בשיתוף SkiDeal
בזמן שאנחנו חווים את גל השרב הראשון בישראל, עשרות ישראלים עלו על מטוס לסופיה בבולגריה, עטופים בחליפות סקי ומוכנים לחופשת הגלישה שכבר כמעט ויתרו עליה לגמרי. בנסקו, שנחשב לאחד מאתרי הסקי המועדפים על הישראלים, זכה השנה לכמויות שלג אדירות (ביום שני האחרון הגיע השלג ל-255 ס"מ) שמאפשרות עונת גלישה ארוכה ומבטיחות גם לנו הישראלים ששערי הטיסות רק נפתחו בפנינו, ליהנות מהאדרנלין המיוחל.
3 צפייה בגלריה
הגולשים הישראלים בבנסקו
הגולשים הישראלים בבנסקו
הגולשים הישראלים בבנסקו
(צולם עבור SkiDeal)
את עדן מרמת השרון אנחנו תופסים בצ'רליפט בדרך למסלול הראשון: "אי אפשר לתאר את ההתרגשות", היא אומרת, "ומעבר להתרגשות אני בעיקר מופתעת. לא ציפיתי להגיע לבנסקו בתחילת אפריל וליהנות ממראות של אמצע פברואר. עוד יורד כאן שלג טבעי, הכל מכוסה לבן, הגגות, העצים, המסלולים, הכל מלא שלג כאילו האתר חיכה רק לנו".
גם אופיר מתל אביב לא נשארה אדישה לשלג. "ממצב שבו כבר ויתרנו על הרעיון לגלוש השנה, אנחנו פתאום מוצאים את עצמנו בשלג משוגע. כבר בדרך לאתר ירד עלינו מלא שלג ובאופפיסטים השלג מגיע לי עד הברכיים. זה הרבה יותר טוב ממה שתיארנו לעצמנו".
3 צפייה בגלריה
הגולשים הישראלים בבנסקו
הגולשים הישראלים בבנסקו
הגולשים הישראלים בבנסקו
(צולם עבור SkiDeal)
שרון ממשמרת יושב עם בירה על ההר בדיוק בנקודה שחלם עליה כל התקופה החולפת. "לא גלשתי שנה ושלושה חודשים וספרתי כל יום", הוא מספר, "הדבר הראשון שעשיתי כשהגעתי לכאן זה להרים ערימה של שלג ולהסניף את הריח הזה. התגעגעתי בטירוף. התקופה הזאת הדגישה לי כמה אני פשוט צריך את הגלישה. עכשיו ברור לי שבשנייה שאני חוזר הביתה אני כבר סוגר לעצמי חופשה לשנה הבאה".
מרגישים באתר את מגבלות הקורונה? "לגמרי לא מורגש", שרון אומר, "יש הגבלות בסיסיות - מסכות, שמירה על מרחק, היגיינה וכאלה, אבל זה לא פוגע בחוויה בשום צורה".
"זה מה שכיף בחופשת סקי", עדן מסבירה, "שכמעט הכל קורה בחוץ. אז במקומות הסגורים יש דרישה למסכות ורוב המסעדות על ההר מאפשרות ישיבה רק בחוץ, אבל מלבד זה הכל קורה אותו הדבר. המלווים פה ממליצים לנו איפה לבלות ויודעים להגיד מה פתוח, ואיפה ההגבלות, ובזמן הגלישה אין שום מגבלות ואפילו לא מחשבות על קורונה".
איך החוויה הכללית באתר?
"הגענו בתזמון מושלם", מתארת אופיר, "מצד אחד השלג לא מפסיק לרדת ותנאי הגלישה מושלמים ומצד שני אין עומס בכלל. אין תורים לגונדולה, אין צפיפות במסלולים, העיירה לא מפוצצת אנשים. מרגיש שהכל כל כך מדויק".
3 צפייה בגלריה
הגולשים הישראלים בבנסקו
הגולשים הישראלים בבנסקו
הגולשים הישראלים בבנסקו
(צולם עבור SkiDeal)
"בנסקו מחייכת אלינו", מוסיף שרון, "באנו חבר'ה מלאים בהתרגשות, והעיירה והאתר לא מפסיקים להפתיע אותנו, אני לא רוצה שזה ייגמר".
על אילו חלופות חשבתם כשנראה שעונת הסקי באירופה לא תפתח?
"אני כבר התחלתי לתכנן את החופשה שלי בארה"ב", אומרת עדן, "לא הייתה לי כוונה לפספס עוד עונת גלישה וכבר הייתי מוכנה לטוס רחוק מאוד בשביל לגלוש".
"לגמרי", שרון מסכים, "אבל ברגע שנפתחה האופציה לטוס לבנסקו כל התוכניות נזרקו לפח והייתי הראשון על המטוס. עכשיו אני עסוק בעיקר בלגרום לחברים בארץ להתחרט על זה שהם לא הצטרפו. אני בטוח שבשנה הבאה הם יפצו על זה ב-2 ואפילו 3 חופשות סקי בעונה". כרגע הפעילות בבנסקו מתוכננת להימשך עד ה-11.4.
בשיתוף SkiDeal