12 צפייה בגלריה
לאס וגאב
לאס וגאב
כיף לכם שם למעלה? פארק השעשועים במלון סטרטוספר, לאס וגאס
(צילום: מתוך יוטיוב)
לאמיצים והנועזים: אם אתם נמנים על אלו שפעילות אקטיבית, רפלקס הקאה ותחושה של סכנת חיים, הופכים עבורם את החופשה למוצלחת באמת, ונופים מרשימים ובטן-גב הם רק המלצה לטיול נחמד - רשימת האטרקציות שבכתבה הבאה, היא בדיוק מה שאתם צריכים כדי לקבל את ההחלטה לאיזה יעד תיסעו בחופשה הבאה שלכם.
לא נכחיש, יש סיכוי שהאטרקציות הללו יגרום לבטן שלכם להתהפך, ללחץ הדם לעלות וללב לדפוק בקצב מהיר מהרגיל - אבל הי, אם אינכם סובלים מפחד גבהים ובעלי שלפוחית איתנה דיה, סביר להניח שבסוף (ואולי אפילו כבר בהתחלה), תוכלו גם ליהנות מהן.
12 צפייה בגלריה
סין
סין
מודים, אותנו זה מפחיד: הנדנדה בפארק השעשועים וואנג שאן, סין
מלאס וגאס ועד סין - הנה חמש אטרקציות מפחידות שירימו לכם את רמת האדרנלין בגוף, ויגרמו לכם להבין את המשמעות האמיתית של להיות "בין שמים לארץ".

1. לאס וגאס: פארק שעשועים על הגובה

האטרקציה הבאה נמצאת במלון סטרטוספר שבלאס וגאס. המלון בנוי משני חלקים: החלק הראשון הוא המקום בו לנים האורחים, והשני הוא מגדל.
12 צפייה בגלריה
לאס וגאב
לאס וגאב
לאס וגאס
(צילום: מתוך יוטיוב)
אבל שלא תטעו, לא מדובר בסתם מגדל, אלא בזה הגבוה ביותר בארצות הברית המציע לאורחיו שלל חוויות - בין היתר תצפית מרשימה על העיר כולה, צניחה חופשית מגג המגדל וגם פארק שעשועים קטן, אבל כזה שעולה על כל דמיון.
12 צפייה בגלריה
לאס וגאב
לאס וגאב
לא סתם מגדל
(צילום: מתוך יוטיוב)
שלושת המתקנים הפועלים בו, ובעיקר הגובה הרב אליו הם מתנשאים, הופכים את החוויה כולה למופרעת במיוחד.
12 צפייה בגלריה
לאס וגאב
לאס וגאב
(צילום: מתוך יוטיוב)

2. ניו זילנד: "רוגטקה אנושית"

אם תהיתם פעם איך מרגישה אבן שמועפת מתוך רוגטקה, האטרקציה החדשה שנבנתה בסמוך לעיר קווינסטאון שבאי הדרומי של ניו זילנד - היא בדיוק בשבילכם.
12 צפייה בגלריה
רוגטקה אנושית בניו זילנד
רוגטקה אנושית בניו זילנד
רגע לפני השיגור
(צילום מתוך עמוד היוטיוב AJ Hackett Bungy NZ)
הרוגטקה משגרת הרפקתנים חסרי פחד, הקשורים ברצועות ובחבלים בלבד, מעל התהום של עמק נוויס, בגובה של כ-150 מטרים ובמהירות של כ-95 קמ"ש. האטרקציה אגב, זמינה לבני 13 ומעלה ולמי ששוקל 27 קילוגרמים לפחות, כך שאם אתם לא עומדים בקריטריונים הללו - מומלץ שתנסו אטרקציה מסוג אחר. ואנחנו רק נוסיף כי אם אתם עומדים בקריטריונים אך ידועים כבעלי לב חלש (תרתי משמע) - ותרו על החוויה המפחידה הזו מראש.

3. סין: פארק השעשועים וואנג שאן (נדנדה מעל צוק)

הסינים הם חובבי גשרי זכוכית ידועים, ועכשיו מתברר שהם גם אוהבים אטרקציות בגובה. בפארק השעשועים "וואנג שאן", שממקום במחוז צ'ונגקינג שבסין, קיים המגוון הגדול בעולם של אטרקציות על הגובה.
בין היתר, יש שם גשר זכוכית שתלוי מעל צוק בגובה של 121 מטרים, דרך גשר קרשים קטנטן בגובה של 152 מטרים שמותר לחצות רק במידה ואתם קשורים ברתמה, וגולת הכותרת – נדנדת ענק התלויה מעל צוק המתנשא לגובה של 300 מטרים. לבעלי לב חזק בלבד, כבר ציינו?

4. אוסטריה: סקייטבורד מעל נהר גועש

כל מי שביקרו או חשבו לבקר ביום מן הימים באוסטריה, ודאי יודעים שמדובר במדינה של נופים, טבע והמון היסטוריה. מה שרוב האנשים כנראה אינם יודעים על המדינה האירופאית, זה את העובדה שהספורט האקסטרימי שלה מסתכם לרוב ב...סקי, כיאה למדינה הנהנית מלא מעט שלג בעונת החורף.
12 צפייה בגלריה
אוסטריה
אוסטריה
אוקי, זה מפחיד
(צילום: מתוך אתר הפארק)
הפארק האתגרי Area 47, לוקח את היתרונות הגיאוגרפיים של המדינה - והולך איתם כמה צעדים קדימה. מדובר בפארק ענק עם מגוון אטרקציות לחובבי האקסטרים, וגם לאלה המחפשים חוויה רגועה יותר.
12 צפייה בגלריה
אוסטריה
אוסטריה
וגם זה, אם נודה באמת
(צילום: מתוך אתר הפארק)
מה אפשר למצוא שם למשל? מגלשות מים מטורפות, מערות טיפוס ואת האטרקציה השווה ביותר - פארק חבלים ענק שתלוי מגשר. ואנחנו נוסיף כי בסך הכל מדובר בחוויה שגרתית ויומיומית כזאת, לא משהו מיוחד שידרוש מכם להיות אמיצים ונועזים מהרגיל.

5. קנדה: רכבת הרים מהירה ועצבנית

רכבת ההרים "יוקון סטרייקר" - שנחנכה בחודש מאי השנה, בפארק השעשועים "קנדה וונדרלנד" (Canada's Wonderland) הסמוך לטורונטו - היא הארוכה, המהירה והגבוהה מסוגה בעולם. הרכבת, מגיעה למהירות מירבית של 130 קמ"ש, אורך הנסיעה הכולל שלה עומד על 1,105 מטרים ונמשך שלוש דקות ו-25 שניות.
12 צפייה בגלריה
רכבת הרים יוקון סטרייקר
רכבת הרים יוקון סטרייקר
לחובבי הז'אנר בלבד: כבת ההרים יוקון סטרייקר
(צילום מסך מתוך: Youtube / Canada's Wonderland)
12 צפייה בגלריה
רכבת הרים יוקון סטרייקר
רכבת הרים יוקון סטרייקר
והנה עוד אחת, שלא תגידו שאנחנו לא מפנקים
(צילום מסך מתוך Youtube / Canada's Wonderland)
עוד על הפרק: ארבע לולאות שבהן הקרונות, כמו גם הנוסעים, עוברים ארבעה לופים שלמים של 360 מעלות. גולת הכותרת היא, איך לא, הירידה האנכית מגובה של כ-75 מטרים אל תוך תעלה, שיודעי דבר טוענים כי ירידה זו מרגישה כמו צניחה חופשית. אנחנו לא יודעים מה איתכם, אבל אצלנו ארוחת הצהריים כבר התחילה לעלות.