רעיון הסופר-ליג עדיין חי וקיים? לפחות אם תשאלו את נשיא ברצלונה ז'ואן לאפורטה, התשובה היא בהחלט. למעשה, לאפורטה טען כי הסופר-ליג האירופית עשויה לצאת לדרך כבר בעונה הבאה, והתעקש ש"לא אכפת לו" אם הקבוצות האנגליות יצטרפו.
בשיחה אתמול (שישי) עם תחנת רדיו קטלאנית, מנה לאפורטה 15 מועדונים שלדעתו יהיו מוכנים להצטרף לתחרות אם היא תצא לדרך, אך גם רמז שהוא עשוי להתרחק מהפרויקט אם הוא לא יוקם בקרוב. "הסופר-ליג יכולה לצאת לדרך בעונה הבאה, או שזה יהיה בעונת 2025/26, ואם לא, אחשוב מחדש על הכל", סיפר.
1 צפייה בגלריה
ז'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה
"לאנגליות כבר יש סופר-ליג". לאפורטה
(צילום: David Ramos/Getty Images)
לאפורטה אמר שתחרות של 16 קבוצות היא אפשרית בטווח הקצר: "בנוסף לבארסה ומדריד, יהיו האיטלקיות אינטר, מילאן, נאפולי ורומא; גם קבוצות צרפתיות כמו מארסיי, ושלושת הפורטוגליות ספורטינג, בנפיקה ופורטו, שישמחו להגיע; ויש את הקבוצות ההולנדיות (אייאקס, פיינורד ופ.ס.וו), וברוז' ואנדרלכט מבלגיה".
"ליגת האלופות התחילה ב-1955 עם מעט מאוד מועדונים ומאוחר יותר הפכה לתחרות הבכירה באירופה", הוסיף לאפורטה. כשנשאל על הסיכוי להצטרפות של קבוצות אנגליות, אמר לאפורטה: "אם האנגליות יבואו או לא, לא אכפת לי. יש להם כבר סופר-ליג עם הפרמייר-ליג".
ברצלונה היא אחת משני מועדונים, לצד ריאל מדריד, שנותרו מחויבים פומבית לרעיון של הסופר-ליג. כזכור, באפריל 2021 הודיעו 12 קבוצות על הקמת סופר-ליג אירופית. אלו היו מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי, צ'לסי, ארסנל, טוטנהאם וליברפול מאנגליה; אינטר, מילאן ויובנטוס מאיטליה, וריאל מדריד, ברצלונה ואתלטיקו מדריד מספרד. מחאות האוהדים ואיומים בסנקציות מצד פיפ"א ואופ"א גרמו לכל הקבוצות למעט ברצלונה וריאל מדריד לבטל את השתתפותן בפרויקט.
בדצמבר 2023 הוא חזר לחיים לאחר שבית הדין האירופי לצדק קבע כי פיפ"א ואופ"א אינן רשאיות להטיל סנקציות על קבוצות שישתתפו במפעל. ברצלונה וריאל מדריד חגגו את ההכרזה וניסו להחיות את הרעיון, אך רוב הקבוצות המקוריות של הפרויקט ורבות אחרות התנערו מכך בפומבי. בתגובה לדבריו של לאפורטה, רומא, מארסיי ופיינורד הבהירו שנית כי הן אינן תומכות בסופר-ליג.