צרפת המומה מהכאוס הגדול במהלך המשחק שפוצץ אתמול (ראשון) בין ניס למארסיי ובעיקר מהאירועים האלימים על כר הדשא. במוקד המהומה היה דמיטרי פאייט, שחקנה של מארסיי, שזרק בדקה ה-74 בחזרה ליציע בקבוק שהושלך לעברו והצית את האווירה.
אוהדי ניס ירדו מהיציע, נכנסו לדשא ונראו תוקפים את פאייט וחבריו. כוחות האבטחה ושחקני ניס ניסו לעצור בעדם, אבל על המגרש התפתחה מהומה ענקית. מאמן מארסיי, חורחה סמפאולי, על פי מספר דיווחים, תקף את אחד מאוהדי ניס ועלול לספוג עונש כבד, אם אכן יעמוד לדין.
3 צפייה בגלריה
העימות על הדשא
העימות על הדשא
מהומת הענק על כר הדשא
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
העימות על הדשא
העימות על הדשא
אוהדי ניס מנסים לתקוף את שחקני מארסיי
(צילום: AFP)
הפציעות של פרס וגנדוזי
והגב הפגוע של פאייט לאחר העימות עם האוהדים
ההתאחדות הצרפתית וכוחות האבטחה אישרו, אחרי עצירה ארוכה, לחדש את המשחק. שחקני ניס כבר חזרו לדשא, אבל אלו של מארסיי סירבו והוא פוצץ. האורחת הפיצה ברשתות החברתיות תמונות של שחקניה הפצועים ממהומת הענק: הבלם לואן פרס, הקשר מתיאו גנדוזי ופאייט כמובן.
על פי התקנון, ניס צפויה לזכות בניצחון 0:3 טכני, ואולי בשל כך – האקרים פרצו הלילה לאתר הליגה הצרפתית והשביתו אותו. מארסיי כבר הודיעה כי אם וכאשר זה יקרה היא תערער על ההחלטה. פאבלו לונגוריה, נשיא הקבוצה, פרסם סרטון וידאו ברשתות החברתיות והסביר את הצד שלו: "הליגה החליטה לחדש את המשחק, והחלטנו לטובת השחקנים שלנו שהותקפו, שלא נחזור לשחק".
הל'אקיפ זועק בכותרת הראשית שלו: "זה לא יעלה על הדעת"
"מה שקרה לא מקובל", המשיך לונגוריה. "השופט היה איתנו והוא אישר לי ולמאמן שאי אפשר להבטיח את הביטחון של השחקנים. ההחלטה הייתה לעצור את המשחק. הליגה החליטה שהמשחק יחודש, וזה לא היה מקובל מבחינתנו".
מהעבר השני, נשיא ניס, ז'אן-פייר ריברה, התייחס גם הוא לבלגן: "מה הצית את האווירה? התגובות של שחקני מארסיי. כואב לי שזה נגמר ככה. אנשי מארסיי לא היו צריכים להיכנס למגרש ולהכות את השחקנים שלנו. אני גם לא מבין מדוע כשהמשחק חודש, רק אנחנו הופענו".
3 צפייה בגלריה
העימות על הדשא
העימות על הדשא
(צילום: רויטרס)
נשיא מארסיי מסביר מה בדיוק קרה
ברחבי צרפת, כאמור, גינו את המראות והעימותים על כר הדשא. "זה לא יעלה על הדעת", התנוססה הכותרת בשער הל'אקיפ. גם לה פריזיאן המשיך באותו קו: "המפסיד הגדול היה הכדורגל. מחזות מטורפים שאין להם מקום אצלנו".