כי "פרס כדור הזהב" בו זכה מראדונה באותו מונדיאל יעמוד למכירה פומבית.
זו הפעם הראשונה שפרס כדור הזהב יעמוד למכירה פומבית. הגביע בו זכה מראדונה נגנב, אך הושב וכעת, כאמור, יימכר למרבה במחיר כאשר הציפייה היא שיהיה מדובר בסכום גבוה מאוד.
2 צפייה בגלריה
דייגו מראדונה אחרי הזכייה במונדיאל 1986
דייגו מראדונה אחרי הזכייה במונדיאל 1986
דייגו מראדונה אחרי הזכייה במונדיאל 1986
(צילום: AP)
אחד המשחקים הזכורים ביותר מאותו מונדיאל הוא ה-1:2 של האלביסלסטה על אנגליה ברבע הגמר, בו כבש מראדונה צמד. את השער הראשון כבש מראדונה כשהוא נעזר בידו כדי להבקיע מעל השוער האנגלי פיטר שלטון, במה שנודע כ"יד האלוהים". השער השני נחשב לאחד הגדולים בכל הזמנים (נבחר לשער המאה), לאחר מבצע סלאלום בלתי נשכח. אגב, גם הכדור מאותו משחק נגד אנגליה נמכר במכירה פומבית.
חולצתו של מספר 10 מאותו משחק הפכה לפני שנתיים ליקרה ביותר בהיסטוריה לאחר שעמדה למכירה פומבית ונמכרה בלא פחות מ-7 מיליון ליש"ט. סטיב הודג’ס, קשר נבחרת אנגליה בזמנו, היה המאושר שזכה להחליף חולצות עם מראדונה והוא העמיד את הפריט למכירה פומבית, שכאמור שברה את כל השיאים.
מראדונה נחשב לאחד הכדורגלנים הגדולים בכל הזמנים, ועל-ידי רבים לגדול שבהם. בארגנטינה הוא זכה למעמד של אל ולאחר מותו לפני שלוש וחצי שנים הכריזו במדינה על שלושה ימי אבל.
2 צפייה בגלריה
דייגו מראדונה כובש עם היד במונדיאל
דייגו מראדונה כובש עם היד במונדיאל
שער "יד האלוהים" נגד אנגליה
(צילום: גטי אימג'ס)
הוא כבש 34 שערים ב-91 הופעות במדי הנבחרת, אותה כאמור הוביל לזכייה בגביע העולמי שנים מעטות אחרי ההשתחררות מהמשטר הצבאי המדכא ששלט במדינה, הותיר את העולם כולו המום וכואב. הוא זכה עם בוקה באליפות ב-1981, מה שגרם לברצלונה לשלם עבורו סכום שיא באותם ימים - 7.7 מיליון דולר. השנתיים בברצלונה לא נחשבו לטובות במיוחד עבור מראדונה, למרות שהוא זכה עם הקבוצה בגביע הספרדי ב-1983.
אחרי התקופה בספרד הוא עבור לנאפולי תמורת 9 מיליון דולר, והצעיד אותה להישגי שיא בתולדות המועדון. הוא הוביל את הקבוצה הצנועה מדרום איטליה לזכייה בשתי אליפויות (1986/7, 1989/90), בגביע ליגה אחד (1986/7) ובגביע אופ"א אחד (1988/9). באותן שנים נודע לא רק בשל שעריו המרהיבים, אלא גם כלהטוטן וכמוסר מחונן ובבעיטות החופשיות הקטלניות שמהן כבש.