סיכום עשור בפעילות האווירית: לפי נתונים ראשוניים, מספר התיירים שהגיעו לארץ הוכפל ומספר הישראלים שיצאו בטיסות זינק ב-125%. עוד עולה שינוי בתמהיל חברות התעופה שבצמרת, "סיפוח זוחל" של חברות הלואו-קוסט וצניחה בנתח השוק של אל על.
ב-2010 עברו בנתב"ג בטיסות בינלאומיות כ-11.5 מיליון נוסעים, גידול של 10% מ-2009. 2019 צפויה להסתיים עם מעבר של כ-24 מיליון נוסעים - גידול שלא מוכר באף מקום בעולם. זאת ועוד, ב-2020 אף יעבור השדה לקטגוריה של נמלי תעופה שבהם התנועה היא מעל 25 מיליון נוסעים.
מספר התיירים שהגיעו דרך האוויר הוכפל. ב-2010 הנתון היה כ-1.9 מיליון, והשנה, כ-4 מיליון.
3 צפייה בגלריה
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
(צילום: דני שדה)

3 צפייה בגלריה
מטוס אל על בואינג 787
מטוס אל על בואינג 787
אל על - איבדה נתח שוק, אבל עדיין במקום הראשון
(צילום: דני שדה)
גם יציאות הישראלים לחו"ל זינקו בשל פתיחת השמיים שהביאה עוד ועוד חברות תעופה, בהן חברות לואו-קוסט שהוסיפו יעדים והביאו לירידת מחירים. לפי נתוני הלמ"ס, ב-2010 נרשמו כ-3.9 מיליון יציאות של ישראלים לחו"ל בדרך האוויר. שנת 2019 צפויה לרשום גידול של כ-125%, למעלה מ-8 מיליון יציאות. זאת כאשר חלק מהיוצאים לחול עשו זאת פעמיים או יותר במהלך השנה. אשתקד הנתון היה כ-7.75 מיליון איש.
גם מפת חברות התעופה השתנתה. ב-2010 העשירייה הראשונה נראתה כך: אל על, ארקיע, לופטהנזה, סן דור (כיום יחד עם אל על), יונייטד (קונטיננטל דאז), דלתא, טורקיש, ישראייר, אליטליה וסוויס. כיום המצב שונה. בינואר-ספטמבר, אל על נותרה במקום הראשון ואחריה היו וויזאייר, טורקיש, איזיג'ט (שמתחלפות במיקומים מדי פעם), ארקיע, אירופלוט, ישראייר, אוקראיין, יונייטד וריינאייר.
מספר חברות פשוט נעלמו, בהן טרנסאירו, יו.אס.אייר, אייר ברלין, מאלב, סייפרוס בגרסתה הקודמת, ג'ט 2, ג'ט אייר פליי, ברמן פליי, ספנאייר.
עוד נתונים: איזיג'ט החלה לפעול בסוף 2009 עם 16,245 נוסעים, ב-2010 היא הטיסה 130 אלף איש והשנה תטיס כמעט 1.2 מיליון. וויזאייר, שהגיעה לארץ אחריה, נמצאת בחמישייה הראשונה וגדלה בכל שנה, בעיקר בשל הוספת יעדים. לעומתן אל על, שנתח השוק שלה (יחד עם סנדור) היה כ-37% ב-2010, צנחה לכ-25% - עדיין הרבה לפני הבאות אחריה. השנה היא תטיס כ-5.8 מיליון איש. הגידול לעומת 2010 עומד על כ-67%, נמוך מהגידול הכללי בנמל התעופה, שהיה מעל 100%.
ואילו נתיבי אוויר הכי פעילים מנתב"ג? חלק מהמדינות שבעשירייה הראשונה החליפו מיקומים. ב-2010 הסדר היה ארה"ב, גרמניה, איטליה, צרפת, אנגליה, רוסיה, ספרד, טורקיה, יוון ושווייץ. בסוף דצמבר הוא צפוי להיראות כך: טורקיה, ארה"ב, יוון, צרפת, איטליה, גרמניה, רוסיה, אנגליה, ספרד ואוקראינה.