טיולי טבע ומורשת

הכפר הנבטי בממשית

איפה? גן לאומי ממשית.
מה בתוכנית? רשות הטבע והגים מזמינה את הציבור להצצה לחיי כפר נבטי קדום שכמו עמד מלכת לפני 2,000 שנה. כאן נוגעים בזמן שחלף, מתחברים לניחוחות העבר ומתרגשים מחוויה כמו-היסטורית צבעונית וקסומה של מראות, ריחות וטעמים ברחובות הכפר ביום ובלילה.
מפת האטרקציות

54 צפייה בגלריה
השוק הנבטי בממשית
השוק הנבטי בממשית
השוק הנבטי בממשית
(מנו גרינשפן)
סוחרים אותנטיים פורסים את מרכולתם: בזאר של שטיחים, ענתיקות, רקמות, כלי נחושת, תבלינים, מור ולבונה ועוד. לצידם דוכני אומנים ומלאכות מסורתיות: ניפוח זכוכית, קדרות, ליבוד, קליעת סלים, צורפות, פיסול באבן, ציור בחול ואריגה.
מתי? ימים שלישי-שבת, 19-15 באוקטובר, החל מ-10:00. סיורים מודרכים באתר ייצאו בכל שעה עגולה, שיירת גמלים ססגונית עמוסה כל טוב ומלווה בשחקנים ונגנים תגיע לכפר כל יום בשעות 11:00, 13:00 ו-15:00. "שוק לילי" מיוחד עם מופע מוזיקלי יתקיים ביום חמישי, 17 באוקטובר, בשעות 22:00-20:00.
כמה עולה? 22 שקלים למבוגר, 9 שקלים לילד; משחק "המבצר" בתוספת 30 שקלים למשפחה.
פרטים נוספים: באתר.

טיול אל עין ירקעם – המכתש הגדול

איפה? המכתש הגדול (מכתש ירוחם).
מה בתוכנית? עין ירקעם הוא אחת מפינות החמד המפתיעות ביותר שתוכלו למצוא בנגב - בערוצו היפהפה של נחל חתירה, עם יציאתו מהמכתש הגדול. המטיילים מוזמן לטייל במסלול יפהפה, שלאורכו יוכלו לחזות (ואולי גם לטבול) בגב מים בלב מדבר, בפריחות סתיו, בקניון מדברי ובמפל מים יבש ומרשים במיוחד.
54 צפייה בגלריה
עין ירקעם
עין ירקעם
עין ירקעם
(יעקב שקולניק)
מתי? בכל ימי חול המועד, תחנת מידע והסברה של רשות הטבע והגנים תפעל בתחילת המסלול.
כמה עולה? ללא תשלום.
מסלולי טיול נוספים ניתן לאתר בעזרת מנוע החיפוש החדש של רשות הטבע והגנים.

פסטיבל האוכל בפארק הבשור

איפה? גן לאומי הבשור (פארק אשכול).
מה בתוכנית? האופנה החדשה של משאיות מזוןfood trucks) ) תופסת תאוצה בישראל ומגיעה בסוכות גם לפארק הבשור. כ-25 בעלי משאיות מזון צבעוניות יבשלו אוכל במגוון סגנונות: איטלקי, אסיאתי, מקסיקני, יווני, ישראלי, אמריקני ועוד.
54 צפייה בגלריה
פארק הבשור
פארק הבשור
פארק הבשור
(מנו גרינשפן)
בסמוך לפסטיבל האוכל תוצג תערוכה של עשרות מכוניות אספנות ישנות וצבעוניות, עם תאריך ייצור ומידע על המכונית. בחלקן יהיה ניתן להצטלם.
בפארק מחכים תמיד בריכות שכשוך לילדים, מדשאות ירוקות, מעיינות ציוריים, מתקני פיקניק, כרי דשא ופינות חמד רבות. מומלץ לשלב בביקור לינה בחניון הלילה הבשור.
מתי? יום שבת, 19 באוקטובר, בשעות 17:00-9:00.
כמה עולה? 22 שקלים למבוגר, 9 שקלים לילד; מחיר כל מנה בפסטיבל האוכל 35 שקלים.
פרטים נוספים: באתר.

אל פריחת החצבים במדבר יהודה

איפה? "שביל החצבים" בערד – מתחילים בקצה רחוב נוף.
מה בתוכנית? בוואדי של נחל טוביה בתוך העיר ערד סומן לפני חמש שנים "שביל החצבים". אמנם מדובר בשביל קצר וצנוע, אבל הוא מזכה את הצועדים בו בסיבוב מקסים אל המדבר וחזרה – מבלי להתאמץ יותר מדי.
54 צפייה בגלריה
שביל החצבים בערד
שביל החצבים בערד
שביל החצבים בערד
(ענת רסקין)
בתקופה זו מלווים את המטיילים בשביל אלפי חצבים שצבעם הלבן בולט היטב על רקע הצהוב של המדבר. אורכו של המסלול כ-2.5 ק"מ והוא מתחיל בקצה רחוב נוף – מסלול מסומן שחור יוביל אתכם למטה, עד שתגיעו לסולם מקובע בסלע ואל צומת שבילים שחור-ירוק.
כדי לעבור ל"שביל החצבים" פונים ימינה אל השביל המסומן בירוק. ממשיכים בהליכה עד שמגיעים למפגש שבילים ירוק-כחול, ומכאן עולים אל נקודת הסיום בקצה רחוב אחווה. בנקודה זו ניתן להשאיר לפני הטיול רכב נוסף, או להמשיך רגלית: פונים ימינה אל רחוב אחווה, ממנו ימינה בפנייה הרביעית אל רחוב מגדל, ואז שוב ימינה אל רחוב נוף כדי לחזור אל נקודת ההתחלה.
מתי? כל ימי החג.
כמה עולה? ללא תשלום.

רחצה ב"מעיין האהבה" – עין פלוטית

איפה? עין פלוטית, מועצה אזורית תמר.
מה בתוכנית? בין קבוצת דקלים לצד הכביש המוביל לעין תמר ונאות הכיכר מסתתר עין פלוטית, הידוע גם בשם "מעיין האהבה". במקום נבנה גשר עץ המוביל אל המעיין. המקום המיוחד נראה כעין גדולה וכחולה של מי מעיין, שזוהרת באפלולית הדקלים שמגוננים על המקום.
54 צפייה בגלריה
עין פלוטית
עין פלוטית
עין פלוטית
(באדיבות מ.א. תמר )
האגדה המקומית מספרת שמי המעיין מחזירים אהבות קודמות - הטובל את ידיו במי המעיין ואחר כך שוטף את פניו, האהבה שנטשה אותו תחזור אליו. וכך, בזכות האגדה, הגיעו למעיין מאוכזבים רבים, פליטי אהבה שנטשה אותם, לבקש מזור לליבם הדואב – ומכאן שם המעיין.
מצומת הערבה נוסעים צפונה בכביש 90 לכיוון ים המלח ופונים ימינה לכביש 2499, לכיוון עין תמר ונאות הכיכר. לאחר כ-4.1 ק"מ מהצומת מגיעים לקבוצת דקלים משמאל לדרך, שבתוכם נחבא המעיין. חונים בחניה שליד ונכנסים פנימה ברגל.
מתי? כל ימי החג.
כמה עולה? ללא תשלום.

מצפה כוכבים עם טלסקופים בלב המדבר

איפה? חניון החולות הצבעוניים, המכתש הגדול (מכתש ירוחם).
מה בתוכנית? בחול המועד סוכות תתקיים בחניון החולות הצבעוניים שבמכתש ירוחם (הגדול), פעילות אסטרונומיה חווייתית עם טלסקופים למשפחות, עם רדת החשכה – "שירת הכוכבים".
במהלך הפעילות המשתתפים יגלו את המסתורין שיש לשמיים להציע בארבעה מתחמי אסטרונומיה משולבים - מודל ענק של מערכת השמש, עם עשרות אלמנטים מדהימים ומפתיעים, צפייה בטלסקופים מקצועיים, דרכם המשתתפים יביטו בגרמי השמיים.
54 צפייה בגלריה
פעילות "שירת הכוכבים" במכתש הגדול, ירוחם
פעילות "שירת הכוכבים" במכתש הגדול, ירוחם
פעילות "שירת הכוכבים" במכתש הגדול, ירוחם
(שחר כהן)
בנוסף, יתקיימו הדרכות והיכרות עם מפת השמיים, קבוצות ושמות הכוכבים, כיצד מזהים את כוכב הצפון, גלגל המזלות, עם אלומות לייזר שכמעט נוגעים בכוכבים, בתוספת הסברים מדעיים וסיפורים מרתקים על עולם האסטרונומיה. במקום גם תהיה פינת הפעלה ומתחם משחקים אסטרונומיים לילדים.
מתי? ימים רביעי-חמישי, 17-16 באוקטובר, בשעות 21:00-19:30 או 22:45-21:15.
כמה עולה? 68 שקלים למבוגר, 55 שקלים לילד; 250 שקלים לכרטיס משפחתי (עד שש נפשות). יש להירשם מראש.
פרטים נוספים: מידע והרשמה בטלפון 052-7276100 או 052-6705523 או בעמוד הפייסבוק של "שירת הכוכבים".

סיורי גיאולוגיה ועיצוב הנוף בדרום

איפה? ים המלח / מורדות רכס חתירה והמכתש הגדול / מכתש רמון.
מה בתוכנית? החברה הגיאולוגית והחברה להגנת הטבע מזמינות את הציבור ללמוד מקרוב על תופעות הטבע המיוחדות בארץ שלנו: יום מיוחד לחובבי גיאולוגיה, עם שבעה טיולים מהגליל ועד אילת, בהדרכת מיטב המומחים לגאולוגיה בארץ. הסיור בים המלח כולל הסבר על היסטוריית האגמים שמילאו את אגן ים המלח בתקופת הרביעון וכן ביקור בשפך נחל צאלים ומחצבת סדום.
54 צפייה בגלריה
סדקים במצוק מכתש רמון
סדקים במצוק מכתש רמון
סדקים במצוק מכתש רמון
(צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)
הסיור במורדות רכס חתירה כולל עלייה במסלול ה"סנפיר הגדול" ותצפית על המכתש הגדול, ירידה דרך החולות הצבעוניים והליכה אל הגבעה הניאוגנית שבתוך המכתש. הסיור במכתש רמון כולל הליכה לאורך מצוק המכתש והיכרות עם נושאי המגוון והמורשת וההיסטוריה הגיאולוגית שלו, ולאחר מכן ירידה לתוך המכתש במעלה ברוש וביקור בגבעת המנסרה ובאתר אבן-רוח-מים המכונה "הים של מצפה".
מתי? יום רביעי, 16 באוקטובר, בשעות 16:30-9:00.
כמה עולה? מורדות רכס חתירה ומכתש רמון - 25 שקלים למשתתף; ים המלח – 40 שקלים למשתתף.
לפרטים נוספים: באתר.

"הכביש היפה במדינה": כביש 10 נפתח

איפה? כביש 10 בקטע שבין עזוז ועד למפגש עם כביש 12.
מה בתוכנית? כביש 10 מוגדר בשגרה "כביש מסוכן" - מסיבות ביטחוניות. מאז מתקפת הטרור על האוטובוס בדרך לאילת לפני שמונה שנים, רובו של הכביש הצמוד לגבול מצרים סגור לתנועת אזרחים ומשמש רק את כוחות הביטחון. כעת, כבכל סוכות ופסח ללא מתיחות ביטחונית חריגה, הוא נפתח לתנועת מטיילים למשך שבוע אחד בלבד. לכבוד המטיילים, צה"ל יתגבר את כוחותיו לאורך הכביש בעל הנוף המרהיב והפראי.
54 צפייה בגלריה
כביש 10
כביש 10
כביש 10
(צילום: רויטרס)
מתי? הכביש ייפתח בתאריכים 21-14 באוקטובר, בשעות 17:00-8:00 בלבד.
כמה עולה? חינם.
לפרטים נוספים: פיקוד דרום – 08-9902926/7.

סיורים תיאטרליים מודרכים בעיר העתיקה בב"ש

איפה? העיר העתיקה בבאר שבע, הסיורים ייצאו מרחבת מרכז המבקרים באר אברהם.
מה בתוכנית? העיר העתיקה של באר שבע מזמינה את הציבור ליהנות מסיורים מודרכים לכל המשפחה, שייצאו במיניבוסים בכל שעה עגולה מרחבת מרכז מבקרים באר אברהם.
54 צפייה בגלריה
סיורים תיאטרליים בעיר העתיקה, באר שבע
סיורים תיאטרליים בעיר העתיקה, באר שבע
סיורים תיאטרליים בעיר העתיקה, באר שבע
(דיאגו מיטלברג)
הסיורים יעברו במוקדי התיירות והתרבות בעיר העתיקה וילוו בסיפורים היסטוריים ופיקנטיים אודות העיר העתיקה בבאר שבע. הסיורים ילוו בקטעים תיאטרליים שיפגשו את המבקרים במוקדי התיירות והתרבות השונים ברחבי העיר העתיקה.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 14:00-10:00. סיור ייצא בכל שעה עגולה.
כמה עולה? ללא תשלום – מותנה בהרשמה מראש.
פרטים נוספים: מידע והרשמה בטלפון 08-6464980 או במייל: officeatika@br7.org.il.

העיר עבדת מתעוררת לחיים

איפה? גן לאומי עבדת.
מה בתוכנית? רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור ללמוד על העם החופשי ביותר שחי בנגב ולהכיר שני נבטים מיוחדים במינם. הם ילמדו את המבקרים מהם שלושת החוקים שבזכותם הנבטים שמרו על חירותם, לפחות לזמן מה - והכול בשירה, בריקוד ובהרבה צחוק.
54 צפייה בגלריה
גן לאומי עבדת
גן לאומי עבדת
גן לאומי עבדת
(מנו גרינשפן)
סוחרי הממלכה ואומניה ימלאו את חצר המצודה בשלל פעילויות יצירה, דוכנים, סדנאות ובמתחם אירוח נבטי. כמו כן יהיו הצגות מטיילות עם נטי הנבטי וקמאי המוזיקאי.
מתי? ימים שני-חמישי, בשעות 16:00-10:00. הצגות בשעות 11:00 ו-14:00.
כמה עולה? 28 שקלים למבוגר, 14 שקלים לילד.
פרטים נוספים: באתר.

צפרתון - מרתון הצפרות של קק"ל

איפה? אגם ירוחם.
מה בתוכנית? ישראל התברכה במגוון אדיר של מיני בעלי כנף המאכלסים את הנופים המגוונים שלה, והחולפים דרכה בכמויות עצומות פעמיים בשנה: בדרכם לאפריקה בסתיו, ובחזרה לאתרי הקינון במזרח-אירופה ומערב-אסיה באביב.
54 צפייה בגלריה
הצפרתון באגם ירוחם
הצפרתון באגם ירוחם
הצפרתון באגם ירוחם
(אור אלכסנברג)
בין הציפורים שמגיעות לבקר אותנו בסתיו ו"ישתתפו" באירועי הצפרתון אפשר למצוא: עגורים אפורים, שקנאים, שלדגים גמדיים, עיטי חורש, חסידות לבנות, חסידות שחורות, בזי ערב, שרקרקים גמדיים, פרנקולינים שחורים, דאות שחורות כתף, שלדגים לבני-חזה, ועוד מינים רבים של עופות מרהיבים ביופיים.
זאת השנה השנייה שמקיימת קק"ל את הצפרתון - מרתון הצפרות בשיא עונת נדידת הציפורים - במטרה לחבר את הקהל הרחב לנושא באמצעות שלל פעילויות: סיורי צפרות, הדרכות טיבוע, מְסַפֵּר צִיפּוּרִים, מופע מעוף של בועות סבון, סדנאות יצירת ציפורים, תיפוף על כלים ממוחזרים ועוד.
מתי? יום שלישי, 15 באוקטובר, בשעות 14:00-9:00.
כמה עולה? ללא תשלום.
פרטים נוספים: באתר.

"מגלים את סודות ניצנים הישנה" עם החברה להגנת הטבע

איפה? מרחב בית ספר שדה שקמים.
מה בתוכנית? החברה להגנת הטבע מזמינה את הציבור להפנינג סוכות ענק - חוגגים את החג עם מגוון תחנות פעילות חווייתיות לכל המשפחה בבית ספר שדה שקמים.
54 צפייה בגלריה
חולות ניצנים
חולות ניצנים
חולות ניצנים
(דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
גולת הכותרת: "מגלים את סודות ניצנים הישנה" - משחק חפש את המטמון שלוקח את כל המשפחה למסע בזמן, דרך סיור אקטיבי ומאתגר במרחב בית ספר שדה שקמים. המשחק יתבצע עם אפליקציית "טרז'ר היט" בסמארטפון. בנוסף: בישולי שדה ויצירה ופעילות מפת ארץ ישראל ענקית.
מתי? יום חמישי, 17 באוקטובר, בשעות 15:00-10:00 (המשחק יתחיל בכל שעה עגולה).
כמה עולה? 36 שקלים למשתתף (30 שקלים לחבר החברה להגנת הטבע).
פרטים נוספים: באתר.

"להציל את ממלכת האור" בקומראן

איפה? פארק (גן לאומי) קומראן.
מה בתוכנית? הרפתקה תיאטרלית בהפקה חדשה לכל המשפחה, אפופה במסתורין וחבויה תחת מעטה סוד – רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור למסע לגילוי עברם של "אנשי האור" שבו ייחשפו תעלומות גדולות מהחיים: מי באמת כתב את המגילות האבודות?
54 צפייה בגלריה
גן לאומי קומראן
גן לאומי קומראן
גן לאומי קומראן
(דורון ניסים)
מה היה סודם האפל של "אנשי האור"? מי הוא הכוהן הרשע שרודף את כוהן הצדק? והאם הביסו "אנשי האור" את "אנשי החושך"?
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00.
כמה עולה? 29 שקלים למבוגר, 15 שקלים לילד.
פרטים נוספים: באתר.

"משקיעה לזריחה" – מופע רב חושי המוקרן על הר המצדה

איפה? גן לאומי מצדה – חניון מערבי.
מה בתוכנית? רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור להגיע ולצפות בסיפור מצדה תוך חוויה רב חושית מרתקת. החיזיון האורקולי החדש במצדה הוא מופע מרהיב אשר מוקרן על גבי הר המצדה בשילוב הקרנות ענק בטכנולוגיית VIDEO MAPPING, תאורה מתקדמת ופסקול ייחודי שהולחן על ידי שלמה גרוניך.
54 צפייה בגלריה
מופע "משקיעה לזריחה" במצדה
מופע "משקיעה לזריחה" במצדה
מופע "משקיעה לזריחה" במצדה
(בריז )
מומלץ להגיע לפחות שעה לפני ההקרנה, כשעל רקע שקיעה ודמדומים אפשר ליהנות מחוויה מקדימה של מתחמים שונים המאירים זוויות נוספות מסיפורו של ההר.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-14 באוקטובר, בשעה 20:30. אורך המופע 45 דקות. מומלץ להגיע ב-20:00 ולהתרשם גם ממופע מקדים הכולל סרט על החפירות ההיסטוריות במצדה, קולנים עם מידע בנוגע להורדוס ועוד.
כמה עולה? 50 שקלים למבוגר, 40 שקלים לילד.
פרטים נוספים: באתר.

טיולי אושפיזין ביערות קק"ל בדרום

איפה? מצפה בית אשל או יער יתיר.
מה בתוכנית? קק"ל מזמינה את הציבור ליהנות מטיולים מודרכים במהלך חול המועד סוכות - כל פעם בפינה קסומה אחרת ברחבי הארץ. הטיולים יימשכו כשלוש עד ארבע שעות, וישולבו במכוניות פרטיות והליכה קצרה בשבילי היער.
54 צפייה בגלריה
מצפה בית אשל
מצפה בית אשל
מצפה בית אשל
(יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)
בדרום מוצעים טיול לאורך נחל באר שבע כולל ביקור במצפה בית אשל וטיול אל חורבת עניים ושביל המתקנים ביער יתיר. בשאר ימי החג, אנשי קק"ל יעבירו סיורים מודרכים במצפה בית האשל.
מתי? נחל באר שבע – יום שלישי, 15 באוקטובר, בשעה 10:00; יער יתיר - יום חמישי, 17 באוקטובר, בשעה 10:00. סיורים במצפה בית האשל בלבד – ימים שלישי-חמישי בשעות 16:00-9:00 (הדרכה בכל שעתיים עגולות).
כמה עולה? 10 שקלים למשתתף (עד 40 שקלים למשפחה) – בהרשמה מראש. סיור מודרך במצפה בית האשל בלבד – ללא תשלום.
פרטים נוספים: "קו ליער" בטלפון 1-800-350-550.

משימות וחידות בתל באר שבע

איפה? גן לאומי תל באר שבע.
מה בתוכנית? משחק משפחתי של משימות וחידות בגן לאומי תל באר שבע. כל משפחה תקבל מפת אתר ומשימות – ותצטרך לעמוד בכל המשימות כדי לגלות דברים מופלאים: מאגר מים ייחודי, מגדל תצפית, באר המים העמוקה בארץ ואת סודותיהם של יושבי העיר הקדומה. בסוף הפעילות, רשות הטבע והגנים מבטיחה הפתעה לכל משפחה.
54 צפייה בגלריה
גן לאומי תל באר שבע
גן לאומי תל באר שבע
גן לאומי תל באר שבע
(נדב טאובה)
מתי? ימים שלישי-ראשון, 20-15 באוקטובר, בשעות 15:00-10:00. הדרכה באתר בכל יום בשעות 10:00 ו-14:00.
כמה עולה? 14 שקלים למבוגר, 7 שקלים לילד.
פרטים נוספים: באתר.

להתרחץ במעיינות על חוף ים המלח

איפה? שמורת עינות צוקים (עין פשחה).
מה בתוכנית? לאורך החוף הצפון-מערבי של ים המלח, דרומית לקיבוץ קליה, נמצאת שמורת הטבע הנמוכה בעולם – שמורת עינות צוקים (עין פשחה).
בשמורה, שמהווה נווה מדבר, מצוי עושר רב של צמחייה ירוקה ובעלי חיים, לצד בריכות פסטורליות ולמרגלות המצוקים של מדבר יהודה. כל זאת מול הנוף המרהיב של ים המלח שנשקף מהשמורה.
54 צפייה בגלריה
בריכת קנה בשמורת טבע עינות צוקים
בריכת קנה בשמורת טבע עינות צוקים
בריכת קנה בשמורת טבע עינות צוקים
(יעקב שקולניק)
בשמורה מסלול טיול מסומן וכן בריכות שכשוך ורחצה גדולות הניזונות ממי המעיינות. ניתן לבקר גם ב"שמורה החבויה" בחלק הדרומי של השמורה – באזור זה נובעים המעיינות והוסדר בו מסלול הליכה בין בריכות המים הצלולות וממש בתוך הצמחייה השופעת.
מתי? בכל ימי חול המועד, תחנת מידע והסברה של רשות הטבע והגנים תפעל בתחילת המסלול.
כמה עולה? הכניסה לשמורה בעלות 35 שקלים למבוגר ו-20 שקלים לילד.
פרטים נוספים: מפת כל תחנות המידע של רשות הטבע והגנים בחג.
מסלולי טיול נוספים ניתן לאתר בעזרת מנוע החיפוש החדש של רשות הטבע והגנים.

"מסיק כמו פעם" ביער להב

איפה? יער להב.
מה בתוכנית? הקרן הקיימת לישראל מזמינה את הציבור לחוויה משפחתית "כמו פעם" בכרמי הזיתים ביער להב. המשתתפים ימסקו זיתים, יכינו יצירות מהטבע, יטיילו ביער וייהנו מעוד שלל פעילויות מגוונות.
54 צפייה בגלריה
יער להב
יער להב
יער להב
(יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)
מתי? יום רביעי, 16 באוקטובר, בשעות 14:00-10:00.
כמה עולה? ללא תשלום (מלבד 10 שקלים עבור מכל הזיתים).

סיור יום בתל ערד

איפה? גן לאומי תל ערד.
מה בתוכנית? סיור מודרך באתר המקראי תל ערד שלאחריו ייצאו המטיילים לסיור בכלי רכב פרטיים עם מדריך של רשות הטבע והגנים ויגיעו לאזור שלא מגיעים אליו בכל יום – שמורת הר עמשא, שם יסופר על שמורת הטבע והייחוד שלה בנוף המדברי.
54 צפייה בגלריה
סיור בתל ערד
סיור בתל ערד
סיור בתל ערד
(נדב טאובה)
את הסיור המודרך יסיימו המבקרים בפיקניק משותף ביער יתיר, שבו כל משפחה מביאה צידנית ונהנית מהנוף.
מתי? ימים שלישי-שישי, 18-15 באוקטובר, בשעות 13:30-10:00.
כמה עולה? 14 שקלים למבוגר, 7 שקלים לילד.
פרטים נוספים: באתר.

טיולי סנפלינג אתגריים במדבר יהודה

איפה? נחל קומראן, נחל טור תחתון ונחל תמרים.
מה בתוכנית? מדריכי "טיולי רדיוס" מזמינים את הציבור להרפתקה במסלולי גלישת מצוקים עם נוף מרהיב במדבר יהודה. נחל קומראן שבשטח הגן הלאומי קומראן זורם בירידה בסדרה של שישה מפלים מרשימים, כאשר מראש כל מפל נשקף נוף מרהיב אל ים המלח וארץ מואב שבירדן.
54 צפייה בגלריה
סנפלינג בנחל טור תחתון
סנפלינג בנחל טור תחתון
סנפלינג בנחל טור תחתון
(באדיבות טיולי רדיוס)
בנחל טור תחתון שלושה מפלים בגובה של 8,12 ו-22 מטרים. נחל תמרים היה עד לפני כמה שנים נטול שם, ושמו ניתן לו על ידי מטיילים בשל נוף מטעי התמרים הסמוכים לשפך שלו אל ים המלח ואשר נשקף מהמסלול.
במסלול כמה מפלים גבוהים, כאשר הגבוה מהם מתנשא לכ-60 מטרים ומציע גלישה בארובה יפה שהתחתרה בסלע הגיר הבוהק.
מתי? נחל קומראן: בתאריכים 14, 18 ו-21 באוקטובר; נחל טור תחתון: ב-15 באוקטובר; נחל תמרים: ב-19 באוקטובר.
כמה עולה? נחל קומראן: 220 שקלים למשתתף + עלות הכניסה לשמורה: 29 שקלים לאדם; נחל טור תחתון: 220 שקלים למשתתף; נחל תמרים: 240 שקלים למשתתף.
פרטים נוספים: מידע והרשמה באתר.

סיורים מודרכים וסיורי עקרבים ועששיות בפארק ירוחם

איפה? פארק אגם ירוחם.
מה בתוכנית? תיירות ירוחם מזמינה את הציבור לשלל אפשרויות סיור בפארק אגם ירוחם. אבי בן-זקן, מורה דרך ותושב ירוחם מאז 1956, ידריך את המטיילים במסלול "אגם, מכתש ומה שביניהם".
54 צפייה בגלריה
טיול בפארק אגם ירוחם עם אבי בן זקן
טיול בפארק אגם ירוחם עם אבי בן זקן
טיול בפארק אגם ירוחם עם אבי בן זקן
(אבי בן זקן)
במסלול הזה הוא מסייר עם המטיילים ברחבי פארק ירוחם בשילוב תצפית על האגם ובקרבתו, באר הגר, ביקור בעתיקות מצד ירוחם והגעה אל סכר האגם וסיפור הקמתו.
לאחר רדת החשכה ניתן להצטרף לסיורים בליווי עששיות ביער ובחורשות הקיימות בפארק ובנקודות תצפית כוכבים, תוך שמיעת סיפורים קסומים על המקום הטבע והאנשים. עוד ניתן להצטרף לסיורי ספארי עקרבים בליווי מדריך מקצועי ברכסי הפארק - כל אורח יקבל פנס מיוחד לראיית העקרבים.
מתי? סיורים עם אבי בן-זקן בתיאום מראש; סיורי עששיות ועקרבים בימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעה 19:30.
כמה עולה? סיורים עם אבי בן-זקן בתיאום מראש; סיורי עקרבים: 40 שקלים.
פרטים נוספים: אבי בן-זקן: 050-8571976; סיורי עקרבים – באתר או בדף הפייסבוק "תיירות ירוחם".

ספארי עקרבים לילי במדבר יהודה

איפה? אזור ערד.
מה בתוכנית? בסיור לילי רגלי, חמושים בפנסי אולטרה סגול מכנס ארוך ונעליים גבוהות, ייצאו המטיילים ביחד עם מיכל פרץ לסיור רגלי במדבר שבו יחפשו עקרבים הזוהרים באור המיוחד.
54 צפייה בגלריה
ספארי עקרבים לילי
ספארי עקרבים לילי
ספארי עקרבים לילי
(אור אלכסנברג)
בסיור יגלו המבקרים עולם חדש של חיות שמתעוררות לחיים כשאנו הולכים לישון לצד סיפורים, הסברים והרבה אדרנלין. בתום הסיור יתקבצו המבקרים סביב מדורה שבה יוכנו פיתות חמות.
הסיור שיהיה בדרגת קושי קל-בינוני מתאים למשפחות הרפתקניות וחובבי טבע ויימשך שעתיים וחצי.
מתי? ימים שלישי וחמישי, 15 ו-17 באוקטובר, בשעה 19:30.
כמה עולה? 65 שקלים למבוגר, 45 שקלים לילד.
פרטים נוספים: בטלפון 052-5958833.

סוכות עם "אשכולות": 30 טיולים ללא תשלום

איפה? באר שבע, ירוחם, דרום הר חברון ונתיבות.
מה בתוכנית? אשכולות בשיתוף האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך ומכבי שירותי בריאות יציעו במהלך החג מערך טיולים, סיורים ופעילות ערכית ב-30 מוקדים מצפון לדרום. כל הסיורים חינם ומודרכים על ידי מדריכות ומדריכי מרכזי הסיור והלימוד של "אשכולות".
54 צפייה בגלריה
מטיילים עם "אשכולות"
מטיילים עם "אשכולות"
מטיילים עם "אשכולות"
(אלון שניידר)
בנוסף, ייהנו המטיילים משפע של פעילויות חווייתיות המותאמות לכל המשפחה. הסיורים יתקיימו בסימן עידוד אורח חיים בריא ובמהלך החג, מדריכי הטיולים של אשכולות יפעילו כחמישה מוקדים בדרום הארץ.
בין הסיורים: סיור ערב עירוני בבאר שבע, משחק משימות משפחתי ביער יתיר, טיול בנחל ממשית המדברי ופעילויות נוספות ללא עלות המיועדות לכל המשפחה.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר.
כמה עולה? ללא תשלום.
פרטים נוספים: מוקד אשכולות 077-8994989 או באתר.

טיולי אופניים ביער בארי

איפה? מרכז האופניים "לה מדווש", קיבוץ בארי.
מה בתוכנית? מרכז האופניים "לה מדווש" מציע מגוון מסלולי אופנים, מסלולים אתגריים ומסלולים משפחתיים בין המרחבים הפתוחים של יער בארי, השדות החקלאיים של הנגב המערבי, אתרים היסטוריים וציפורים נודדות.
54 צפייה בגלריה
לה מדווש בקיבוץ בארי
לה מדווש בקיבוץ בארי
לה מדווש בקיבוץ בארי
( ארז מנור)
במקום אפשרות להשכרת אופניים לכל הגילאים, מפות וייעוץ ליוצאים עצמאית למסלולים, חניה בשפע, שירותים, מזנון, גבינות מחלבת בארי וחנות אופניים. עוד באתר: מסלול קארטינג פדלים חדש ואטרקטיבי.
מתי? כל ימי חול המועד סוכות, כולל שבת, ערבי חג וחג.
כמה עולה? 75 שקלים לאופניים ליום שלם; קארטינג בעלות 30 שקלים.
פרטים נוספים: בטלפון 077-7295716 או באתר עמותת התיירות שקמה-בשור.

טיול לילי במישור עמיעז

איפה? מישור עמיעז, מועצה אזורית תמר. נפגשים בתחנת הדלק נווה זוהר.
מה בתוכנית? רשות הטבע והגנים והמועצה האזורית תמר מזמינות את הציבור לסיור לילי מרתק לכל המשפחה במישור עמיעז, שאותו ידריכו מדריכי רשות הטבע והגנים.
54 צפייה בגלריה
טיולי אופניים בפארק אגם ירוחם עם ויטמין שיא
טיולי אופניים בפארק אגם ירוחם עם ויטמין שיא
טיולי אופניים בפארק אגם ירוחם עם ויטמין שיא
(אור אלכסנברג)
הסיור יתחיל בתצפית מראש הר המלח - הר סדום, אל הירח העולה מעבר להרי אדום ומואב - משם ימשיך אל ארמונות החוואר בנחל פרצים. היציאה לסיור ברכבים פרטיים.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעה 20:00. משך הסיור כשעה וחצי.
כמה עולה? 30 שקלים למשתתף (מגיל 10).
פרטים נוספים: באתר.

טיולי אופניים בפארק אגם ירוחם

איפה? פארק אגם ירוחם.
מה בתוכנית? פארק "אגם ירוחם" המשתרע על כ-4,000 דונם הוא מקום אידיאלי לרוכבי אופניים – אזור ירוק המשלב מדבר עם מים, צמחייה וחי – פנינת חמד בלב המדבר.
54 צפייה בגלריה
פסטיבל בציר חדש ביבנה
פסטיבל בציר חדש ביבנה
פסטיבל בציר חדש ביבנה
(קברט טוטאל)
סיורי האופנים של "ויטמין שיא" מאפשרים לרכוב על אופניים איכותיות ומקצועיות במסלולים מדהימים.
הסיור כולל: יציאה מהפארק האתגרי עד לאגם ירוחם המרשים. נוף הפארק והאגם, על רקע אדמת המדבר והעצים הירוקים, הוא נוף ייחודי ומרהיב של נווה מדבר המושך אליו בעלי חיים רבים ובמיוחד בעלי כנף.
מתי? כל ימי החג.
כמה עולה? ליחיד: 45 שקלים לשעה, 65 שקלים לשעתיים; השכרת אופניים משפחתיים: 150 שקלים לשעה.
פרטים נוספים: בטלפון 054-7959237 או במייל: vitamin.odt@gmail.com.

סיורים ברהט

איפה? רחבי רהט.
מה בתוכנית? אלהאם, אישה בדואית ופמיניסטית, מדריכה סיורים ומעבירה הרצאות תוך התמקדות בהתפתחות העיר רהט, בשינויים בחברה הבדואית בעקבות המעבר ליישובי קבע ובסוגית מעמד האישה הבדואית וריבוי הנשים. אלהאם מתבלת את הדרכתה בסיפורים אישיים ובאנקדוטות מחיי היום יום.
הפעילות כוללת אירוח ביתי, סיור רכוב ברהט, הסבר על החברה הבדואית ומנהגיה, סיור רגלי בשוק, ביקור בחנות תבלינים ובחנות ממתקים מקומית. ניתן להצטרף גם לסיור בהדרכת פעילי עמותת "השחר החדש" לקידום תוכניות חברתיות ברהט וחברה משותפת בנגב. הסיור כולל ביקור בשוק, במסגד ובחנויות תבלינים וממתקים ברחבי העיר.
מתי? סיור עם אלהאם: ימים שלישי-שישי, 18-15 באוקטובר, בשעות 16:00-12:00. סיור עם "השחר החדש": ימים שלישי-חמישי החל מ-15:00, ימים שישי-שבת לאורך כל היום.
כמה עולה? 30 שקלים לאדם. ניתן לתאם ארוחה ואירוח ביתי בתוספת תשלום.
פרטים נוספים: אלהאם - 052-4838983; "השחר החדש": איסלאם אלקרנאוי – 053-2800961.

פסטיבל "בציר חדש" ביבנה

איפה? רחבי יבנה.
מה בתוכנית? פסטיבל "בציר חדש" התשיעי הוא חגיגה של תרבות מוזיקה ואמנות עכשווית. הפסטיבל שהפך למסורת תרבותית ואמנותית בעיר יבנה יעניק במה לאמנים ויצירות שיובילו את החידושים בתחומי האמנויות והבמה.
הפסטיבל ייפתח במופע מיוחד של שרית חדד שרה זוהר ארגוב בשיתוף תזמורת ירושלים מזרח ומערב, בהמשך תועלה במסגרת הפסטיבל לראשונה בישראל בכורה חגיגית למחזמר "צ'פלין" מאת כריסטופר קרטיס ותומאס מהאן בבימויו של שוקי וגנר.
בנוסף, יתקיימו מגוון רחב של אירועי חוצות, מיצגים אומנותיים, סדנאות ומופעי רחוב לכל המשפחה בסימן "מחווה לקולנוע" שיכללו שדירת כוכבים, הקרנות של סרטים בשחור לבן, מופע מחווה לסרט "האחים בלוז", תהלוכות צבעוניות של קביים וחד אופן, מופעי בועות, קרקס ועוד.
בנוסף, יתקיים מופע שכולו אהבה של אסף אמדורסקי. הפסטיבל יסתיים במופע מיוחד של סאבלימינל.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר.
כמה עולה? בהתאם לפעילות הנבחרת, רבים מהאירועים ללא תשלום.
פרטים נוספים: התוכנייה המלאה באתר.

פסטיבל היין באשדוד

איפה? פארק אשדוד ים.
מה בתוכנית? עיריית אשדוד ממשיכה במסורת ותקיים גם השנה את פסטיבל היין במהלך חול המועד סוכות. עשרות יקבים שונים ומובחרים יציעו לטעימה את יינותיהם, לצד מאכלים שונים שיימכרו בדוכנים ויעניקו לבאים חוויה קולינרית עשירה, מבושמת ונעימה מלווה בבריזה מהים.
54 צפייה בגלריה
פסטיבל היין באשדוד
פסטיבל היין באשדוד
פסטיבל היין באשדוד
(ניר שמול)
עוד ישתתפו בפסטיבל להקות קאברים, מוזיקאים עולים וותיקים מכל חלקי הארץ וכן הזמרת סי היימן, להקת גנאווה מאפריקה ועוד. הכניסה מגיל 18 בלבד.
מתי? ימים רביעי-חמישי, 17-16 באוקטובר, בשעות 23:00-19:00.
כמה עולה? 35 שקלים לאדם.
פרטים נוספים: בטלפון - 08-9576450.

פסטיבל משקים פתוחים ברמת הנגב

איפה? פתחת ניצנה, רמת הנגב.
מה בתוכנית? פסטיבל משקים ע"ש שמוליק ריפמן יוצא לדרך בפעם השנייה בחול המועד סוכות: חקלאי פתחת ניצנה שברמת הנגב יעניקו לציבור הרחב סיורים במשקיהם ומזמינים אותם לשמוע, לטעום, להריח ולהרגיש מה זה להיות חקלאי בימינו.
54 צפייה בגלריה
פסטיבל משקים פתוחים ברמת הנגב – גלישת חולות בפתחת ניצנה
פסטיבל משקים פתוחים ברמת הנגב – גלישת חולות בפתחת ניצנה
פסטיבל משקים פתוחים ברמת הנגב – גלישת חולות בפתחת ניצנה
(דניאל בר)
את הסיורים במשקים ידריכו החקלאים, והם ישלבו טעימות ואפשרות קנייה של ירקות, יינות ושאר תוצרת המשק. הפסטיבל מציע גם סיורים רכובים ללא תשלום בפתחת ניצנה.
עוד באזור – שפע אטרקציות ייחודיות: חדר בריחה מדברי לכל המשפחה במשק "שירת המדבר", סיורי שקיעה וסיורי עששיות תיאטרליים בגן לאומי שבטה, גלישת חולות, סיורים מודרכים בקהילייה חינוכית ניצנה וסביבותיה, תצפיות כוכבים וספארי לילה, סדנאות צילום בסמארטפון ועוד.
מתי? ימים שלישי-שישי, 18-15 באוקטובר.
כמה עולה? הסיורים בחינם – בהרשמה מראש.
פרטים נוספים: באתר.

פסטיבל "סוכה למחשבה" בשדרות

איפה? פארק עזריאלי, שדרות.
מה בתוכנית? עיריית שדרות מזמינה את הקהל הרחב להשתתף בפסטיבל "סוכה למחשבה" השלישי שיתקיים בעיר. לצד סוכות דוגמת סוכת תנ"ך, סוכת נגישות מיוחדת, סוכה צה"לית, סוכת משחקי חשיבה וסוכות נוספות, יספק הפסטיבל הצצה לתחומים מגוונים: סוכת תיאטרון, סוכת קרקס, סוכת ציורי רחוב וסוכת מוזיקה.
54 צפייה בגלריה
פסטיבל סוכה למחשבה בשדרות
פסטיבל סוכה למחשבה בשדרות
פסטיבל סוכה למחשבה בשדרות
(ראש חוצות)
אלו יציגו למבקרים עולם חווייתי בתחום הבמה ואמנות התיאטרון, מופע הליכה על חבל, הופעות תיאטרון והצגות לילדים.
בין הסוכות יהלכו שלל מופעי רחוב – פסלים חיים, פעלולנים ולהטוטנים. גם השנה תארח העיר בשיתוף משרד הכלכלה והתעשייה את החקלאים ואנשי העסקים המקומיים מעוטף עזה, שיפרסו את מרכולתם למכירה במחירים נוחים.
מתי? ימים רביעי-חמישי, 17-16 באוקטובר, בשעות 17:00-11:00.
כמה עולה? ללא תשלום.

פסטיבל הפיוט והניגון בירוחם

איפה? רחבי ירוחם.
מה בתוכנית? פסטיבל הפיוט והניגון בירוחם חוזר ויתקיים זו השנה ה-11 בחול המועד סוכות עם מיטב האמנים בתחום. ביום שלישי יתקיימו ניגונים "בין קודש לחול" ובהם סדנת אמן עם גיא אלון ואביחי חזוט ויתקיים ערב מקורי "עונג פיוט" עם פרויקט כולנא שינעימו עם פיוטים שכולם אוהבים.
המופע המרכזי של הערב יהיה עם הזמר חנן בן ארי שיארח את מקהלת ירוחם לערב מרגש ומיוחד שהופק במיוחד לכבוד הפסטיבל. ביום רביעי יתקיים הפנינג ג'אגלינג ולהטוטים לכל המשפחה עם מופע קרקס מהפנט. בהמשך תתקיים סדנת אמן עם רבקה זוהר. המופע המרכזי לערב השני – זהבה בן, ריימונד אבקסיס עם תזמורת פירקת אל נור בערב בלתי נשכח.
הופעה נוספת תתקיים באותו ערב בהשתתפות אנסמבל אל מגרב ואביחי חזוט שיארחו את הזמן עדן מאירי. בערב האחרון תתקיים סדנת אמן עם זמר הנשמה עקיבא, הופעה של מקהלת פרחי ירושלים והרב דוד מנחם ותתקיים הופעה מרכזית של הזמר בניה ברבי.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר.
כמה עולה? ללא תשלום.
פרטים נוספים: בדף הפייסבוק "תיירות ירוחם" או באתר הרשות לפיתוח הנגב.

פסטיבל "קסם המדבר – החוויה הבדואית בנגב"

איפה? רחבי הנגב.
מה בתוכנית? בואו לגלות את התיירות הבדואית בנגב עם אירועים ופעילויות לכל המשפחה - חוויה של ריחות, טעמים והכנסת אורחים בדואית בלתי נשכחת.
ג'בר אבו חמד שיארח אתכם במערה קדומה בה התגוררה משפחתו לפני עשרות שנים בכפר דריג'את, סיורים מודרכים במוזיאון לתרבות הבדואים על שם ג'ו אלון, היזמת אמאל אבו אלקום תארח אתכם ב"מענד" - עסק חברתי שמופעל על ידי סבתות וסבים מהחברה בשגב שלום.
54 צפייה בגלריה
פסטיבל קסם המדבר - אוהל רקמת המדבר בלקיה
פסטיבל קסם המדבר - אוהל רקמת המדבר בלקיה
פסטיבל קסם המדבר - אוהל רקמת המדבר בלקיה
(יח"צ)
ברהט תוכלו ליהנות מבתים פתוחים בכל ימי שבת בחודש אוקטובר, מאירוח בדואי מסורתי עם ארוחות מפנקות, מסיורי תרבות ומורשת ברחבי העיר, סדנאות אוכל ועוד.
ובתל שבע מסדנאות רוקחות של אישה פורצת דרך, מרים אבו רקייק שהקימה חברת קוסמטיקה בינלאומית ומאחרת במרכז המבקרים שלה תיירים מכל העולם.
בלקיה תוכלו לחוות את סוד הרקמה עם סדנאות רקמה וביקור במרכז המבקרים של "רקמת המדבר".
מתי? כל ימי החג.
כמה עולה? בהתאם לפעילות הנבחרת.
פרטים נוספים: דף הפייסבוק "קסם המדבר" או באתר הרשות לפיתוח הנגב.

פסטיבל התמר בארץ ים המלח

איפה? מצדה, קיבוץ עין גדי ומושב נאות הכיכר.
מה בתוכנית? פסטיבל התמר חוגג בחג הסוכות 20. הציבור מוזמן לארבעה ימים של פסגת המוזיקה הישראלית ובכללה שתי הפקות מקור ומבחר שיתופי פעולה שטרם נראו. כל זאת על רקע תפאורה מדברית עוצרת נשימה ומופעי הזריחה המפורסמים שהפכו אייקוניים בתרבות הישראלית.
54 צפייה בגלריה
הופעה במצדה בפסטיבל התמר
הופעה במצדה בפסטיבל התמר
הופעות חיות בפסטיבל התמר
(צילום: שחר גלאס)
בתוכנית: "רדיו בלה בלה" - אלבום המופת יעלה לראשונה אי פעם על הבמה כאופרת רוק מרהיבה ובסטנדרטים בינלאומיים, בביצוע החברים של נטאשה ואורחים מפתיעים; ערב מחווה ליצירתו של שלום חנוך, שבסיומו יעלה הוא בעצמו לביצוע מיטב שיריו; שילוב של המוזיקה הישראלית החדשה עם עומר אדם, בניה ברבי וישי ריבו; ומסיבת "מרעידים את המדבר" עם פול טראנק, טונה ורביד פלוטניק (נצ'י נצ') ביחד ולחוד ודיג'יי סט מיוחד של אינפקטד מאשרום אשר יארחו את האמן האלקטרוני BLISS.
עוד בתוכנית מופעי זריחה על פסגת המצדה: ברי סחרוף, שלומי שבן אסף אמדורסקי ויעל קראוס שרים "החלונות הגבוהים", אברהם טל עם שמעון ולוי מ"שוטי הנבואה" והתקווה 6 אשר יארחו את הדג נחש ופלד.
מתי? ימים שני-שישי, 18-14 באוקטובר.
כמה עולה? בהתאם למופע המבוקש.
פרטים נוספים: באתר.
פעילויות באתרי תיירות

קטיף אננס, פטל ועגבניות במושב תקומה

איפה? משק 77, מושב תקומה בצפון הנגב.
מה בתוכנית? בסוכות המבקרים מוזמנים לפעילות חווייתית חקלאית במשק 77. קטיף עגבניות שרי ואדמוניה, סיור בטרקטור לחממות הפטל ולחממות האננס, שם לומדים על התהליך שאותו עובר השתיל מהרגע שהוא מגיע לחממה ועד לקטיף, ולבסוף גם שותלים אננס ולוקחים הביתה.
54 צפייה בגלריה
משק 77
משק 77
משק 77
(אור טרבלסי)
עוד יתקיימו סדנאות יצירה לילדים, מתנפחים עם מים ועוד המון הפתעות. בנוסף במקום דוכני מזון, שייקים ופירות בשיווק ישיר מגידולי המשק ומהחקלאים בדרום.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 15:00-10:00.
כמה עולה? 50-30 שקלים לאדם, בהתאם לפעילות הנבחרת.
פרטים נוספים: בטלפון 077-7295896 או באתר עמותת התיירות שקמה-בשור.

ליטוף כבשים וטעימת גבינות במחלבת צאלה

איפה? מחלבת צאלה – משק צאן, סמוך למושב עין הבשור בצפון הנגב.
מה בתוכנית? במהלך סוכות יתקיימו במחלבת צאלה סיורים מודרכים במשק הכוללים את סיפור המקום, ביקור בדיר הכבשים כולל ליטוף והאכלה וטעימת גבינות. עוד באתר: ארוחות בוקר חלביות כשרות, סלי פיקניק בהזמנה מראש, מארזי שי מוכנים ובהרכבה עצמית, מעדניית הגבינות פתוחה ברצף וגלידת יוגורט כבשים ייחודית.
54 צפייה בגלריה
מחלבת צאלה
מחלבת צאלה
מחלבת צאלה
(לבנת גינזבורג)
מתי? ימים שלישי-שישי, 18-15 באוקטובר, בשעות 16:00-9:00. סיור מודרך כל יום בשעה 10:00.
כמה עולה? הכניסה לאתר ללא תשלום, השתתפות בסיור בעלות 25 שקלים לאדם (מגיל 4).
פרטים נוספים: בטלפון 077-7295712 או באתר עמותת התיירות שקמה-בשור.

חגיגה מדברית בכפר הנוקדים

איפה? כפר הנוקדים, בקעת קנאים – מדבר יהודה (על כביש 3199 בין ערד למצדה).
מה בתוכנית? בכפר הנוקדים שבבקעת הקנאים במדבר יהודה, חוגגים בסוכות את פתיחת העונה המדברית ומציעים שלל פעילויות מגוונות לאורחי הכפר ולקהל הרחב.
עם ההגעה אל הכפר ייפתח בפני המבקרים עולם עתיק ומיוחד ומכונת הזמן תתחיל לפעול: מבני אבן עתיקים, אוהלי לינה, חדרים בעיצוב מדברי ועבודות יד מרשימות יכניסו את המבקרים אל האווירה המדברית כפי שחוו אבות אבותינו בארץ לפני אלפי שנים.
54 צפייה בגלריה
סוכה בכפר הנוקדים
סוכה בכפר הנוקדים
סוכה בכפר הנוקדים
(יוני גריצנר)
בין הפעילויות והסדנאות: סדנת פיסול בחמר שמציעה לילדים התנסות ביצירה עם חומרים מהטבע המדברי, קבלת פנים בדואית מוזיקלית לצד שוק ערב ססגוני שיכלול דוכני פעילות לילדים, דוכני אמנות, בגדים, חפצי נוי ועוד.
עם רדת הלילה יתקיימו סיורים מודרכים אל תוך המדבר, גילוי עקרבים בעזרת פנסים אולטרה-סגולים, הכרות עם חיות לילה מדבריות ועוד.
מתי? ימים שלישי-שבת, 19-15 באוקטובר.
כמה עולה? חינם לאורחי הכפר; למצטרפים לפעילויות בלבד – מחיר סמלי, בהתאם לפעילות הנבחרת.
פרטים נוספים: בטלפון 08-9950097 או באתר.

סיור בשביל הסלט – ה"הייטק" של החקלאות

איפה? שביל הסלט – מושב תלמי יוסף, צפון הנגב.
מה בתוכנית? הסיור ב"שביל הסלט" הינו סיור חקלאי חווייתי בהדרכת צוות האגרונום אורי אלון. הסיור אורך כשעתיים וכולל ביקור ב"הייטק" של החקלאות.
הולכים לאיבוד ומנסים לפלס את הדרך החוצה במבוך פסיפלורה, בהמשך נכנסים לחממות לקטיף עצמי של עגבניות בונבוניירה, מלפפונים ננסיים ופלפל חריף במיוחד.
54 צפייה בגלריה
אורי אלון בשביל הסלט
אורי אלון בשביל הסלט
אורי אלון בשביל הסלט
(גלעד כרמלי)
מבקרים במנהרה של תבלינים שונים, מכינים פיתה בדואית בייצור עצמי מתובלת בזעתר מתבליני החממה, שולפים גזר צבעוני מהאדמה, עונים על חידון הפעלות מיוחד לחג הסוכות בבוסתן שבעת המינים ועוד.
בסופו של הסיור משתתפים במרוץ יוני דואר בעקבות ספרו של מאיר שלו "יונה ונער" - המתקשר ישירות עם סיפורו המשפחתי של אורי אלון.
מתי? כל ימי החג, כולל שבת – בהזמנה מראש. אורך הסיור כשעתיים וחצי.
כמה עולה? 40 שקלים למשתתף (מעל גיל פעוט).
פרטים נוספים: בטלפון 077-7295702 או באתר עמותת התיירות שקמה-בשור.

האכלת יענים בחוות "אל היען"

איפה? חוות "אל היען", מול פארק אשכול (גן לאומי הבשור).
מה בתוכנית? חוות "אל היען" הממוקמת מול פארק הבשור מזמינה את הציבור להכיר את העוף הגדול בעולם. בכניסה יחולקו שקיות האכלה, וכך יוכלו הילדים וההורים להתנסות בחוויה המשעשעת של האכלת היענים.
54 צפייה בגלריה
חוות אל היען
חוות אל היען
חוות אל היען
(טל גליק)
במקום פינת חי נעימה (ללא פינת ליטוף), מתקני שעשועים לילדים ושולחנות פיקניק לרשות המבקרים. פינת יצירה ייחודית תעמוד לרשות הילדים ותחשוף בפניהם את ביצת היען כחומר גלם ליצירה.
מתי? בתאריכים 21-12 באוקטובר, בשעות 16:00-10:00 (בערב החג הראשון וביום שישי עד 14:00).
כמה עולה? 25 שקלים לאדם (מגיל 3); פינת יצירה בתוספת 15-12 שקלים.
פרטים נוספים: בטלפון 077-7295726 או באתר עמותת התיירות שקמה-בשור.

מבוך בין שיחי התבלין

איפה? מבוך מרים – מושב ניר משה, משק 26. צפון הנגב.
מה בתוכנית? בין שיחי התבלין לבין הפרחים צומחים להם בשקט לולב, אתרוג, הדס וערבה. בחג סוכות, הציבור מוזמן לנסות לאתר את ארבעת המינים בין שבילים מפותלים בין שיחי התבלינים ושיחי הבשמים.
54 צפייה בגלריה
מבוך מרים
מבוך מרים
מבוך מרים
(יח"צ)
פעילות מלאה ריחות, טעמים וצבעים, שבה מזהים ומכירים צמחי תבלין שונים בעזרת חוש הריח וחוש הטעם, מכינים שקיות ריח מפרחים ועלים של צמחי הבושם הריחניים, מבקרים בתחנת ארבעת המינים עם אגדות וסיפורים ומקנחים בחליטת לימונדת הבית.
מתי? ימים שלישי-ראשון, 20-15 באוקטובר, בשעות 10:00, 12:00, 14:00 ו-16:00. ניתן להזמין מראש גם סיור ערב עם פנסים.
כמה עולה? 32 שקלים לאדם (מגיל 4).
פרטים נוספים: בטלפון 077-7295715 או באתר עמותת התיירות שקמה-בשור.

סיור מודרך בגן הבוטני בעין גדי

איפה? הגן הבוטני בעין גדי. יציאה לסיור מהחניה מול מלון דניאל במתחם המלונות בעין בוקק.
מה בתוכנית? המועצה האזורית תמר מזמינה את הציבור לחוויה מרתקת בגן הבוטני בעין גדי. בגן יש יותר מ-40 סוגי דקלים, סוגים שונים של קקטוסים ועצים ובכל עונה צמח אחר מפתיע עם פריחה צבעונית.
54 צפייה בגלריה
(צילום: עין גדי)
בגן מצויים כ-1,100 סוגי צמחים שונים ובולטת הניגודיות בין הצמחייה הירוקה למדבר שמסביב – מה שמעצמים את החוויה האקזוטית.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר. ימים שלישי וחמישי ב-15:30, יום רביעי ב-10:00. משך הסיור כשעתיים.
כמה עולה? 30 שקלים למשתתף (מגיל 10).
פרטים נוספים: באתר.
פעילויות במוזיאונים

סיורים תיאטרליים בצריף בן גוריון

איפה? צריף בן גוריון, קיבוץ שדה בוקר.
מה בתוכנית? על אף שבמרבית השנה היה דוד בן-גוריון אדם שמקפיד לשמור על פרטיותו, מדי שנה, במהלך חג הסוכות, היה נוהג להזמין אליו לסוכה את כל חברי קיבוץ שדה בוקר. המבקרים הגיעו בשמחה לסוכה של בן-גוריון, לחגוג איתו את החג וגם את יום הולדתו שחל בסמוך.
54 צפייה בגלריה
סוכות בצריף בן גוריון
סוכות בצריף בן גוריון
סוכות בצריף בן גוריון
(צביקה שמעיה)
בן גוריון אף פעם לא ביקש מתנות, אלא תמיד העדיף ברכות ואיחולים כתובים. גם כיום, יותר מ-60 שנה אחרי, המבקרים מוזמנים להתארח בסוכה הסמוכה לצריף בן-גוריון, ביתו המקורי של ראש הממשלה הראשון.
בתוך הסוכה יוכלו לראות קישוטים המורכבים מברכות שקיבל בן-גוריון במהלך השנים, וכמובן שיוכלו להוסיף גם ברכות משלהם, לכבוד יום הולדתו ה-133, שיצוין ב-16 באוקטובר.
המבקרים בחג יוכלו גם לפגוש בכמה שחקנים ברחבי האתר, מחופשים לדמויות מחייו של בן גוריון, שייקחו אותם לסיור תיאטרלי ברחבי האתר. בין צריפי הקיבוץ השכנים, ניתן יהיה למצוא את הקיבוצניקית רותה, ממקימי שדה בוקר.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 17:00-8:30. סיורים תיאטרליים החל מ-11:00.
כמה עולה? 20 שקלים למבוגר, 15 שקלים לילד.
פרטים נוספים: בטלפון 08-6560469 או באתר.

דינוזאורים – ענקי הפטגוניה בפארק קרסו למדע

איפה? פארק קרסו למדע – רח' העצמאות 79, באר שבע.
מה בתוכנית? תערוכת ענק שהגיעה היישר מאירופה לפארק קרסו למדע בבאר שבע מציגה שרידים אמיתיים של יצורים ימיים מארץ ישראל באדיבות אוניברסיטת בן-גוריון בנגב והאוספים הלאומיים של האוניברסיטה העברית בירושלים.
54 צפייה בגלריה
תערוכת דינוזאורים בפארק קרסו למדע
תערוכת דינוזאורים בפארק קרסו למדע
תערוכת דינוזאורים בפארק קרסו למדע
(צילום: דייגו מיטלברג)
עוד בתערוכה 25 העתקים של שלדי דינוזאורים מקוריים, כשהגדול בהם מגיע עד ל-17 מטרים. עוד בתערוכה חפירה פליאונטולוגית המאפשרת לגלות דגמי עצמות בארגז חול, חידות ואפליקציה ייחודית שבאמצעותה יכולים המבקרים לחקור את העולם בתקופת הדינוזאורים ועוד.
מתי? כל יום החל מ-10:00.
כמה עולה? 59 שקלים לאדם (45 שקלים לתושב באר שבע).
פרטים נוספים: באתר.

משחק "עקבות של אור" בבית העדות

איפה? בית העדות – מושב ניר גלים (בכניסה הצפונית של אשדוד).
מה בתוכנית? "עקבות של אור" - משחק משפחות חווייתי וערכי, המשלב משימות מגבשות, חידות צופן מאתגרות ולא פחות חשוב מכך - תוכן מרתק, מעשיר וערכי. בית העדות השוכן בליבו של המושב הפסטורלי ניר גלים מספר את סיפור השואה והתקומה מתוך נקודות האור של הימים ההם, ומביא לקדמת הבמה פרשיות הצלה וגבורה שכמעט ואינן מוכרות.
מתי? ימים שלישי-רביעי, 16-15 באוקטובר, בשעות 16:00-9:00.
כמה עולה? 30 שקלים למשתתף, מחיר משפחתי – 160 שקלים.

שומרים על הסביבה בצוללת הירוקה

איפה? מוזיאון אשדוד לאמנות – רח' דרך ארץ 8, אשדוד.
מה בתוכנית? בצוללת הירוקה שבמוזיאון אשדוד לאמנות יתקיימו במהלך חול המועד סוכות הפעילויות "עפים על סוכות" שבה יכינו המשתתפים ציפור מיוחדת שיודעת להזיז את הכנפיים מחומרים בשימוש חוזר, ו"רציף התיקונים" - פעילות חווייתית שדרכה ילמדו ילדים (והוריהם) לא להשליך מיד לפח צעצועים שהתקלקלו.
54 צפייה בגלריה
הצוללת הירוקה במוזיאון אשדוד לאמנות
הצוללת הירוקה במוזיאון אשדוד לאמנות
הצוללת הירוקה במוזיאון אשדוד לאמנות
(אילן ספירא)
כל הפעילויות בצוללת הירוקה מושתתות על חינוך חווייתי לשמירה על הסביבה.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 10:00 או 12:30.
כמה עולה? 25 שקלים לילד, 15 שקלים למלווה. מומלץ להזמין כרטיסים מראש.
פרטים נוספים: מידע והזמנת כרטיסים בטלפון 08-8545180 או 08-9568231.

הפנינג משחקי קופסה ב"לונדע"

איפה? לונדע, מוזיאון הילדים של באר שבע – רח' דוד הראובני 25, באר שבע.
מה בתוכנית? "לונדע", מוזיאון הילדים של באר שבע, מזמין את הציבור לחגוג את סוכות עם הפנינג משחקי קופסה בסוכה, הצגות ילדים וביקור במוזיאון.
54 צפייה בגלריה
לונדע, מוזיאון הילדים של באר שבע
לונדע, מוזיאון הילדים של באר שבע
לונדע, מוזיאון הילדים של באר שבע
(קקטוס)
לכבוד החג, הוקמה במוזיאון סוכה ענקית וססגונית שבה המבקרים ייהנו ממשחקי קופסה לכל המשפחה, מתחמי יצירה, עמדות צילום והפעלות לילדים. בנוסף, בכל יום תתקיים הצגה לכל המשפחה בחצר המוזיאון.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 18:30-9:30; ההצגה בשעה 12:00.
כמה עולה? 57 שקלים לאדם (42 שקלים לתושב באר שבע).
פרטים נוספים: באתר.

"מאירים את הסוכה" במוזיאון לתרבות הפלשתים

איפה? המוזיאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן – רח' השייטים 16, אשדוד.
מה בתוכנית? המוזאון לתרבות הפלשתים באשדוד יקיים את הסדנה "מאירים את הסוכה" - סדנה להכנת תאורה טבעית ודקורטיבית לסוכה, שבה יכירו הילדים סגנונות תאורה שונים בטכניקה מפתיעה. לאחר הסדנה תתקיים הדרכה פתוחה לקהל הרחב בתערוכה "בורא מאורי האש", בליווי משימות וחידות לקהל.
54 צפייה בגלריה
המוזיאון לתרבות הפלשתים
המוזיאון לתרבות הפלשתים
המוזיאון לתרבות הפלשתים
(אילן ספירא)
מתי? ימים רביעי-חמישי, 17-16 באוקטובר, בשעה 11:00.
כמה עולה? 35 שקלים לילד, מלווה ללא תשלום. בהרשמה מראש בלבד.
פרטים נוספים: הרשמה בטלפון 08-6224799, מידע נוסף באתר.

בד בבד - חגיגת אמנות ומוזיקה במתחם מוזאוני הנגב

איפה? מוזיאון הנגב לאמנות – רח' העצמאות 60, באר שבע.
מה בתוכנית? מתחם מוזאוני הנגב מזמין את הילדים בחול המועד לשלושה ימים של סדנאות יצירה ואמנות מהנות סביב בדים וטקסטיל: קולאז'ים עשויים בד, הכנת נול ידני שניתן לארוג בו ועוד.
54 צפייה בגלריה
מוזיאון הנגב לאמנות
מוזיאון הנגב לאמנות
מוזיאון הנגב לאמנות
(מישל אמזלג)
הפעילויות הן בהשראת התערוכה הבינלאומית "חוט של מחשבה: סיפורים גלובליים בטקסטיל". במוזיאון יתקיים גם ערב לקהל הבוגר עם הקראת שירה בנושא "טקסט - טקסטיל – טקסטורה", ביוזמת המשורר עדי וולפסון.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, החל מ-10:30; ערב לקהל הבוגר ביום רביעי, 16 באוקטובר, בשעה 17:00.
כמה עולה? 20 שקלים; השתתפות בערב לקהל הבוגר בעלות 35 שקלים.
פרטים נוספים: באתר.

המרכז להנצחת חיילי אנז"ק - סיורים רגליים לעברה של ב"ש

איפה? המרכז להנצחת חיילי אנז"ק – רח' אוסטרובסקי 4, באר שבע.
מה בתוכנית? המרכז להנצחת חיילי אנז"ק של חברת "כיוונים" בעיר העתיקה בבאר שבע מזמין את הציבור לסיורים רגליים חגיגיים לכבוד חג הסוכות. הסיורים ייצאו ממרכז אנז"ק, יתחילו בחיזיון אורקולי מרהיב ולאחריו תצפית וסיור שיסתיים במתחם הקטר.
54 צפייה בגלריה
מרכז אנז"ק בבאר שבע
מרכז אנז"ק בבאר שבע
מרכז אנז"ק בבאר שבע
(קקטוס)
בסיור יגלו המשתתפים כיצד הגיעו אוסטרלים, בריטים וניו-זילנדים להילחם על באר שבע ולמה באר שבע היא העיר היחידה שהטורקים בנו בכל 400 השנים שבהן שלטו בארץ.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, כל שעה עגולה בשעות 15:00-9:00.
כמה עולה? 34 שקלים לאדם (25 שקלים לתושב באר שבע).

"חוזרים אל המדבר" בבאר אברהם

איפה? מרכז מבקרים בינלאומי באר אברהם – רח' דרך חברון 2, באר שבע.
מה בתוכנית? במסגרת אירועי סוכות בעתיקה, מרכז המבקרים הבינלאומי באר אברהם של חברת "כיוונים" מזמין את הציבור לנדוד אל התקופה המקראית ולחוות את קסם המדבר במגוון פעילויות מעוררות חושים לכל המשפחה. הפעילות במתחם כוללת מיצג אורקולי, סרט תלת ממד, עמדת תה מסורתית, סדנת תיפוף, צביעת כלי חרס, הכנת ריחני תבלין ועוד.
54 צפייה בגלריה
סיורים בבאר אברהם
סיורים בבאר אברהם
סיורים בבאר אברהם
(דיאגו מיטלברג)
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, כל שעה עגולה בשעות 16:00-10:00.
כמה עולה? 34 שקלים למבוגר, 25 שקלים לילד.

סדנאות במוזיאון לתרבות הבדואים

איפה? המוזיאון לתרבות הבדואים, מרכז ג'ו אלון - יער להב.
מה בתוכנית? הרשות לפיתוח הנגב ומרכז ג'ו אלון מזמינים את הציבור להכיר מקרוב את התרבות הבדואית עם הדרכות מקצועיות במוזיאון הבדואי היחיד מסוגו בארץ.
54 צפייה בגלריה
סדנת אפיית פיתות בטאבון
סדנת אפיית פיתות בטאבון
סדנת אפיית פיתות בטאבון
(איה דבורין)
במהלך החג יתקיימו מגוון סדנאות לכל המשפחה, הכנת תכשיטים בדואים מסורתיים, סדנת רקמה בדואית וסדנת אפיית פיתות בטאבון. לאורך היום יתקיימו הדרכות במוזיאון.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 16:00-9:00.
כמה עולה? 30 שקלים לאדם.
פרטים נוספים: בטלפון 08-9913322, 08-9913394.

סדנאות

סדנאות יצירה בבית האמנים

איפה? בית האמנים בנגב – רח' האבות 55, באר שבע.
מה בתוכנית? בית האמנים בנגב מזמין את הציבור ליהנות מסדנאות יצירה חווייתיות עם אמנים במהלך חול המועד סוכות.
בנוסף, לסדנאות היצירה ולסיורים לקהל הרחב ברחבי המבנה, שיתקיימו ללא עלות, תיערך גם הצגת ילדים "בגדי המלך החדשים" שמיועדת לילדים בגילאי 9-3.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 13:00-10:00; ההצגה ביום רביעי בשעה 11:00.
כמה עולה? הסדנאות והסיורים ללא תשלום; ההצגה: 15 שקלים לילה, הורה ללא תשלום.
פרטים נוספים: בטלפון 08-6273828.

סדנאות טחינת קפה, אפיית פיתות וחינה

איפה? מענד – בית הסבתות, שגב שלום.
מה בתוכנית? "מענד" הוא עסק חברתי המופעל על ידי סבתות וסבים מהחברה הבדואית. באוהל האירוח האותנטי, יפגשו המבקרים את אמאל אבו אלקום, יזמת ומובילת הקהילה, שהקימה עמותה שבה נשים תומכות בנשים הפועלת לשיפור החיים ביישוב שגב שלום.
במהלך סוכות יוכלו המבקרים ליהנות מאירוח בדואי, ארוחות, הרצאות, מפגשים מרתקים, וכן סדנאות שונות, בהן סדנה לטחינת קפה, אפיית פיתות בטאבון, סדנת חינה וציורי גוף, תכשיטנות, הכנת תה בדואי, סדנה להכנת סבונים מצמחי מרפא ועוד.
מתי? ימים שישי-שני, 21-18 באוקטובר, בשעות 15:00-10:00.
כמה עולה? סדנה אחת ב-20 שקלים, חמש סדנאות ב-50 שקלים.
פרטים נוספים: אמאל אבו אלקום – 050-5449744.

סדנת אירוח בדואי אצל סלימה

איפה? כפר רחמה, סמוך לירוחם.
מה בתוכנית? תיירות ירוחם מזמינה את הציבור לקבל את חג הסוכות במאהל של סלימה בכפר רחמה הסמוך לעיר. אירוח בדואי הכולל תה וסיפורים, סדנת פיתות, סדנת הכנת פונפונים, סדנת מחזיקי מפתחות ועוד.
מתי? כל ימי החג – בתיאום מראש.
כמה עולה? אירוח ותה: 15 שקלים לאדם; כל סדנה בעלות 25 שקלים למשתתף.
פרטים נוספים: סלימה אלסגריה: 052-3318745 או בדף הפייסבוק "תיירות ירוחם".

סדנאות מיחדוש ועיצוב

איפה? ירוחם.
מה בתוכנית? קרן ודניאל, מעצבת פנים ואדריכל, נשואים, גרים ועובדים בירוחם, ישמחו לארח אתכם אצלם בסטודיו ודרך הסדנאות לתת לכם הצצה אל עולם המיחדוש והעיצוב, להעביר ידע מעשי ושימושי, לספק חוויה של יצירה, עשייה ויציאה מהשגרה, מלווה במשחקיות והומור - ובסופה תוצר אישי וייחודי לכל משתתף.
54 צפייה בגלריה
סדנת מיחדוש בסטודיו של קרן ודניאל
סדנת מיחדוש בסטודיו של קרן ודניאל
סדנת מיחדוש בסטודיו של קרן ודניאל
(אור אלכסנברג)
הציבור מוזמן להצטרף אליהם באחד מהימים הפתוחים של הסטודיו או בתיאום מראש במועד ושעה שמתאימים לכם. הסדנאות מתאימות למבוגרים ולילדים, לבודדים או לקבוצות שרוצים ליהנות וליצור. אין צורך בידע קודם. כל המיומנויות הדרושות יילמדו בסדנה.
מתי? כל ימי החג.
כמה עולה? 250-50 שקלים למשתתף, בהתאם לסוג הפעילות ומספר המשתתפים.
פרטים נוספים: בטלפון - קרן סינגר 054-7001181, באתר או במייל: studio@suit-case.co.

סדנאות עיצוב ואמנות מרוקאית בירוחם

איפה? סטודיו זואק – רח' צבי בורנשטיין, ירוחם.
מה בתוכנית? במהלך חול המועד סוכות, סטודיו זואק פתוח לקהל הרחב ומזמין את הציבור לסדנאות עיצוב אריחים מרוקאים וסדנה מיוחדת לעיצוב שולחנות קפה.
54 צפייה בגלריה
סדנת אמנות מרוקאית בסטודיו זואק
סדנת אמנות מרוקאית בסטודיו זואק
סדנת אמנות מרוקאית בסטודיו זואק
(עידו אדן)
הסטודיו הוא יחיד מסוגו בישראל. את האמנות המסורתית למדה הדסה יצחק, מעצבת ויזמית תרבות, מאומן מקומי במרוקו. בהשראתו פיתחה טכניקה ייחודית המאפשרת לקהל הרחב לעצב אריחים מרוקאים וכן רהיטים שונים. סדנת האריחים היא מגיל 12 ומעלה וסדנת שולחנות הקפה מגיל 16 ומעלה.
מתי? כל ימי החג – בהרשמה מראש.
כמה עולה? סדנת אריחים מרוקאים: 120 שקלים למשתתף; סדנת שולחנות קפה (ארבע שעות): 480 שקלים לזוג.
פרטים נוספים: בטלפון – הדסה 052-5603121 או במייל: zuakstudio@gmail.com.
שונות

אין דבורים כאלה – קיבוץ יד מרדכי

איפה? קיבוץ יד מרדכי.
מה בתוכנית? תיירות קיבוץ יד מרדכי מזמינים את המבקרים לפעילות נוטפת דבש שמפגישה בין העבר להווה, עולמן הסודי של הדבורים וגבורתם של הלוחמים בקרב תש"ח. הפעילות תחל בביקור בבית הדבורה והדבש, שם דבוראי לבוש חליפה יקבל את פני המבקרים, ומאחורי חלון זכוכית מיוחד ואטום יפתח לנגד עיניהם כוורת פעילה.
54 צפייה בגלריה
סיור בקיבוץ יד מרדכי
סיור בקיבוץ יד מרדכי
סיור בקיבוץ יד מרדכי
(תיירות יד מרדכי)
התחנה הבאה היא סיור בטרקטור הקיבוצי שיכלול ביקור ברפת, בפרדסים וחיי המשק בקיבוץ תוך סיפורו של הקיבוץ מימי הקמתו. תחנה נוספת בביקור היא סדנת אפיית עוגות דבש שבה ייחשפו המבקרים למתכון סודי בשילוב הדבש המפורסם של יד מרדכי.
לאחר מכן, בשתי התחנות האחרונות ייחשפו המבקרים לעברו של הקיבוץ בבית האוסף "קיבוץ של פעם", שם ילמדו על הטכנולוגיה הקיבוצית בימי ראשית קום המדינה.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 16:00-10:00.
כמה עולה? 55 שקלים לילד, 50 שקלים למבוגר (מחיר משולב לשלוש תחנות - בית הדבש, טרקטור, קיבץ של פעם).
פרטים נוספים: בטלפון 08-6720559, 052-3923104 או באתר.

אושפיזין עירוני - בתי אמנים פתוחים בערד

איפה? רחבי ערד.
מה בתוכנית? בעיר ערד מתגוררים עשרות אמנים בתחומים שונים, ובחג סוכות כ-20 מהם יפתחו את בתיהם לתצוגה של עבודותיהם ולהצצה לפנינים של אדריכלות וגינון, שעד עתה היו נסתרים מן העין לציבור הרחב.
54 צפייה בגלריה
בתים פתוחים בערד, בית האמנית עליזה בן נר
בתים פתוחים בערד, בית האמנית עליזה בן נר
בתים פתוחים בערד, בית האמנית עליזה בן נר
(באדיבות תיירות ערד)
בין המשתתפים: יצירות עץ של בוריס קופילביץ', הסטודיו הכפרי של ענת רובינשטיין היוצרת בקרמיקה, בית הענתיקות של דוד לוי המציע שלוש קומות של אוצרות ופלאות, חצר האמנות של ראובן נחום - ותיק האומנים בערד שיציג ציורי שמן בחצר כפרית.
הינשוף של עלית תמיר - אוסף ינשופים ענק בווילה אפריקנית בלב הג'ונגל הים תיכוני, הבובות של רבקה דרקאטץ' עם אינספור בובות של גדולי האומה, הבית של עליזה בן נר המציע עבודות טקסטיל תלת-ממדיות בבית מרוקאי מרהיב ועוד רבים וטובים.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 14:00-10:00 (בחמישי גם בערב בשעות 20:00-16:00).
כמה עולה? ללא תשלום, סדנאות במחיר 10 שקלים.

אל מורשת הפלאחים עם ג'בר מ-MKR

איפה? הכפר דריג'את, בקעת ערד.
מה בתוכנית? הרשות לפיתוח הנגב וג'בר אבו חמד, בוגר MKR "המטבח המנצח", מזמינים את הציבור להצטרף לסיור מודרך וחווייתי אל המורשת התרבותית של התושבים הפלאחים המתגוררים כיום בכפר דריג'את.
זהו מבט אל ראשיתו של הכפר מאז ההתיישבות באזור, במערות מגורים עתיקות החצובות בסלע ועד לחיים כיום.הביקור בכפר, שנמצא למרגלות הר עמשא, בשולי בקעת ערד, כולל תצפית על האזור וסיור מרתק בכפר, המתובל בסיפורים מתקופות קדומות, ואת סיפורה של המערה - ערש ילדותו של המארח ומשפחתו.
במערה, תוך כדי הסבר על כוס הקפה המסורתי, כדרך אבותיו, יספר המארח על החיים במערות ויציע טעימות מלחם הטאבון הנאפה במקום. ג'בר אבו חמד, שהשתתף ב-MKR יחד עם בתו אמאל, ייארח את המשתתפים באירוע מוקפד וכיד המלך, כולל ארוחה מסורתית ועשירה. ניתן להזמין גם לינה במערה עד 20 איש או לינה באוהל מסורתי.
מתי? כל יום בין התאריכים 22-13 באוקטובר. סיורי בוקר ב-11:00 וסיורי שקיעה ב-16:00.
כמה עולה? סיור וארוחה: 100 שקלים למבוגר, 50 שקלים לילד. סיור+ארוחה+לינה: 220 שקלים למבוגר, 160 שקלים לילד.
פרטים נוספים: ג'בר אבו חמד - 054-7969576.

סיורים מודרכים במפעלי כיל ים המלח ובכיכר סדום

איפה? הסיורים ייצאו ממגרש החניה מול מלון "ספא קלאב" בעין בוקק (סמוך לתחנת מד"א).
מה בתוכנית? כיל מזמינה את הציבור לסיורים מודרכים במפעלי כיל ים המלח ובכיכר סדום בחול המועד סוכות. כיל ים המלח תעמיד לרשות המשתתפים אוטובוס ומדריך מקצועי, שייקחו אותם לסיור.
54 צפייה בגלריה
סיורים מודרכים במפעל כיל
סיורים מודרכים במפעל כיל
סיורים מודרכים במפעל כיל
(קובי שוחט)
הסיור יכלול נסיעה מודרכת מאזור המלונות בעין בוקק דרך אתר המפעלים בסדום ועד לכיכר סדום, כולל סיור מודרך בתוך מתחם המפעלים ולמידה על תהליך ההפקה של מינרלים מים המלח. בדרך - עצירה לתצפיות נוף ולהסברים נוספים. מיועד לגילאי 10 ומעלה.
מתי? ימים שלישי-שישי, 18-15 באוקטובר, בשעות 10:00 ו-13:30.
כמה עולה? ללא תשלום – בהרשמה מראש.
פרטים נוספים: מידע והרשמה באתר.

סיור חקלאי ביישובי כיכר סדום

איפה? מושב נאות הכיכר ומושב עין תמר. יציאה לסיור מהחניה מול מלון דניאל במתחם המלונות בעין בוקק.
מה בתוכנית? סיור חקלאי הכולל נסיעה דרך השדות הפוריים של מושב נאות הכיכר ומושב עין תמר. בסיור יכירו המשתתפים את סיפור ההתיישבות של האזור, ילמדו על פיתוח החקלאות וההתמודדות עם אדמה ומים מליחים בטמפרטורות גבוהות במשך רוב עונות השנה ועל הטכנולוגיות והפתרונות שנמצאו. בנוסף יתקיים ביקור במטע תמרים והסברים על גידול הפרי וביקור באחת מגלריות האמנות המקומיות.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר. ימים שלישי וחמישי ב-10:00, יום רביעי ב-15:30. משך הסיור כשעתיים וחצי.
כמה עולה? 30 שקלים למשתתף (מגיל 10).
פרטים נוספים: באתר.

"מפעלים מבפנים" בקריית גת

איפה? אזור התעשייה קריית גת.
מה בתוכנית? הציבור מוזמן ליום פתוח לסיורים חד-פעמיים בתוך המפעלים אשר מובילים את הטכנולוגיה העולמית בתחומם. הצצה נדירה ומרתקת למפעלים כגון אינטל, HP, סטרטסיס, שרותי אקולוגיה ועוד.
54 צפייה בגלריה
מפעלים מבפנים, קריית גת
מפעלים מבפנים, קריית גת
מפעלים מבפנים, קריית גת
(צילום: גיא סחף)
בנוסף יתקיימו משחקי חשיבה עצומים לכל המשפחה בפארק חירבת פתות שהוא הריאה הירוקה של אזור התעשייה.
מתי? יום שלישי, 15 באוקטובר, בתיאום מראש.
כמה עולה? 10 שקלים למשתתף.
פרטים נוספים: בטלפון 08-8500711 או באתר הרשות לפיתוח הנגב.