יוזמה נוספת להשעיית ישראל מטורניר בינלאומיים בעקבות מלחמת חרבות ברזל: ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית, פנתה במכתב לפיפ"א, בו היא דרשה להוסיף שלושה הצעות לסדר היום, בכנס הקרוב של התאחדות הכדורגל העולמית, שמטרתן הרחקת נבחרות וקבוצות ישראליות ממפעלים בינלאומיים. אל הפנייה הצטרפו גם ההתאחדויות מסוריה, לבנון, ירדן, תימן, אליג'יריה ועיראק.
במכתב מופיעה הדרישה לאמץ סנקציות מיידיות בשל "הפרות חוקיות שמבצעת ישראל באמצעות הכיבוש בפלסטין ובעזה" וכן הפרות של תקנון פיפ"א על ידי "הכללת חמש קבוצות ישראליות הממוקמות בטיריטוריה של ההתאחדות הפלסטינית".
1 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
ניסיון נוסף להרחיק הכחולים-לבנים ממפעלים בינלאומיים. נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
לפנייה הוסיפה ההתאחדות הפלסטינית ביקורת לא מורמזת על ההתאחדות העולמית "בשל הכשלון החוזר של פיפ"א לנקוט צעדים נגד אפליה וגזענות בתחום שיפוטה". טענות נוספות שמופיעות בפנייה מייחסות לישראל האשמות חמורות, בין היתר על כך ש"כל תשתיות הכדורגל בעזה נהרסו, או ניזוק קשות, כולל אצטדיון 'אל-ירמוק' שהפך למחנה ריכוז", לדבריהם.
יש לציין כי זאת לא הפנייה הראשונה מצד התאחדויות ערביות להשעות את ישראל. לפני הפנייה המדוברת התפרסם בתחילת חודש פברואר ב"סקיי ספורט" הבריטי על כך ש-12 התאחדויות כדורגל התאחדו וביקשו מפיפ"א להרחיק את ישראל מכל התחרויות שההתאחדות מארגנת, בעקבות אירועי מלחמת "חרבות ברזל", ובשל מה שהן מכנות, "העוולות שמתרחשות בפלסטין ופשעי המלחמה המתרחשים בעזה". מאחורי היוזמה עמדה ההתאחדות לכדורגל הירדנית, ואליה הצטרפו על פי פרסומים ובין היתר ההתאחדויות הסעודית, הקטארית והפלסטינית.