3 צפייה בגלריה
שדה נמל תעופה רמון
שדה נמל תעופה רמון
נמל התעופה רמון
(צילום: shutterstock)
זינוק של כ-77% במספר הנוסעים שהגיעו באוקטובר לשדה התעופה רמון בטיסות ישירות מאירופה בהשוואה למספר הנוסעים שנחתו בשדה עובדה באוקטובר 2018. מנגד, בטיסות הפנים ארציות בישראל נמשכת הירידה שהחלה בעקבות סגירת שדה דב בתחילת 2019. באוקטובר חלה צניחה של יותר מ-33% במספר הטסים לאילת בטיסות פנים ארציות לעומת אוקטובר שעבר.

3 צפייה בגלריה
אינפו
אינפו
(צילום: shutterstock)
בעשרת החודשים הראשונים של השנה חלה ירידה של כ-14% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה: טסו בקו לאילת וממנה 1,007,042 נוסעים לעומת 1,168,974 נוסעים בינואר-אוקטובר 2018.
עוד עולה כי חברת ארקיע רשמה באוקטובר צניחה של יותר מ-30% במספר הטיסות שלה מנתב"ג לאילת ואילו מספר הטיסות של ישראייר, שטסה גם מחיפה וגם מנתב"ג לאילת, ירד ביותר מ־39%. במצטבר מתחילת השנה ירד מספר הנוסעים של ארקיע בכ־10% ושל ישראייר בכ-22%.
בטיסות הבינלאומיות המצב, כאמור, מעודד יותר. לפי נתוני רשות שדות התעופה, מעל 1,050 טיסות בינלאומיות יעברו בנמל התעופה רמון, שנפתח באפריל, בעונת החורף הקרובה ובהן כ-350 אלף נוסעים.
3 צפייה בגלריה
באילת מסכמים קיץ מוצלח
באילת מסכמים קיץ מוצלח
באילת מסכמים קיץ מוצלח
(צילום: Shutterstock)

"אילת פורחת", "אנשים מעדיפים להגיע ברכב"

נתונים שפורסמו בסוף השבוע לגבי הלינות של ישראלים מלמדים כי בעוד במספר הטסים לאילת חלה צניחה, הרי מספר לינות הישראלים בעיר הדרומית היה ללא שינוי בתשעת החודשים הראשונים של השנה וירד באחוז אחד בחודש ספטמבר בהשוואה לחודש המקביל ב-2018, שבו בשנה שעברה חלו חגי תשרי.
מנכ"ל ישרוטל, ליאור רביב, אמר הערב בשיחה עם ynet כי החששות שסגירת שדה דב והשדה באילת יגרמו לקריסת התיירות באילת - התבדו: "להיפך. אילת פורחת. היא עובדת יפה מאוד. היה קיץ מצוין וגם חגי תשרי היו טובים מאד. כבר עכשיו רואים הזמנות יפות לחורף. גם מצד הקהל הישראלי, גם מצד התיירות מאירופה וגם מגורמים שרוצים לעשות אירועים בעיר".
דוד פתאל, יו"ר קבוצת פתאל, אמר גם הוא ל-ynet כי התפוסות באילת הן ללא שינוי מהתקופה שלפני סגירת שדה דב. "הישראלים מגיעים לפה, אבל מעדיפים להגיע ברכב והעיר ממש מלאה", אמר פתאל.