בשיתוף עיריית מעלה אדומים
פארקי שעשועים הם חלומו של כל ילד: אטרקציות, ריגושים וחוויות בלי סוף מבוקר עד ערב. אבל מה עושים עם הילדים בחופשת חורף משפחתית או בימי שרב לוהטים? לשם כך, נולדו פארקי שעשועים מקורים, שפתוחים בכל ימות השנה ובכל מזג אוויר.
השמיים נפתחים לאט אחרי שנסגרו בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, ואפשר כבר להתחיל לחלום על החופשה המשפחתית הבאה, זה אפילו עוד יכול לקרות בחודשי החורף או האביב הקרובים. זו הזמנות מצוינת לתכנן את הבילוי המשפחתי בפארקי המים המטורפים בעולם – אלו חמשת המטורפים והכיפיים שבהם.

אמריקן דרים בניו ג'רזי: מדרון סקי, מבוך מראות ענק ומתחמי צילום לאינסטגרם

האמריקאים חיכו לפארק השעשועים המקורה הזה 15 שנים, ואחרי חבלי לידה קשים, נפתח הפארק המטורף הזה בהשקעה של 5 מיליארד דולר בדיוק לפני שנה, רגע לפני שנגיף הקורונה פרץ לחיינו. בחודש מרץ נסגר הפארק לפעילות בעקבות משבר הקורונה, ונפתח שוב מחדש בתחילת אוקטובר.
אמריקן דרים הוא קומפלס בידור מקורה שממוקם בניו ג'רזי, 45 דקות נסיעה מלב מנהטן. הוא מחולק לכמה מתחמים ומכיל 35 אטרקציות ומתקנים, כולל שלוש רכבות הרים מהגדולות והתלולות בעולם, משטח החלקה ענק על הקרח, מדרון סקי תלול במיוחד שמיועד גם לגולשים מקצוענים, פארק מים ענק, שתי מסלולי מיני גולף, מבוך מראות ענק, ואפילו אזורים מיוחדים שמיועדים לצילומים לרשתות החברתיות. לצד האטרקציות הרבות, ישנן בפארק גם 300 חנויות ומעל 100 מסעדות.

IMG World of Adventures בדובאי: מלון רדוף רוחות ומרדפי דינוזאורים

עד לפני כמה חודשים היינו יכולים רק לחלום על היעד הזה, אבל היום הוא קרוב יותר מתמיד, בייחוד אחרי שחברת אל-על הכריזה השבוע על פתיחת טיסות לדובאי כבר בחודש הבא.
פארק השעשועים המקורה הענק בדובאי נפתח לפני ארבע שנים ב-2016, והוא נותן פייט רציני לדיסני וולרד בפלורידה. הפארק משתרע על פני 140 אלף מטרים רבועים, משהו כמו 28 מגרשי כדורגל.
IMG הוא הפארק הבינלאומי הראשון שמתהדר באטרקציות של מותגי על כמו מארוול וקרטון נטוורק. הוא כולל כ-20 אטרקציות ומתקנים בארבעה מתחמים נושאיים שונים, שמתאימים במיוחד לחובבי הריגושים והאדרנלין הגבוה.
בין היתר אפשר למצוא בפארק רכבת הרים תלת ממדית עם 18 מסכי IMAX, שהופכים את חוויית הרכיבה למטורפת הרבה יותר, מלון רדוף רוחות שבנוי ממבוך של חדרים ומסדרונות (כניסה מעל גיל 15), ופארק הרפתקאות תלת ממדי עם 69 דינוזאורים, שישמחו לעשות איתכם פוזות למצלמה לבקשתכם.
בפארק המקורה יש גם מתקנים ואטרקציות יותר סולידיים יותר כמו רכבות הרים מותאמות לקטנטנים, שמבוססות על דמויות כמו בנות הפאוור פאף והעולם המופלא של גאמבול, 28 מסעדות - חלקן על טהרת התזונה הבריאה - אולם קולנוע ו- 28 חנויות קונספט.

מג'יק קאס: מתקני השעשועים המטורפים בעולם - גם בישראל

עד היום, מדינתנו הקטנה לא התהדרה בפארקי שעשועים, שמשתווים לפארקים המטורפים והגדולים בעולם. על אחת כמה וכמה פארקים מקורים, שפתוחים כל השנה ובכל מזג אוויר. כל זה הולך להשתנות בקיץ 2021 כשפארק השעשועים המקורה הראשון בישראל, "מג'יק קאס", צפוי להיפתח במישור אדומים ליד ירושלים.
מדובר באחד הפרויקטים השאפתניים בתחום הפנאי שנעשו בישראל בשנים האחרונות בהשקעה של מעל 150 מיליון שקלים. עיר האטרקציות תשתרע על שטח של 13 דונם, היא תעוצב בהשראת ספינת חלל עם כיפת זכוכית ותשקיף על נוף ים המלח.
המג'יק קאס יכלול 30 מתקני שעשועים ואטרקציות, בהם 16 מתקני אקסטרים ממש כמו בדובאי, בקנדה ובארצות הברית, בין היתר רכבת הרים 360 מעלות בגובה של למעלה מ-20 מטרים ובמהירות מטורפת של 100 קמ"ש, עם 10 סיבובים בדקה. רק ארבעה רכבות הרים כאלו יש ברחבי העולם, וישראל תהיה החמישית שתזכה בה.
2 צפייה בגלריה
שופינג ב-500 חנויות ורכבות הרים מכל סוג
שופינג ב-500 חנויות ורכבות הרים מכל סוג
13 דונם של אטרקציות. מג'יק קאס במישור אדומים.
(mhkuo: hj"m)
נוסף על כך יהיו בפארק המקורה חדרי בריחה ומשחקי וידיאו, משחקי מציאות מדומה, חדרי קריוקי וג'ימבורי ייחודי. לצד האטרקציות יהיה אפשר למצוא במג'יק קאס 5,000 מטרים רבועים של מסחר וחנויות לילדים כולל מתחם מסעדות נושאיות ואפילו מספרות ומכון קוסמטי.

מול אוף אמריקה במינסוטה: שופינג ב-500 חנויות ורכבות הרים מכל סוג

במרכז מינאפוליס שבמדינת מינסוטה, רק כמה דקות נסיעה ממרכז העיר, שוכן אחד הקניונים הגדולים ביותר בעולם עם 520 חנויות ו- 60 מסעדות. אבל גולת הכותרת של הקניון הן האטרקציות המטורפות שלו – 13 אולמות קולנוע, אקווריום באורך 100 מטרים עם 4,500 יצורים ימיים כולל כרישים וצבי ים, ופארק השעשועים של ניקולודיאון יוניברס שממוקם במרכז הקניון.
2 צפייה בגלריה
שופינג ב-500 חנויות ורכבות הרים מכל סוג
שופינג ב-500 חנויות ורכבות הרים מכל סוג
שופינג ב-500 חנויות ורכבות הרים מכל סוג
(mhkuo: hj"m)
בפארק המקורה תוכלו למצוא רכבות הרים מכל המינים והסוגים - רכבת הרים "בוב ספוג" אנכית בגובה 72 מטרים, רכבת הרים מסתחררת ומתהפכת, ורכבת יוניקוסטר שמסתובבת סביב צירה במהירות של 35 קמ"ש.

גלקסילנד באדמונטון קנדה: אטרקציות לחובבי האדרנלין

פארק השעשועים גלקסילנד, שבעבר נקרא פנטיזילנד, ממוקם במחוז אלברטה והוא נחשב לאתר עלייה לרגל לקנדים ולתיירים מכל העולם עוד משנות ה-80. גלקסילנד מספק שעות של הנאה לקטנים ומבוגרים – הוא נחשב לפארק השעשועים המקורה הגדול ביותר בקנדה, ומשתרע על שטח של 14 אלף מטרים.
בין 24 האטרקציות רוויות האדרנלין בגליקסילנד אפשר למצוא מגדל נפילה בגובה משוגע של 37 מטרים, רכבת שדים תלת ממדית, מתחם אומגה ענק, מתקן מסתחרר ומתהפך שמגיע לגובה של 13 מטרים ולמהירות של 27 קמ"ש, וגולת הכותרת של הפארק – ה"מיינדבלנדר" רכבת הרים מהגבוהות בעולם בגובה של 14 קומות.
הפארק המקורה ממוקם בתוך מתחם קניון ווסט אדמונטון, שהוא אטרקציה בפניה עצמה – עם יותר מ-800 (!) חנויות, שני מלונות ומעל 100 מסעדות.



בשיתוף עיריית מעלה אדומים