בדרך כלל תווית "הבן של" בכדורגל נוגעת לשחקנים שהאבות שלהם היו שחקנים גדולים. במקרים מסוימים כל תשומת הלב עשויה להיות מופנית לעברך למרות שאבא שלך דווקא לא היה כדורגלן גדול, אלא סתם אדם מפורסם מאוד. זה המקרה המפתיע והמעניין של מת'יו קולינס. הקשר בן ה-17, שמשחק בנוער של האנובר מליגת המשנה בגרמניה, מפורסם בעיקר בזכות העובדה שהוא הבן של לא אחר מאשר פיל קולינס.
3 צפייה בגלריה
פיל קולינס זמר ומתופף בריטי
פיל קולינס זמר ומתופף בריטי
"מאט אוהב מוזיקה מאוד, אבל אוהב כדורגל יותר. הוא משוכנע שיהפוך לכדורגלן מקצועי". קולינס
(צילום: AP)
קולינס האב, שהיה כמובן המתופף של להקת ג'נסיס, סולן וגם יצא לקריירת סולו מרשימה, נישא שלוש פעמים והתגרש שלוש פעמים. מת'יו הוא התוצאה של הנישואים השלישיים שלו עם אוריאן סוואי השוויצרית, שעבדה כמתורגמנית שלו בתחילת מסע ההופעות שלו ב-1994 כשהייתה בת 22 בלבד. השניים התחתנו ב-1999 ומת'יו נולד ב-1 דצמבר 2004. אחרי קצת פחות מארבע שנים הם נפרדו ואז חזרו לחיות יחד במיאמי ב-2016 ושוב נפרדו ב-2020.
השם המעניין מושך תשומת לב מסוימת בגרמניה, אבל בהאנובר מתעקשים שלא מדובר בתעלול יחצני. "הוא כדורגלן מוכשר, יש לו שליטה טובה בכדור ואיכויות טכניות", אמר עליו אכים זארשטדט, "אנחנו נותנים לו את הזמן שלו. אני לא יכול להגיד היום לאיזו ליגה הוא יגיע".
הבעיה הכי גדולה של קולינס הבן היא פיזית. נכון לעכשיו הוא די חלש וגרום לעומת רוב יריביו בליגה לנוער, שם משחקים עד גיל 19. למרות זאת, לא ניתן לדעת כמה הפיגור שלו גדול בדיוק בשל העובדה שהאנובר לא פרסמה את הנתונים ושומרת על חיסיון שלהם.
3 צפייה בגלריה
שחקני האנובר
שחקני האנובר
קולינס יצליח להשתלב גם בקבוצה הבוגרת? שחקני האנובר
(צילום: גטי אימג'ס)
זארשטדט אמר: "אולי במועדונים אחרים זה היה בלתי אפשרי עבור ילד שמפגר מבחינה פיזית לשחק, אבל בשבילנו במודל של האנובר, יכול להיות שזה השחקן הנכון בזמן הנכון". זארשטדט טען לגבי קולינס: "עשינו לו הרבה מבחנים, כושר, דריבל ואחרים. הוא הצליח מאוד. מבחינה פיזית אין לו נוכחות כל כך, אבל זה משתפר".
קולינס שיחק באסטוריה ולדורף (הקבוצה מהעיר ולדורף שנקראת על שמו של ג'ון ג'ייקוב אסטור, שצאצאיו הקימו את המלון המפורסם) ובתחילת העונה הנוכחית עשה את קפיצת המדרגה ועבר להאנובר אחרי שקיבל שם חוזה לעונה אחת.
בין משפחת קולינס להאנובר יש קשר מיוחד. פיל הופיע מספר פעמים בעיר ובהופעה שלו שם ב-2006 אפילו ניגן ושר כשהוא לובש חולצה של הקבוצה המקומית. אחיו של מת'יו, ניקולאס, הוא גם מתופף והופיע ב-2019 בעיר כשהוא גם לובש חולצה של הקבוצה כמחווה לאביו. פיל אמר על מת'יו לפני כמה שנים: "מאט אוהב מוזיקה מאוד, אבל אוהב כדורגל יותר. הוא משוכנע שיהפוך לכדורגלן מקצועי. לפני כמה זמן הוא אמר לי שהוא יודע שיהפוך לכדורגלן. הוא גם עוקב אחרי כל משחק, בונדסליגה, ליגה צרפתית, הכול".
3 צפייה בגלריה
פיל קולינס זמר בריטי
פיל קולינס זמר בריטי
הוא מאמין בבן שלו
(צילום: AP)
זארשטדט, שבינתיים זכה להיות מצוטט גם בהרבה עיתונים באנגליה, ניסה להכחיש את החשדות המיידיים כשאמר: "מת'יו לא משחק אצלנו בגלל שיש לו אבא מפורסם. זה בגלל שהוא בלט בכמה אספקטים בזמן שנבחן כאן".
המנהל המקצועי של האנובר מרכוס מאן אמר: "הוא טוב מאוד בכדורגל, אבל מבחינה פיזית יש לו פערים להשלים ואז הוא יוכל להפוך לכדורגלן טוב".
אחרי שקיבל רק 7 דקות מול הרטה ברלין ב-15 באוקטובר, מת'יו כבר שיחק 58 דקות ב-0:3 מול בראונשווייג בתחילת השבוע כשנכנס כמחליף בדקה ה-32. האם יש לזה עתיד והילד הצנום יצליח נגד כל הסיכויים למצוא עוד יום בגן עדן (היינו חייבים)? רק הזמן יגיד.