בלילה שבו כל העיניים היו נשואות למשחקי שמינית גמר ליגת האלופות, הפרמייר-ליג סיפקה אתמול (רביעי) את המהפך הגדול ביותר שלה זה יותר מ-20 שנה. הרחק מהדרמות במדריד ובדורטמונד, בורנמות' ולוטון הצנועות הציגו את אחד ממשחקי העונה בפרמייר-ליג.
בורנמות' ירדה להפסקה בפיגור 3:0 בביתה, אבל סיימה את המשחק כמנצחת בתום 3:4 מדהים. שער אדיר של דומיניק סולנקה התחיל את הקאמבק חמש דקות בתוך החצי השני, ואחרי שאיליה זבארני צימק ל-2:3, אנטואן סמניו השלים את הקאמבק עם צמד שערים עוצמתי - השני כשנותרו שבע דקות בלבד לסיום הזמן החוקי.
4 צפייה בגלריה
סמניו
סמניו
מתקשה להאמין. סמניו
(צילום: REUTERS/Toby Melville)
4 צפייה בגלריה
דוטי
דוטי
עוד אכזבה ללוטון. דוטי
(צילום: Reuters/Andrew Couldridge)
"זה לא אמיתי", אמר סמניו בסיום, "עצם זה שאני משחק בפרמייר-ליג זה הישג מבחיניתי, אז להבקיע שער ניצחון עבור הקבוצה, אני נרגש". בורנמות' הפכה לקבוצה החמישית בלבד בתולדות הפרמייר-ליג שמנצחת במשחק בו היא פיגרה בשלושה שערים, ורק השלישית שעושה זאת במשחק בו הייתה בפיגור 3:0 בהפסקה. האחרות שעשו זאת היו מנצ'סטר יונייטד שניצחה את טוטנהאם 3:5 בספטמבר 2001, ו-וולבס שעשתה זאת ללסטר באוקטובר 2003.
אבל מעבר למהפך המרשים, התוצאה הזו בהחלט מאשרת את מעמדה של קבוצתו אנדוני איראולה כחברת פרמייר-ליג לעונת נוספת. כשנותרו עוד 10 מחזורים, בורנמות' נמצאת במרחק 14 נקודות מהקו האדום, ומספר הנקודות שלה (35) מציב אותה קרוב יותר לטופ 6 מאשר לשלוש התחתונות.
4 צפייה בגלריה
איראולה
איראולה
רחוק מהתחתית. איראולה
(צילום: Mike Hewitt/Getty Images)
"הכל עבד ללוטון במחצית הראשונה, הם היו ממש מדויקים מול השער, בכל פעם שהם הגיעו לרחבה הם כבשו", אמר איראולה בסיום, "היינו צריכים שמשהו יקרה בתחילת המחצית השנייה, השער הראשון של דום (סולנקה) היה המפתח. ואז כולם התחילו להאמין, המשכנו להפעיל לחץ ובסוף חזרנו".
עבור העולה החדשה לוטון, שרשמה משחק שמיני ברציפות ללא ניצחון, זה היה עוד סיפור קורע לב בעונה שבה היא כבר זכתה לחיבתם של אוהדים ניטרליים רבים. היא במקום ה-18 שמוביל לירידה, עדיין במרחק שלוש נקודות מנוטינגהאם פורסט שנמצאת מקום אחד מעלייה בחוף מבטחים.
"כמובן שאני צריך לקחת אחריות", אמר בסיום מאמן לוטון רוב אדוארדס, "עלינו ל-3:0, ואז עודדנו אותם לחזור. יש להם איכות מבריקה, במיוחד במצבים של אחד נגד אחד, ולא הגנו ברגעים האלה מספיק טוב. יש לנו הרבה דברים לבחון ולנתח".
במידה רבה, זה היה משחק שייצג בצורה מיטבית את העונה של לוטון. היא כובשת ב-16 משחקי ליגה רצופים - שיא ​​מועדון - אבל היא אחת משתי קבוצות הפרמייר-ליג היחידות שלא שמרו על רשת נקייה העונה. הקבוצה השנייה היא האחרונה בטבלה שפילד יונייטד, שספגה כמות מטורפת של 74 שערים העונה.
4 צפייה בגלריה
האשיוקה מנסה לעצור את סמניו
האשיוקה מנסה לעצור את סמניו
בכורה קשה ב-11. האשיוקה מנסה לעצור את סמניו
(צילום: Adrian DENNIS / AFP)
מי שלא ירצה לזכור את המשחק הזה הוא הבלם היפני דייקי האשיוקה, אותו רכשה לוטון בינואר מסנט טרוידן הבלגית. במשחק הראשון שלו בהרכב של "הכובענים", האשיוקה ראה איך סולנקה מעביר את הכדור בין רגליו בדרך לשער הראשון, לאחר מכן נכנע בקלות מדי לסמניו לפני שהוא כבש את שער השוויון, ולבסוף הוחלף בדקה ה-67.