נחלץ לעזרתו של בן ארצו: בקטלוניה מדווחים היום (שלישי) שז'ואן לאפורטה כבר תכנן לפטר את רונלד קומאן – אבל המנהל הטכני של המועדון, ג'ורדי קרויף, שכנע את נשיא המועדון להשאיר את המאמן ההולנדי בתפקידו לעת עתה.
"ביום חמישי האחרון לאפורטה החליט לפטר את קומאן", נטען ברשת TV3 בקטלוניה – אבל ג'ורדי שינה את דעתו לפני המשחק מול אתלטיקו מדריד. "קרויף הפציר בנשיא לשוחח שוב עם קומאן והציע לתת למאמן הזדמנות נוספת, לנוכח העובדה שהקבוצה עומדת לקבל בחזרה שחקנים חשובים בהתקפה כמו אגוארו ודמבלה, וגם אנסו פאטי יוכל לשחק דקות נוספות בהמשך", נטען בדיווח.
4 צפייה בגלריה
קומאן וקרויף
קומאן וקרויף
קרויף לצד קומאן. אחווה הולנדית
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף
(צילום: getty images)
ב"מארקה" דיווחו מוקדם יותר שלאפורטה הטיל וטו כשלא אפשר למאמן להתראיין לתקשורת במדינתו במהלך פגרת הנבחרות.
קומאן, שעזב את נבחרת הולנד לטובת ברצלונה, קבע ריאיון עם כמה גופי תקשורת, אבל לאפורטה התערב וגרם לו לבטל את כולם. העיתונאית ההולנדית ברברה בארנד, שהייתה אמורה לראיין את קומאן, חשפה את הסיפור.
4 צפייה בגלריה
רונלד קומאן, ז'ואן לאפורטה
רונלד קומאן, ז'ואן לאפורטה
רונלד קומאן וז'ואן לאפורטה
(צילומים: AFP, getty images)
בין לאפורטה לקומאן יש אמנם מערכת יחסים מתוחה, אבל הנשיא גיבה את מאמנו לפני ההפסד של ברצלונה לאתלטיקו מדריד, כשאמר כי הוא לא יפוטר אחרי המשחק, ללא קשר לתוצאה. "מגיע לו שניתן לו ביטחון. הוא אוהב את ברצלונה ואני מעריך את זה שהוא הסכים לאמן כאן ברגעי משבר", אמר הנשיא.
"קומאן הוא אגדת מועדון, יכולים להיות לנו רגעי קושי, אבל הוא הראה שאפשר להתאושש מזה, ועכשיו כשהשחקנים הפצועים יחזרו - מגיע שניתן לו ביטחון", הוסיף לאפורטה. "אין בינינו יחסים קרים, דיברנו, הוא אדם טוב וחושב כמוני, כולנו רוצים לשפר את המצב ולהפוך את הקבוצה לטובה יותר".
4 צפייה בגלריה
קומאן
קומאן
קומאן
(צילום: רויטרס)
במקביל, התפרסמה בספרד רשימת מועמדים להחליף את קומאן, בראשה מאמן איאקס אריק טן האך וגם צ'אבי, אנדראה פירלו, מרסלו גז'ארדו ורוברטו מרטינס.
יש לציין שכבר לפני חודש קומאן ביקר את לאפורטה בפומבי, אחרי שנרמז לו כי מקומו בקבוצה אינו מובטח: "הוא מדבר קצת יותר מדי, יכול היה להגיד לי את זה בשיחה פרטית". במסיבת העיתונאים לפני ההפסד לאתלטיקו, אמר המאמן בין השאר: "נמאס לי להגן על העבודה שלי".
פורסם לראשונה: 09:05, 05.10.21