ליגת האלופות חוזרת. היום (19:00) תיערך בשווייץ הגרלת שלב הבתים של ליגת האלופות לעונת 2023/24. אמש הושלמה תמונת העולות עם פ.ס.וו איינדהובן (1:5 על ריינג'רס, 3:7 בסיכום), אנטוורפן (1:2 על אא"ק אתונה, 1:3 בסיכום) וקופנהאגן (1:1 עם ראקוב, 1:2 בסיכום).
גם הפעם 32 הקבוצות מארבעה דרגים יחולקו לשמונה בתים כשההגבלה היחידה היא שאי אפשר להגריל קבוצות מאותה מדינה לאותו בית. זאת תהיה הפעם האחרונה של הפורמט הנוכחי, בעונה הבאה ליגת האלופות תגדל ל-36 קבוצות. שתי הראשונות מכל בית יעלו לשמינית הגמר, והקבוצות שיסיימו במקום השלישי יילכו לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית.
2 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר סיטי עם גביע ליגת האלופות
שחקני מנצ'סטר סיטי עם גביע ליגת האלופות
שחקני מנצ'סטר סיטי עם הגביע בעונה שעברה
(AP Photo/Emrah Gurel)
המחזור הראשון של שלב הבתים ייערכו ב-19-20 בספטמבר. המחזור האחרון ייערך ב-12-13 בדצמבר. לאחר מכן ליגת האלופות תצא לפגרה ותחזור ב-13-14 בפברואר עם שמינית הגמר. משחק הגמר ייערך השנה באצטדיון וומבלי הלונדוני בתאריך 1 ביוני.
מכבי חיפה לא העפילה, אבל יהיו לישראל שישה נציגים. הראשון הוא כמובן ברק בכר מאמן כוכב האדום בלגרד שבשער שלה נמצא עומרי גלזר. הכוכב האדום נמצאת בדרג השלישי. בדרג השלישי נמצאות גם רד בול זלצבורג של אוסקר גלוך ושחטאר דונייצק בה משחק סתיו למקין. סלטיק של ליאל עבדה מדורגת בדרג הרביעי. דניאל פרץ ובאיירן מינכן מדורגים כמובן בדרג הראשון. כך שפרץ יוכל לפגוש את אחת הקבוצות בהן נמצאים הישראלים. ייתכן גם בית עם שלושה נציגים ישראלים (דניאל פרץ, ליאל עבדה וסלטיק, ועוד ישראלי שקבוצתו נמצאת בדרג השלישי).
2 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(צילום: Dragan Tesic/Crvena zvezda)
האלופה מנצ'סטר סיטי (דרג 1) תוכל לפגוש כבר בשלב הבתים את סגניתה אינטר (דרג 2). הקבוצות הגדולות ירצו להימנע מניוקאסל האנגלית שחזרה למפעל אחרי 20 שנה. גם ארסנל חוזרת לליגת האלופות אחרי היעדרות ארוכה של שבע שנים והיא נמצאת בדרג השני.
שתי אימפריות ייעדרו מהמפעל העונה. מדובר ביובנטוס (הורחקה מהמפעלים האירופיים) וליברפול (תשחק בליגה האירופית לאחר שסיימה במקום החמישי בפרמייר-ליג). לראשונה מזה הרבה שנים, כריסטיאנו רונאלדו ולאו מסי לא יהיו חלק מליגת האלופות.
זאת תהיה העונה בה ארלינג הולאנד (מלך השערים בעונה שעברה) וקיליאן אמבאפה (שינסה להביא לפריז סן ז'רמן את התואר שהיא כ"כ רוצה) ינסו להשתלט על המפעל. על פי סוכנוית ההימורים, מנצ'סטר סיטי היא הפייבוריטית לזכייה גם העונה, אחריה נמצאות באיירן מינכן ושיאנית הזכיות במפעל ריאל מדריד.

הדרגים

דרג 1: מנצ'סטר סיטי, סביליה, ברצלונה, נאפולי, באיירן מינכן, פריז סן ז'רמן, בנפיקה, פיינורד.
דרג 2: ריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד, אינטר, בורוסיה דורטמונד, אתלטיקו מדריד, לייפציג, פורטו, ארסנל.
דרג 3: שחטאר דונייצק, רד בול זלצבורג, מילאן, בראגה, לאציו, הכוכב האדום בלגרד, פ.ס.וו איינדהובן, קופנהאגן.
דרג 4: ריאל סוסיאדד, גלאטסראיי, סלטיק, ניוקאסל, לאנס, יאנג בויז, אנטוורפן, אוניון ברלין.
פורסם לראשונה: 23:57, 30.08.23