אופ"א, לפחות כך נראה, ממשיכה בשינוי הטורנירים שלה. בעונת 2009/10 שונה שמו של גביע אופ"א לליגה האירופית ולפני קצת פחות משנתיים הושק הקונפרנס ליג. כעת, לפחות על-פי שלל דיווחים באירופה, אופ"א עומלת על שינוי הקונספט של הסופרקאפ האירופי - ממשחק בודד בין אלופת ליגת האלופות לזו של הליגה האירופית לטורניר בן ארבע קבוצות.
על-פי הפרסומים, נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין יוזם, החל מעונת 2024/25, שטורניר הסופרקאפ ייערך בארה"ב ויכלול ארבע קבוצות: הזוכה בליגת האלופות, הזוכה בליגה האירופית, הזוכה בקונפרנס ליג ואלופת ה-MLS. המועדונים הגדולים באירופה מעוניינים בכך ואחד מהבכירים באופ"א כבר נתן לטורניר המתגבש שם: "הסופרבול של הכדורגל".
2 צפייה בגלריה
סופרקאפ
סופרקאפ
ריאל מדריד מניפה את הסופרקאפ האחרון כמו שהכרנו?
(צילום: gettyimages)
ארה"ב נחשבת לשוק הצמיחה המרכזי של הכדורגל האירופי ולכן מעוניינים לא רק להעביר את הטורניר לשם, אלא גם להעניק לה נציגה. הרעיון של טורניר פתיחת עונה, שיחליף את הסופרקאפ כמו שהכרנו, צובר עוצמה כאמצעי להגדלת הכנסות, לא רק למועדונים המתחרים, אלא לכדורגל האירופי בכללותו. זאת על-ידי משיכת קהל חדש.
בכירים באופ"א סיפרו כי הם בונים גם על קהל צעיר, שיגיע גם בשל הופעות המחצית הגדולות המתוכננות של כוכבי הפופ הגדולים בעולם. היום (חמישי) ומחר תתקיים האסיפה הכללית של איגוד המועדונים האירופי באיסטנבול - ושם העניין ידון פעם נוספת.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הכדורגל בארה"ב משוועים לטורניר גדול נוסף
אוהדי הכדורגל בארה"ב משוועים לטורניר גדול נוסף
אוהדי הכדורגל בארה"ב משוועים לטורניר גדול נוסף
(צילום: AFP)
יש לציין כי בספרד דווח בתחילת השבוע כי ארה"ב עשויה לזכות בקרוב באירוח גמר ליגת האלופות. לאחרונה נמכרו זכויות השידור של המפעל בארה"ב במיליארד וחצי אירו ובארגון לוקחים בחשבון גם את טורניר ההכנה "הגביע הבין-יבשתי", שנערך שם והביא הצלחה אדירה מבחינת רייטינג. גם בפיפ"א מכירים בתופעה. מונדיאל 2026, למשל, ייערך בארה"ב, קנדה ומקסיקו.