"משחק אפי". כך התייחסו בתקשורת האנגלית לקרב הצמרת של הפרמייר-ליג אתמול (ראשון) בין ליברפול למנצ'סטר סיטי, שהסתיים ב-1:1. "המשחק בקלות יכול היה להסתיים ב-5:5", כתב אוליבר הולט מה'דיילי מייל'. ואכן, שתי הקבוצות סיפקו משחק קצבי רווי מצבים שהסתיים בחלוקת נקודות ממנה הרוויחה בעיקר ארסנל - שנותרה בפסגה (עם אותו מספר נקודות כמו ליברפול ואחת יותר מסיטי).
האלופה פתחה בסערה את המחצית הראשונה ועלתה ליתרון מוצדק לאחר בישול מבריק של קווין דה בריינה, שמצא במסירה גאונית מכדור קרן את ג'ון סטונס - שדחק מקרוב. במחצית השנייה היוצרות התהפכו וליברפול הייתה זו שהשתלטה על המשחק. בדקה ה-50 אלכסיס מק אליסטר השווה מהנקודה הלבנה לאחר שאדרסון הכשיל ברחבה את דרווין נונייס. כאמור, שתי הקבוצות הגיעו למספר מצבים, אך לא נכבשו שערים נוספים.
4 צפייה בגלריה
סלאח וסילבה
סלאח וסילבה
סלאח וסילבה
(צילום: AP Photo/Jon Super)
4 צפייה בגלריה
היה או לא היה פנדל? תלוי את מי שואלים
היה או לא היה פנדל? תלוי את מי שואלים
היה או לא היה פנדל? תלוי את מי שואלים
(צילום: AP Photo/Jon Super)
בצד של ליברפול, עסקו בעיקר בהחלטה של השופט לא להעניק למייטי רדס פנדל לאחר שז'רמי דוקו הרים את רגלו ופגע באלכסיס מק אליסטר ברחבה (הוא נגע קודם בכדור).
"זו הייתה עבירה במאה אחוז, והיה צריך להיות גם כרטיס צהוב", אמר יורגן קלופ בסיום. "נכון שהוא נגע בכדור, אבל הוא יכול היה להרוג את מק אליסטר. מבחינת כל אנשי הכדורגל שתשאל - זה פנדל. מי שחושב שלא הוא כנראה לא אוהד כדורגל".
4 צפייה בגלריה
מאמן ליברפול יורגן קלופ
מאמן ליברפול יורגן קלופ
ליברפול קופחה? יורגן קלופ
(EPA/ASH ALLEN)
גם שופט העבר, מייק דין, חושב שהיה מקום להעניק פנדל לקבוצה של קלופ: "דוקו יכול להחשיב את עצמו כבר מזל. זו החלטה קשה מאוד מבחינת ה-VAR. הוא נגע מעט בכדור ואז פגיעה מלאה בצלע של השחקן היריב. לא הייתי מופתע אם הם היו בוחרים לקרוא לשופט לבוא למסך".
באשר למשחק עצמו אמר הגרמני: "המחצית השנייה הייתה הטובה ביותר שלנו נגד מנצ'סטר סיטי. כדורגל ענק. מבחינתי, הוכחנו היום בפעם הראשונה שאנחנו במקום בו אנחנו צריכים להיות. נילחם על האליפות עד הסוף".
וירג'יל ואן דייק היה מאוכזב שקבוצתו יצאה רק עם נקודה: "המחצית השנייה שלנו הייתה הרבה יותר טובה. הגבנו כמו שצריך והגענו להרבה מצבים טובים. לצערי לא הצלחנו להשלים את המהפך ואני יוצא ברגשות מעורבים. זה הרגיש שהגיע לנו לנצח, לפחות לפי המחצית השנייה. כל המשחקים נגד סיטי מאוד קשים. יש להם איכות בכל עמדה על המגרש".
4 צפייה בגלריה
מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה עם קווין דה בראונה
מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה עם קווין דה בראונה
מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה עם קווין דה בריינה
(Carl Recine/Reuters)
בתקשורת הבריטית שפעו מחמאות לקווין דה בריינה על הבישול ה"גאוני', אך גם עסקו רבות בתקרית בינו לבין פפ גווארדיולה. בדקה ה-69 החליט המאמן הקטלאני להוציא את הבלגי, שלא אהב את זה והתווכח איתו ארוכות על הספסל.
פפ לא נשמע מודאג מהמקרה: "אהבתי את זה. במשחק הבא הוא יוכל להוכיח את עצמו. אנחנו זקוקים לשחקן כמוהו. קובאצ'יץ' (שנכנס במקום דה בריינה) הוא שחקן טוב בפני עצמו, אבל היינו מרוצים מקווין. אין לי שום בעיה איתו - היחסים בינינו בסדר גמור".
על המשחק עצמו אמר מאמן סיטי: "היה משחק מהנה מאוד עבור הצופים. התחלנו בצורה מצוינת והיו לנו הרבה הזדמנויות במחצית הראשונה, אבל ליברפול קבוצה מעולה. היו לה את הרגעים שלה, לנו היו את הרגעים שלנו. ניקח את הנקודה הזאת".