אם אתם אוהבים לראות עולם, אבל קצת התעייפתם מכל הלוגיסטיקה שכרוכה בכך או שאתם לא רוצים להשאיר את הילדים אצל סבא וסבתא, כדאי שתקראו את הכתבה הבאה. חברת התעופה הגדולה ביפן אול ניפון איירווייז חשפה לאחרונה רובוט טלפרסנס (telepresence) בשם ניומי (Newme) שנועד לייצג את הנוכחות של המפעיל שלו ברחבי העולם.
ב"לונלי פלנט" דווח כי גובהו של ניומי הוא מטר וחצי והוא נראה כמו אייפד על גלגלים. יש לו יכולת לשדר סרטוני וידיאו באיכות HD שמאפשרים למשתמש שלו לתקשר עם הסביבה מרחוק.
השימוש האפשרי הוא כמובן לא רק בתחום התיירות. הטכנולוגיה תוכל לסייע במיוחד לקשישים ולאנשים נכים שלא יכולים לצאת מביתם. כמו כן, רובוט מסוג זה יכול גם להקל על אנשים קרייריסטים, לדוגמה, אם יש לכם כנס מקצועי בעיר רחוקה ואתם לא רוצים לנסוע ולהתרחק מהמשפחה, פשוט שימו את משקפי המציאות המדומה, תתפסו את השלטים ותשלחו את הרובוט במקומכם.
1 צפייה בגלריה
אול ניפון איירווייז רובוט ניומי Newme
אול ניפון איירווייז רובוט ניומי Newme
ניומי, נעים להכיר
(All Nippon Airways HD )
"אול ניפון איירווייז בנויה על חיבור של אנשים ולאווטאר יש פוטנציאל לחבר אנשים ברחבי העולם בדרך שנסיעות מסורתיות לא יכולות, וזה המשך של אמונות היסוד שלנו", אמר שינייה קאטאנוזאקה, נשיא ומנכ"ל חברת התעופה.
לדבריו, "החזון שלנו של עולם שמחובר טוב יותר יסתמך על החידושים האחרונים ברובוטיקה עם מישוש, מציאות מדומה, מציאות רבודה ואינטליגנציה מלאכותית. כל אלה יסייעו לשנות את הדרך שבה אנשים מתקשרים. על ידי הצבת העולם בקצות האצבעות שלך, אווטארים יפתחו אפשרויות חדשות ויסייעו לשנות הכל - מעסקים וחינוך ועד לבריאות ובידור".
החברה מתכננת לייצר 1,000 רובוטים עד לקיץ הבא. עדיין לא ברור כמה יעלה רובוט שכזה וצריך לזכור גם שאי אפשר עדיין לשלוח רובוט לבד למטוס, כך שעדיין צריך לדאוג שאדם אמיתי ידאג להטיס את הרובוט ולשנע אותו אל המקומות השונים.