היום (א') מציינים את יום ירושלים בסימן 52 שנים לאיחוד העיר ורבים צפויים לעשות את דרכם אל הבירה כדי לחגוג. ריכזנו עבורכם מספר המלצות לבילוי בעיר.
9 צפייה בגלריה
יום ירושלים
יום ירושלים
לחגוג עם הבירה את יום ירושלים
(יחצ פמ"י)

במסלול המהיר לכותל - טיילת החומות

לפני כ-485 שנה בנה הסולטן העות'מאני - סולימאן הראשון, המכונה גם סולימאן המפואר, את החומות הסובבות את העיר העתיקה של ירושלים, החומות שקיימות למעשה עד ימינו.
ממרומי חומות העיר מתגלה מראה מרהיב ופנורמי של העיר העתיקה והחדשה, כך שהליכה על טיילת החומות מזמנת נקודות מבט לא שגרתיות לעבר ירושלים, המרכיבות יחדיו את הפסיפס הייחודי של העיר: מצודת דוד, הרובע הארמני, גיא בן הינום ובריכת הסולטן, השכונות ימין משה, משכנות שאננים ומוסררה, מנזרים וכנסיות ולהן גינות ירק ציוריות, בתי ספר וחצרות פרטיות, שוקי שער שכם התוססים, סמטאות הרובע היהודי, חפירות הכותל הדרומי והר הבית, הר הזיתים והר הצופים.
9 צפייה בגלריה
יום ירושלים
יום ירושלים
חומות ירושלים המוארות
(יחצ פמ"י)
הטיילת מחולקת לשני מסלולים: הצפוני – משער יפו ועד שער הפרחים, הדרומי (המסלול המהיר לכותל) – משער יפו ועד הכותל. בנוסף, מתקיים כאן סיור קולי חינם לתייר העצמאי, הדרכה מלאה וללא תשלום לטיילת הצפונית או הדרומית באפליקציה: סיורים קוליים בירושלים.
9 צפייה בגלריה
: אירועי יום ירושלים
: אירועי יום ירושלים
: אירועי יום ירושלים
(צילום: EPA)

סיור ברובע היהודי

החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים מזמינה את הקהל ליהנות ממשחק חווייתי למשפחות - "בקצב הרובע", משחק ניווט אינטראקטיבי, סיורים ברחבי הרובע היהודי ועוד.
9 צפייה בגלריה
הרובע היהודי
הרובע היהודי
הרובע היהודי
(יעל הרמן)
היציאה היא משער יפו, מול מרכז המידע של משרד התיירות ומשם עוברים דרך השוק. כאן ייפגשו המשתתפים עם בעלי חנויות אותנטיות, ויעברו ליד אכסניית המצודה עד לתצפית על ארבעת הרובעים. הסיור יעבור דרך הסמטאות הקסומות של הרובע היהודי אל החומה הרחבה שבנה המלך חזקיה לפני 2,700 שנה, משם לקארדו ביזנטי, מחודש בפסיפסים יפהפיים, הרחוב הראשי של ירושלים לפני כ-2,000 שנה. דרך כניסה נסתרת ייכנסו למרתף של בית יהודי מימי בית המקדש השני, יטפסו לבית כנסת החורבה ויעלו לכיפה, שם ייהנו מנוף מרהיב מהתצפית היפה ביותר בירושלים.
9 צפייה בגלריה
הרובע ההרודיאני
הרובע ההרודיאני
הרובע ההרודיאני
(יעל הרמן)
הסיור ימשיך בסמטאות הקסומות של הרובע היהודי לאתר הבנייה של אחד מבתי הכנסת המפוארים והמיוחדים בעולם "תפארת ישראל". משם ימשיכו לרובע ההרודיאני, ויתארחו בסלון עשירי ירושלים בתקופת בית המקדש השני. הסיור יסתיים בכותל המערבי, מקום מושא התפילה של העם היהודי לאורך כל הדורות. (יתכנו שינויים במסלול).

מוזיאון המוזיקה העברי

מוזיאון המוזיקה העברי מזמין את הקטנים והגדולים לבקר במוזיאון היחיד בישראל המוקדש למוזיקה ושירה עברית מהתפוצות.
9 צפייה בגלריה
משקפי VR במוזיאון המוזיקה בירושלים
משקפי VR במוזיאון המוזיקה בירושלים
משקפי VR במוזיאון המוזיקה בירושלים
(איתי נדב)
ביום ירושלים יחוו המבקרים הופעות והפעלות מיוחדות לילדים. הביקור בשבעת חללי המוזיאון מתבצע בהדרכת "סבא לוי", המדריך הווירטואלי, המלווה את מבקרי המוזיאון באמצעות הטאבלט הניתן בכניסה.
מבקרי המוזיאון מוזמנים להצטרף למשחקים האינטראקטיביים הקיימים בכל חלל. לדוגמה: בחלל מרכז אסיה - המבקרים מוזמנים להשתתף במשחק אינטראקטיבי בסגנון "גיטר הירו" וליהנות מהתנסות בכלי נגינה עתיקים כמו זורנה כורדית, זארב פרסי, רובאב בוכרי, פאנדור קווקזי ועוד.

מוזיאון ידידי ישראל

מוזיאון ידידי ישראל מזמין את הקהל הרחב להשתתף באירוע חגיגי לציון יום ירושלים וללא עלות.
האירוע יערך ביום שני ה-3.6 בשעה 11:00 ועד 12:30. בליבו של האירוע, סא"ל במיל' יורם זמוש מפקד פלוגה 71 בצנחנים, יספר על היום ההיסטורי בו אוחדה ירושלים אחרי 2,000 שנות גלות.
מר זמוש יספר על עדותו האישית כצנחן במלחמת ששת הימים, שלחם בעוז והוביל את פלוגתו בכיבוש ירושלים עד שתלה את דגל ישראל בהר הבית.
בנוסף, האירוע יכלול הופעה של להקה צבאית ותערוכה מיוחדת שתוצג בשבוע זה בלבד עם מוטיבים המאפיינים את ירושלים ההיסטורית.

גן חיות ואקווריום ענקי

יום ירושלים הוא גם זמן נפלא לבקר בגן החיות התנ"כי ובאקווריום ישראל הצמוד. בגן החיות תוכלו לראות את הקופים מטפסים, משחקים ואולי אפילו לומדים בעזרת טאבלט. באקווריום ישראל הצמוד תוכלו לראות אלפי יצורי ים כמו צבי ים, כרישים, סוסוני ים, מדוזות ועוד. הכל במתחם ממוזג המתאים גם לימים החמים ביותר. מחיר מיוחד משולב לשתי האטרקציות ברכישה במקום.
9 צפייה בגלריה
אקווריום ישראל
אקווריום ישראל
אקווריום ישראל

הגן הבוטני האוניברסיטאי

ילדים ומבוגרים מוזמנים ליהנות מסיורים עצמאיים בגן הבוטני בגבעת רם, כשביום ירושלים הכניסה חינם. הגן מצוי בשיא פריחתו ובכל חלקות הגן הייחודיות יוכלו המבקרים לחזות בנופים בתקופה היפה בשנה וליהנות מאתר טבע ירוק בליבה של ירושלים. הילדים מוזמנים ליהנות ממשחקי חוץ בשביל התגליות רצוף המשחקים, לחפש "זהב" וליהנות מאזורי המים והאדמה.

מוזיאון מנחם בגין

חוויה אור-קולית הלוקחת את המבקרים למסע בזמן בעקבות סיפור חייו של ראש הממשלה השישי של מדינת ישראל. דרך סיפורו של המנהיג שסחף המונים, המוזיאון מזמן מפגש עם כמה מהאירועים הדרמטיים והמרגשים בתולדות מדינת ישראל.
9 צפייה בגלריה
מרכז רבין
מרכז רבין
מרכז מנחם בגין
(משה כהן)
מופע ניגון ירושלמי - חברי ההרכב "ניגון ירושלמי" יפגשו על הבמה במרכז בגין להופעה אנרגטית, מלאה וחגיגית לכבוד "יום ירושלים".

בית פלוגת הכותל

הסיפור המדהים שטרם סופר - מיצג חדש בלב הרובע היהודי. רבות סופר על תקופת המנדט הבריטי בארץ ישראל, על ירושלים שהייתה מוקד למלחמות ומאבקים, אך היוותה תמיד מקור לתפילות ולכיסופים בקרב העם היהודי.
מיצג חדש בלב הרובע היהודי, מביא לראשונה את סיפורה של פלוגת הכותל- סיפור שכמעט ונשכח מהיסטוריית הישוב היהודי בארץ ישראל. סיפורה של חבורת צעירים שפעלה בגבורה מול המנדט הבריטי לשימור המסורת והקשר בין העם היהודי לכותל המערבי. אורך המיצג: 35 דקות.

מוזיאון מגדל דוד

אתם מוזמנים לבקר בתערוכת "ההר- מסע מצולם אל הר הבית" במוזיאון מגדל דוד (אוצר ד"ר שמעון לב). בין התצלומים שיוצגו בתערוכה ניתן יהיה לראות את צילומי ההר הראשונים מהמאה התשע-עשרה, את תצלומי האופנה של הצלם מולה עשת משנות השבעים של המאה העשרים עבור "גוטקס"על רקע כיפת הסלע, צילום של המלך חוסיין בתא הטייס בעת טיסה מעל הר הבית, מתוך כתבה שכתב המלך עצמו בשנת 1964 עבור הנשיונל ג'יאוגרפיק, הצילומים הראשונים מהפריצה להר הבית במלחמת ששת הימים שצילם הצלם עמוס צוקר ועוד.
9 צפייה בגלריה
תערוכת ההר- מסע מצולם אל הר הבית
תערוכת ההר- מסע מצולם אל הר הבית
דגם בית המקדש מורד במנוף על גג ישיבת אש התורה ברובע היהודי
(צילום: גלי תיבון)
כחלק מהתערוכה החדשה הושקו סיורים מודרכים בשילוב VR (מציאות מדומה) הראשונים מסוגם בישראל, המספקים למבקרי התערוכה הצצה נדירה וחד פעמית על הר הבית וכיפת הסלע. פעילות יום ירושלים במוזיאון תכלול סיורים מודרכים ברחבי המוזיאון והמצודה והופעת תזמורת "ירושלים מזרח ומערב" עם הזמרים אמיל זריהן ואורית עטר. ראש עיריית ירושלים משה לאון ורעייתו יקבלו את פני הבאים בין השעות 15:30- 17:00. המוזיאון פתוח לקהל, כניסה ללא תשלום החל מהשעה 12:00 עד 17:30, אין צורך בהרשמה מראש. לפרטים נוספים היכנסו לאתר מוזיאון מגדל דוד.