3 צפייה בגלריה
מטוס ישראייר
מטוס ישראייר
מטוס ישראייר
(צילום: דני שדה)
חברת ישראייר הודיעה הבוקר (יום א') על השקת מבצע בשם "דצמבר הלבן" (White December) במסגרתו היום החל משעה 17:00 אחר הצהריים ולמשך 72 שעות היא תמכור באתר האינטרנט שלה כרטיסים ב-72 דולרים ל-23 יעדים שונים באירופה.
מדובר בכרטיסים הלוך-חזור שתקפים לטיסות בין החודשים ינואר-אוגוסט. המשמעות: נוסעים מהירי החלטה יכולים לסגור כעת את חופשת הפסח או הקיץ שלהם במחירים מוזלים.
רשימת היעדים במבצע כוללת את טנריף, מונטנגרו, אלבניה, מדריד, סוצ'י, באקו, סלוניקי, אתונה, רודוס, ורנה, בוקרשט, גנואה, בטומי, לובליאנה, פראג, בלגרד, מינכן, ורונה, טביליסי, בורגס, פאפוס, לרנקה וסופיה. כמו כן, ניתן יהיה לקנות ב-72 שקלים כרטיס לאילת לכיוון אחד, כולל שליחת מזוודה, מנתב"ג או משדה התעופה בחיפה.
בכל יעד יוצעו לפחות 72 כרטיסים. הכרטיסים כוללים נשיאה של כבודת יד של עד 8 קילוגרמים. שליחת מזוודה לבטן המטוס עולה 35 דולרים לכיוון. עבור הזמנות שיבוצעו במרכז ההזמנות, כלומר בטלפון, תיגבה תוספת של 25 דולרים לכרטיס. כמו כן, המבצע מוגבל לשני כרטיסי טיסה לכל רוכש. עוד נכתב בתקנון כי אין כפל הנחות, כלומר, לא תינתן הנחה נוספת בכרטיסי אשראי בהם יש הנחה במעמד החיוב.
"לרוב חודש דצמבר וחג החנוכה בפרט 'סובלים' מאפקט חודש נובמבר המשופע במבצעים", מסר סמנכ"ל שיווק ומכירות של ישראייר גיל סתיו, "לכן החלטנו בישראייר על מסורת חדשה לכבוד נר ראשון של חנוכה להציע מחירי טיסות אטרקטיביים במיוחד".
3 צפייה בגלריה
פראג
פראג
פראג ב-72 דולרים
(צילום: shutterstock)

מציאות גם בריינאייר ובאיזיג'ט

ומה קורה בחברות הלואו-קוסט? ריינאיר מציעה טיסות בינואר במחירים נוחים במיוחד למספר יעדים בניהם וורשה, פאפוס, סלוניקי, וינה, אתונה, בוקרשט, קרקוב ופוזנן בפחות מ-20 אירו לכיוון.
3 צפייה בגלריה
ריינאייר
ריינאייר
מטוס של חברת ריינאייר
(צילום: דני שדה)
בתוך כך, החברה האירית בעיצומה של מכירה מיוחדת של 150 אלף מושבים ב-20% הנחה. בדרך כלל המכירות הללו אינן משפיעות באופן ישיר על הטיסות מנתב"ג, אבל במכירה שמסתיימת היום בחצות, הצלחנו למצוא טיסות נבחרות בחודש מרץ טיסות עד 30 אירו לכיוון לכל היעדים הנ"ל, וגם לברלין, בריסל ובולוניה. שימו לב שהמחירים אינם כוללים כבודה מכל סוג שהיא.
באיזיג'ט הבריטית מחירי הטיסות לינואר ירדו בצורה משמעותית כשהצלחנו מצאנו טיסות לברלין, ונציה, בורדו, נאנט וטולוז במחירים דומים גם כן. בדומה לישראייר – גם בחברה הכתומה הכרטיס כולל מזוודת טרולי כחלק מכרטיס הטיסה הבסיסי.
וגם חברת וויזאייר ההונגרית לא נשארת חייבת ומיישרת קו עם אחיותיה. מצאנו טיסות נבחרות באתר החברה מנתב"ג לווינה, קרקוב ודברצן בפחות מ-30 אירו לכיוון במהלך חודש ינואר.