מאז שנרכשה ב-2008 ע"י שייח מנסור, יורש העצר של אבו-דאבי, המטרה העיקרית של מנצ'סטר סיטי הייתה להפוך לאלופת אירופה. על אף שהבעלים מאבו דאבי שפך המון כסף - זה לא קרה. אמש (שבת) זה סוף סוף קרה אחרי ניצחון 0:1 בגמר על אינטר באיסטנבול. שייח מנסור, שמעדיף לנהל את הקבוצה מרחוק, הגיע למשחק לאחר 13 שנים בהן נעדר ממשחקים של הקבוצה בבעלותו - וראה ניצחון מתוק.
"זה היה כתוב בכוכבים שנזכה העונה ועשינו את זה, הגביע שייך לנו. היה קשה, אני עייף אבל רגוע ומרוצה ממה שעשינו. זה היה מאוד קשה לנצח", אמר המנג'ר פפ גווארדיולה בסיום. עבור גווארדיולה זאת זכייה שנייה בטרבל (אליפות, גביע מקומי וליגת האלופות) אחרי שעשה זאת עם ברצלונה ב-2009.
4 צפייה בגלריה
פפ עם הגביע
פפ עם הגביע
פפ עם הגביע
(Michael Steele/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
הולאנד עם הגביע
הולאנד עם הגביע
הולאנד עם הגביע
(Michael Steele/Getty Images)
"לזכות בטרבל זה קשה מאוד, אני בכלל לא יכול לחשוב על העונה הבאה כי אני מאוד עייף. קשה לזכות בליגת האלופות, אמרתי לשחקנים שהם חייבים להיות עם סבלנות ואז השער שלנו יגיע. היה לנו מזל עם ההדיפות של אדרסון בסיום. באנו במומנטום אחרי הזכייה בליגה ובגביע, אבל זה לא מבטיח כלום. זאת לא הייתה היכולת הכי טובה שהצגנו העונה. אנשים חושבים שאנחנו צריכים לזכות בטרבל בכל עונה, אבל זה יותר קשה ממה שחושבים. השחקנים שהיו היום על המגרש נכנסו להיסטוריה", הוסיף המאמן המאושר.
סיטי הפכה לקבוצה האנגלית השנייה בהיסטוריה שזוכה בטרבל, הראשונה הייתה מנצ'סטר יונייטד ב-1998/99. גווארדיולה חשף: "זה כבר לעמוד לצד סר אלכס פרגוסון. הוא שלח לי הודעה מרגשת בבוקר". "זכיתי כאן ב-12 תארים, אולי אפשר לבנות להם מוזיאון. יש לנו זכייה אחת בליגת האלופות, לריאל מדריד יש 14 אז שייזהרו כי אנחנו באים לתפוס אותם", צחק.
4 צפייה בגלריה
"פפ ההיסטורי", שער העיתון הספרדי "ספורט"
"פפ ההיסטורי", שער העיתון הספרדי "ספורט"
"פפ ההיסטורי", שער העיתון הספרדי "ספורט"
(צילום מסך)
4 צפייה בגלריה
"עשו היסטוריה"
"עשו היסטוריה"
"עשו היסטוריה"
(צילום מסך)

גווארדיולה נשאל על העונה הבאה וענה: "אל תדברו איתי על זה עכשיו, יו"ר המועדון אמר לי שבעונה הבאה הגמר יתקיים בוומבלי ולא אגיד לכם מה עניתי לו. הרבה קבוצות זכו בליגת האלופות ואז נעלמו. אנחנו צריכים לדאוג שזה לא יקרה לנו. עכשיו תעזבו אותי משאלות על העתיד ותנו לחגוג את הזכייה".




מלך השערים של הקבוצה ארלינג הולאנד התרגש גם הוא מהניצחון: "אני מרגיש מדהים, זה לא ייאמן. בחלומות הכי פרועים שלי לא האמנתי שבגיל 22 אזכה בליגת האלופות. אבל היום הראיתי שגם ילד מכפר קטן בנורבגיה יכול לעשות את זה. אני רוצה עכשיו לנוח ולחגוג את הזכייה הזאת. אח"כ הכל יישכח וארצה לזכות שוב בתואר הזה. בעוד חודש נתחיל כבר להתאמן לקראת העונה הבאה והכל יתחיל מההתחלה".

הנאום של ווקר

הולאנד החמיא לפפ: "יש לי את המאמן הכי טוב בעולם, מערכת היחסים בינינו מצוינת ואני רוצה שהיא תמשיך גם בעונה הבאה. לעבוד איתו בכל יום זאת זכות. אני נמצא במקום טוב. היו לי כמה פציעות וכמה בעיות דווקא בחודשיים האחרונים של העונה, אבל הקבוצה הזאת חזקה והצליחה להסתדר. עבדנו קשה כל השנה, ההרגשה מדהימה".
מי שריגש במיוחד היה המגן הוותיק קייל ווקר, שלא פתח בהרכב מסיבות מקצועיות אבל שם את הכל בצד. "אמרתי לחברים לפני העלייה למגרש שהחלום שלי בידיים שלהם. אני צריך לשמש דוגמה לשחקנים הצעירים. המועדון הזה מאוד חשוב לי, עברתי כאן דברים מדהימים ותמיד אהיה חייב לו. אני מרגיש בשמיים, אני מרגיש חסר מילים. החלום שלי הוגשם. לזכות בטרבל זה לא ייאמן. באתי משפילד, הייתה לי ילדות לא קלה. אני זוכר שאמא שלי לא הייתה יכולה לקנות לנו גלידה שעלתה פאונד. היום היא ואבא שלי היו ביציע, אני אסיר תודה להם".
הפרשן ושחקן העבר ריו פרדיננד סיכם: "מנצ'סטר סיטי הרוויחה את התואר הזה. הם עלו על ההר הכי גבוה וכבשו את הפסגה. אירופה צריכה להיזהר, כי הם יהיו הרבה יותר רעבים עכשיו. הם יתמכרו לתחושה הזאת של זכייה בליגת האלופות וירצו לזכות שוב. לא אופתע אם הם יגיעו לגמר גם בשנה הבאה".