הזירה החמה של מחזור הסיום בליגת האלופות הערב (22:00) תהיה בית 4. הוא לא היה המרגש ביותר – לא מבחינת הגרלה ולא במשחקים עצמם – אבל הוא מגיע להכרעה בצורה היפה ביותר: כל ארבע הקבוצות יכולות להעפיל לשמינית הגמר. בזמן שספורטינג ליסבון ופרנקפורט ייפגשו בפורטוגל, הראשונה טוטנהאם תבקר במגרש הסוער במארסיי.
על פניו, אין שום סיבה לבעיות אצל התרנגולים: המינוי של אנטוניו קונטה בשנה שעברה היה מבריק. היא חזק במאבק האליפות, במקום השלישי במרחק חמש נקודות מהמוליכה ארסנל. אבל מה שחסרה זו הרגשה של התקדמות משמעותית. הספרס מתקשים ליצור לעצמם חזות מאיימת, ונשארים תלויים במצב מוזר, בין האימפריות האירופיות לקבוצות הבינוניות באנגליה, עם כוכבית של הגעה לגמר הצ'מפיונס עם מאוריסיו פוצ'טינו.
2 צפייה בגלריה
הארי קיין שחקן טוטנהאם
הארי קיין שחקן טוטנהאם
נשארים תלויים במצב מוזר. שחקני טוטנהאם
(צילום: רויטרס)
ארבעת ההפסדים של טוטנהאם העונה בכל המסגרות, שניים מהם בשבועיים האחרונים, היו במשחקי מבחן: בליגה מול ארסנל, מנצ'סטר יונייטד וניוקאסל (הפתעת העונה שמדורגת רביעית), ובצ'מפיונס נגד ספורטינג. מול קטנות טוטנהאם יודעת לצאת מצרות, כפי שקרה בשבת עם מהפך בבורנמות' שהושלם בדקה ה־92, אבל את המשחקים המסובכים יותר היא לא עוברת בהצלחה. קונטה דיבר על כך בתסכול: "בכל פעם שאנחנו פוגשים יריבה ברמה גבוהה אנחנו מתקשים. אם אתה לא מוכן למלחמה, אתה מת".
בעיקרון, תוצאות כאלה לא אמורות לגרום למתיחות, אבל קונטה הוא מאמן בדרג גבוה יותר מקודמיו במועדון מבחינת ההישגיות, והוא רוצה תארים. וטוטנהאם השיגה רק אחד כזה בשנות האלפיים, גביע הליגה ב־2008, כש־21 השנים של דניאל לוי כבעלים נחשבות כפספוס. ההשקעה בקיץ לא הייתה קטנה, וקונטה משך רכש איכותי בדמות רישרליסון, איב ביסומה, כריסטיאן רומרו ואיבן פרישיץ'. זה עדיין לא מספיק למנג'ר, ובטח לא כדי ללכת עד הסוף במפעל כלשהו.
2 צפייה בגלריה
קונטה
קונטה
לא מספיק בשבילו. קונטה
(צילום: AFP)
הפרשן גראם סונס טען כי הוא חש שמתפתח מאבק כוחות בין קונטה ללוי, שעשוי להוביל לעזיבתו של המנג'ר עם סיום חוזהו בקיץ: "אנשים מדברים איתי על האצטדיון החדש", כתב סונס ב"דיילי מייל", "אבל האוהדים לא רוצים לפגוש מישהו בבר ולהשוויץ: 'האם ראית את האצטדיון המדהים שלנו?' מה שהם רוצים לספר לאנשים זה שיש להם קבוצה אדירה. קונטה הוא הסיכוי הטוב ביותר שיש לטוטנהאם ליצור קבוצה כזו, אבל לוי חייב לסמוך עליו ולתת לו מה שהוא רוצה".
יובנטוס כבר מגששת אצל המאמן שהוביל אותה לתהילה בעבר. זו הצעה מפתה מאוד, בטח אם קונטה ירגיש שאין לו לאן להתקדם בטוטנהאם, ושהתפקיד שלו היה אך ורק לייצב את הקבוצה ולהחזיר אותה לעמדה הישנה והקבועה של ה"כמעט". הוא שידר השבוע רגש אחר ואמר שהוא "נהנה מכל יום בטוטנהאם". אבל אם לא ישיג הערב כרטיס לשמינית הגמר, ההנאה תתחלף בעצבים.