מגזין התיירות האמריקני "טרוול אנד לייז'ר" כלל את קיסריה ברשימת 50 היעדים הטובים ביותר לשנת 2020. "הנישואין המאושרים של עתיקות ומודרניות מושכים יותר ויותר מבקרים לקיסריה", נכתב בדברי ההסבר שם, הזכירו את מרכז המבקרים החדש שנחנך בחודש יוני, את מסעדת הלנה בנמל, את מועדון צלילה קיסריה העתיק ואת מלון דן קיסריה שעבר שיפוץ ונפתח מחדש לפני כמה חודשים.
לרשימה המלאה של 50 היעדים המומלצים - הקליקו
2 צפייה בגלריה
גן לאומי קיסריה
גן לאומי קיסריה
גן לאומי קיסריה
(צילום: shutterstock)

על פי נתוני רשות הטבע והגנים, כבר שנתיים ברציפות גן לאומי קיסריה הוא האתר שזוכה לכמות הביקורים הגבוהה ביותר. בשנת 2018 ביקרו באתר כ-1,006,000 מטיילים ישראלים ותיירים. אולם, אם מסתכלים על הישראלים לחוד ועל התיירים לחוד - קיסריה מדורגת אצל כל אחת מהקבוצות במקום השני.
בחודש יוני נפתחה למבקרים מערכת הקמרונות המרשימה בגן לאומי קיסריה בתום חמש שנים של עבודת מחקר ושחזור. מדובר בפרויקט הדגל של מפעל שחזור ושימור עתיקות נמל קיסריה, והושקעו בו יותר מ-150 מיליון שקלים מטעם קרן אדמונד דה רוטשילד.
את מערכת הקמרונות ("קשתות") בנה המלך הורדוס לפני יותר מ-2,000 שנה, וכעת היא הפכה למרכז מבקרים חדשני אשר מציג את סיפורו ואת סיפורה של קיסריה. במקום שוחזרו ארבעה קמרונות, שיאכלסו מעתה תצוגה יפהפייה המשלבת תכנים, מדיה וממצאים ארכיאולוגיים נדירים שנחשפו בקרקע ובמצולות הים וטרם הוצגו לקהל הרחב.
2 צפייה בגלריה
מערכת הקמרונות קיסריה
מערכת הקמרונות קיסריה
מערכת הקמרונות במרכז המבקרים
(צילום: עידו ארז)
מערכת הקמרונות נחשפה לפני חמש שנים בחפירות ארכיאולוגיות בשטח הגן הלאומי קיסריה. מדובר בחלק ממתחם מקודש שבנה הורדוס כמחווה לפטרונו אוגוסטוס קיסר רומא ולכבוד האלה רומא. המקדש השקיף אל הים ומוזכר בספר "מלחמות היהודים" של יוסף בן מתתיהו, שבו מסופר כי הורדוס בנה את המקדש בראש הגבעה ובתוכו הוצב פסל ענק של הקיסר בדמות זאוס ופסל נוסף של האלה רומא בדמות הרה מארגוס. מסופר כי המקדש המרהיב נראה ממרחקים, ואף מהרי הכרמל. פסלי הענק לא נמצאו, ועל פי הערכות נלקחו מהמקום לאורך ההיסטוריה.
יעדים נוספים שנכללים ברשימה שכתובה לפי סדר אלפבתי הם אדיס אבבה (אתיופיה), ארקיפה (פרו), אשוויל (צפון קרוליינה), אוסטריה, החוף המזרחי של באחה קליפורניה הדרומית (מקסיקו), ברבדוס, בייג'ינג (סין), הוואי, בוטסואנה ובוסטון.
נציגות נוספת מישראל ברשימה יוקרתית נרשמה לפני קצת יותר משנה, אז העיר תל אביב-יפו דורגה במקום השלישי ביעדים המסקרנים בעולם לשנת 2019 של עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל". "בנמל ההיסטורי של יפו, כיום שכונה נמרצת בתל אביב, תמצאו שילוב של בתי קפה מגניבים וגלריות בין החנויות הערביות הישנות", הסביר אז מחבר הרשימה שציין לטובה שלושה בתי מלון יוקרתיים – סטאי ת"א, דריסקו ודה ג'אפה.